Skip to main content
Vraag

Afstandsbediening koppelen aan Salora 24HA220/1 met code lukt niet

• 13 maart 2025
  • 9 reacties
  • 49 keer bekeken

Ik heb sinds deze week een Salora 24HA220/1. 
De kpn afstandsbediening is gekoppeld en met de code 328 kan ik geluid en kanalen kiezen. 

echter met de home knop opent wel het menu en kan ik met de knop omhoog naar start maar kan dan niet naar rechts om bijv. “Nu op tv” , “ gids” , “opgeslagen” enz te kiezen.

wie heeft de oplossing.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8151 reacties
  • 13 maart 2025

Beste ​@Marcel Thomassen , ​@PeterG weet hier veel van, ik heb hem even ingeseind en wil je misschie wel helpen.

Wacht s.v.p. zijn reactie even af.

Dave van Toer
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Even voor de duidelijkheid, je kunt dus wel je Salora TV bedienen qua geluid maar verdere functies die nu niet werken zijn binnen de TV+ box? Dit heeft namelijk geen verband met de instellingen van jouw TV zelf. De enige functionaliteit die hier wordt meegegeven is de aan/uit en het geluid. 

PeterG
Superuser
  • 60890 reacties
  • 13 maart 2025

Begrijp ik goed dat je de TV+ box maar deels kunt bedienen?

Licht het groene ledje op bij indrukken < of > ?

Enne. Kanalen kiezen gaat helemaal niet met 328. Met die code stel je alleen volume/mute, tv aan/uit en bron kiezen in.

Hallo Peter,   Bedankt voor de snelle reactie.

waarschijnlijk heb ik me wat ongelukkig uitgedrukt met kanalen kiezen bedoelde ik dat P+ en P- “gewoon” werkt.  Ik kan met de knop >|| pauzeren dus dat werkt allemaal. 

als ik op de knop met het huisje klik krijg ik dit scherm

je ziet linksonder dat hij bij de huidige zender staat. Ik kan nu opende ring rond ok naar boven klikken dan kamt hij ook op start met naar rechts of links geeft geen reactie. Wel brandt het groene lampje als ik op < of > klik

PeterG
Superuser
  • 60890 reacties
  • 14 maart 2025

Hmm. Wat ik nu zie hoort niet.

Tegelijkertijd een zender omcirkeld én start geselecteerd zou niet moeten kunnen. Hier niet tenminste. 

Werkt < en > bij geen enkele regel?

-> heb je wel al een herstart gedaan? Zo niet doe dat dan alsnog. 

Stand-by knop rechtsboven 5 seconden ingedrukt houden. En kiezen voor Opnieuw opstarten. 

Hallo Peter, 

ik heb opnieuw opgestart volgens jouw instructie.

helaas 🥴. 

de knoppen < >  werken op de regels Nu op TV

APPS en zo prima. 
de zender is omcirkeld maar start niet meer geselecteerd dus dat lijkt dan beter. Alleen als ik start selecteer kan ik helemaal bovenin niet naar rechts. En eigenlijk is dat alleen vervelend voor de knop “opgeslagen” . We kunnen dan opgenomen films of documentaires niet terugkijken. 

PeterG
Superuser
  • 60890 reacties
  • 14 maart 2025

Heel apart weer, dit probleem. 

Hopelijk weet de moderator, die hier nog komt, nog iets.

De afstandsbediening lijkt dan wel te werken. 

Probeer ook eens: tijdens tv zender kijken op omhoog drukken. Dan krijg je ook die bovenste regel. Kun je dan wel naar rechts naar opgeslagen?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23293 reacties
  • 14 maart 2025

Hi ​@Marcel Thomassen, welkom hier. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Zou jij de ontvanger ook eens helemaal willen resetten? En mocht dat ook niet helpen ook de afstandsbediening resetten? 

Ik hoor graag van je. 

PeterG schreef:

Heel apart weer, dit probleem. 

Hopelijk weet de moderator, die hier nog komt, nog iets.

De afstandsbediening lijkt dan wel te werken. 

Probeer ook eens: tijdens tv zender kijken op omhoog drukken. Dan krijg je ook die bovenste regel. Kun je dan wel naar rechts naar opgeslagen?

Top PeterG

deze oplossing werkt. 
super bedankt voor je meedenken 

Reageer