Skip to main content
Vraag

Alleen beeld bij NPO 1, 2 en 3 nadat het netwerk is verbeterd

• March 18, 2026
  • 4 reacties
  • 45 keer bekeken

Vandaag, 18 maart 2026 heeft KPN weer eens Het “netwerk verbeterd”.  Gevolg: behalve NOS 1,2 en 3 geen beeld voor alle andere TV zenders.  Volgens de storingen check is “alles opgelost".  Dus niet.  Klantenservice?  Chat (bot) werkt niet.  E-mail kan ook niet.  Bellen nog wel.

Elk jaar meer betalen maar ik merk geen verbetering.  We zitten hier trouwens nog steeds met TV en internet aan 2 koperen draadjes terwijl er overal “groene sprietjes” uit de stoep komen.  Lente !!!

4 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 18, 2026

Het beste kan je gratis 0800-0402 bellen.

Dan lossen ze het meteen voor je op.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@M-D-G-A en welkom bij de KPN Community. Goed dat je aan de bel trekt! Niet de bedoeling dat je zoveel zenders mist. 

Is het inmiddels opgelost? Zo niet, zou je dan ook eens de stappen voor het oplossen van TV problemen willen doorlopen?
Daar wordt onder andere een reset van je TV-ontvanger aangeraden. Wanneer dat niet werkt heb je verdere stappen en ik hoop dat je dan snel alle zenders weer hebt. 

Mocht het daar niet mee lukken, wil je dan laten weten wat je precies geprobeerd hebt? Dan denk ik verder met je mee!

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 19, 2026

Het probleem is inmiddels opgelost.

Gisteren heb ik tweemaal gebeld met 0800-0402.

De eerst keer kreeg ik vrij snel een KPN medewerker aan de lijn.

Die zei dat een “frisse start” van de tv-ontvanger noodzakelijk was om het probleem te verhelpen.

Hij zei ook dat (hoogstwaarschijnlijk) alle opnamen zouden “verdwijnen” omdat die data opgeslagen worden in het “kastje”.  Dat laatste kon ik nauwelijks geloven en achteraf beredeneerde ik dat dit inderdaad onjuist was omdat ik met de 2de tv-ontvanger precies hetzelfde kon doen.  Ik antwoordde ook dat mijn opnamen m.i. worden opgeslagen op (KPN) servers ook wel “cloud” genoemd.

Na via “Instellingen” een “frisse start” te hebben uitgevoerd was het probleem er nog steeds.

De medewerker zette mij op “hold”…

Omdat ik een afspraak had heb ik niet gewacht tot de medewerker de “hold” zou opheffen.  Het duurde lang.

Een poos later, nadat ik met beide tv-ontvangers had gecontroleerd of het probleem er nog steeds was, heb ik nogmaals 0800-0402 gebeld.

Ik kreeg een andere medewerker aan de lijn.  Aan haar heb ik uitgelegd wat ik al gedaan om het probleem te verhelpen.

Even gaf ze aan dat het inderdaad een ingewikkeld probleem was, maar zei toen “reset je modem/router eens”.  Dit was niet in mij opgekomen omdat internet en telefoon het deed.

En, inderdaad, na een reset was het probleem verholpen…

Ik heb aan de medewerker voorgesteld dat bij de volgende werkzaamheden aan het netwerk, de KPN een overzicht aan de klant sturen welke handelingen die kan uitvoeren om een eventueel probleem te verhelpen.

Ik weet nu dat een modem/router reset één van die handelingen kan zijn.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 19, 2026

En als ooit de groene sprietjes bij jou aangesloten zijn, wil herstart van het glasvezelkastje ook nog wel eens helpen…