Skip to main content
Beantwoord

Afspelen opname lukt niet met twee programma's op Net5

• September 25, 2025
  • 7 reacties
  • 86 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Opnames afspelen gaat eigenlijk altijd wel goed, maar nu gaat het met twee programma's op Net 5 mis. Heb het hele riedeltje aan oplossingen afgewerkt, maar no cigar. Heeft iemand tips?

Beste antwoord door Alex van KPN

Dat zou niet mogen als je ze wél online kunt bekijken. 🙈

Ik ben blij om te lezen dat het nu goed werkt, maar laten we het in de gaten houden. Laat het me hier weten mocht dit weer gebeuren. En zo ja, voer dan toch de reset uit.

Dankjewel voor de terugkoppeling hier. 

Zou je de modem en ontvanger ook eens helemaal willen resetten? 

De modem resetten doe je door het resetknopje 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 

De televisieontvanger resetten:

• Druk op Menu op de afstandsbediening.
  • Ga naar Instellingen.
  • Ga naar Systeem.
  • Ga naar Terug naar fabrieksinstellingen en kies Frisse start.
  • Kies "ja" zodra dit in het pop up scherm verschijnt. De ontvanger gaat daarna opnieuw opstarten

7 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Als de opnames niet ouder zijn dan een week kun je ze misschien nog terugkijken via de gids. Helaas kun je de reclame dan niet doorspoelen.
Misschien zijn ze af te spelen in de kpn tv+ app op mobiel of tablet, als je die hebt. Als je ook een Chromecast of AppleTV hebt kun je ze casten om de op je tv te kijken.

Zo niet, graag wat aanvullende informatie over je thuis opstelling:

• Welk type tv ontvanger heb je?
  • Hoe is die verbonden met het kpn modem?  Rechtstreeks met een ethernet kabel, of zit daar nog iets tussen?
  • Heb je glasvezel of DSL?
  • welke programma’s zijn niet af te spelen?
  • Krijg je bij starten van deze opnames een foutmelding? Zo ja welke?

Ik had laatst ook afspeelproblemen met een paar opnames, helaas nog niet opgelost:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 25, 2025

Geen foutcode. Scherm gaat na de knop afspelen op zwart. 

Hmb 2260 rechtstreeks verbonden met een ethernetkabel.

DSL

Nu betreft het twee afleveringen van de Gilmore Girls. Terugkijken lukt ook niet.

Dank voor je moeite 🤗

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 28, 2025

Hi ​@edraketpiet, welkom allereerst bij onze community. 

Niets zo irritant als wanneer je een serie volgt en een aflevering niet kunt zien. Wat ik mij afvraag is of dit aan de opname zelf ligt of aan de ontvanger en verbinding. 

Zou je willen controleren of je de opname wel kunt zien in de TV+ app op je mobiel/tablet en anders via de TV+ website tv.kpn.com?

Heb je de ontvanger ook al een paar minuten stroomloos gemaakt? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 28, 2025

Dankjewel. Via de app lukt het wel. Uitzetten en later opstarten heeft geen effect.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 30, 2025

Dan ligt het in ieder geval niet aan de opname zelf. Zou je de modem en ontvanger ook eens helemaal willen resetten? 

De modem resetten doe je door het resetknopje 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 

• Ga naar Instellingen.
  • Ga naar Systeem.
  • Kies "ja" zodra dit in het pop up scherm verschijnt. De ontvanger gaat daarna opnieuw opstarten

Helpt dit ook niet? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 30, 2025

Recentere opnamen van Gilmore Girls doen het wel. Dus ik vermoed dat het WEL aan de opnames heeft gelegen 🙈

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 1, 2025

Dat zou niet mogen als je ze wél online kunt bekijken. 🙈

Ik ben blij om te lezen dat het nu goed werkt, maar laten we het in de gaten houden. Laat het me hier weten mocht dit weer gebeuren. En zo ja, voer dan toch de reset uit.

Dankjewel voor de terugkoppeling hier. 

Zou je de modem en ontvanger ook eens helemaal willen resetten? 

• Ga naar Instellingen.
  • Ga naar Systeem.

Â