Ruim een week heb ik mijn abonnement “ verlengd “ en ipv xs4all (ook KPN maar dan andere naam) gekozen voor KPN internet+TV.
Waar ik nooit problemen heb gehad met de TV ontvanger van xs4all is het nu een heel ander verhaal! De streamingsdiensten hebben haperingen, het TV beeld geeft continu flikkeringen. Ik heb reeds verschillende keren contact gehad met KPN, alles gereset etc etc.
Ik heb dus nu ( na een dikke week ellende en frustratie en in het licht van alle andere berichten op dit forum over problemen met de TV+box) besloten om mijn verlenging te annuleren en bij xs4all te blijven (totdat ik een beter / net zo goed en goedkoper abonnement ergens anders heb gevonden).
Nu komt het:dit is niet mogelijk volgens KPN! Ik kan volgens KPN niet mijn keuze annuleren, hoewel dit binnen de termijn van twee weken ligt en in de voorwaarden is opgenomen !!! Dit omdat het NIET MOGELIJK zou zijn mijn oorspronkelijke xs4all - aansluiting van een week geleden (wat ook gewoon een KPN aansluiting is overigens) te herstellen!!
Ik kan wel opzeggen volgens KPN, maar dat wil ik niet, ik wil dus gewoon annuleren ! (omdat ik nu weet dat anders komende weken met kerst geen internet/tv zal hebben).
Blijkbaar weet men zich bij KPN ook geen raad met deze kwestie, niemand schijnt iets te weten hoe dit op telossen want er is nu een klacht namens mij aangemaakt om dit probleem te escaleren en ? een oplossing te vinden.
Mijn vraag is aan de community: 1) blijkbaar zijn de problemen met de tv+ ontvanger een herkenbaar en veelvoorkomend, is er een oplossing? 2) zijn er meer mensen die wilden annuleren binnen de bedenktermijn en die ook slechte ervaringen hebben met KPN?
Beste antwoord door Denise van KPN
Wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over de werking van KPN TV+, @Baszs. Ik begrijp dat je daarom graag wilt annuleren en terug wilt naar jouw oude abonnement. Zoals anderen ook al hebben aangegeven, is dit niet mogelijk. Met alle goede wil van de wereld gaan we dit niet voor elkaar krijgen. Je hebt natuurlijk wel jouw bedenktermijn, maar annuleren betekent dan opzeggen. Zelfs als je wel terug zou kunnen, dan is er geen garantie dat je terug kunt naar de oude situatie. Er zit technische gezien namelijk geen verschil in het abonnement, alleen administratief zit er verschil tussen jouw oude XS4ALL en het nieuwe KPN abonnement.
Daarom zou ik liever kijken of we het probleem samen kunnen oplossen. Want zoals ook al door anderen is aangegeven, is KPN TV+ een volwassen product, en zou gewoon goed moeten werken.
Je hebt dus een bekabelde verbinding tussen het modem en de KPN TV+ Box. Heel goed. Je hebt hier een switch tussen staan. Is dit een switch die IGMP-snooping ondersteunt? Zelfs als de switch op een andere plek in het netwerk zou staan, is dit wel belangrijk.
Heb je bij het installeren van de KPN TV+ Box ook meteen de HDMI-kabel vervangen? Je krijgt bij de TV+ Box ook een nieuwe HDMI-kabel. We raden je aan om deze te gebruiken. Ook raden we aan om deze niet op HDMI eARC aan te sluiten.
Op welke videomodus staat jouw TV+ Box ingesteld? Dit zou standaard op multicast moeten staan. Maar je kunt eens proberen of het beter wordt als je unicast gebruikt. Hier lees je hoe je dit kunt doen: Beeldinstellingen van de KPN TV+ Box.
Maar goed, ik begrijp dat er ook al een monteur langs gaat komen om één en ander te controleren. Hopelijk kan deze het probleem verhelpen zodat jij zonder haperingen de kerst in kunt!
je kunt eens proberen of het beter wordt als je unicast gebruikt
Ter info, @Baszs: bij terugzetten op “multicast” niet vergeten om ook weer “Automatisch beste kwaliteit” aan te zetten. Volgens mij gaat dat nog steeds niet vanzelf.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.