Skip to main content
Beantwoord

Arcadyan tv-ontvanger reageert traag bij terugkijken en opnames, geluid valt weg

• July 30, 2026
  • 6 reacties
  • 98 keer bekeken

Betreffende het terugkijken van opnames heb ik sinds enkele weken hetzelfde probleem. Systeem reageert traag bij opstarten, doorspoelen of stoppen van een opname, beeld blijft lang zwart, geluid valt regelmatig weg. Het ligt niet aan mijn aansluitingen want nog 2 kennissen hebben hetzelfde probleem. Mijn (en hun) TV ontvanger is een Arcadyan. Na het resetten van de TV ontvanger werkt het enkele dagen weer goed, maar het probleem keert steeds terug. Live TV kijken en de TV gids werken bij ons wel normaal.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi ​@Robert Rikken, niet fijn dat terugkijken en opnames niet altijd goed werken. We denken hier graag met je mee.

Heb je de frisse start tip van Peter nog geprobeerd? En maakt dit verschil? 

Daarnaast zijn we zelf ook bezig met verbeteren van hoe terugkijken en opnames kijken werkt. Heb je onderstaande update al binnen op jouw tv-ontvanger? Ik ben benieuwd of je daarna verschil merkt.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 31, 2026

Heb je al frisse start geprobeerd? De software wordt dan opnieuw opgehaald. 

Menu - instellingen - systeem 

Na de omzetting van het opname platform zakken de heel oude Arcadyan ontvangers door de vloer. Ze zijn 14 tot 16 jaar oud. En dus verouderde hardware. 

Kpn is bezig ze om te ruilen. Omdat ook Netflix er straks niet meer op werkt. Dat gaat in batches, bericht via e-mail. 

Grote kans dat je dan naar TV+ gaat.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 31, 2026

Misschien helpt het wat langer als je oude geplande (serie) opnames verwijdert. Dwz van series die je eerder opgenomen, bekeken en verwijderd hebt, maar die nog wel in de Geplande opnamelijst staan. Een andere Arcadyan gebruiker had hier een positieve ervaring mee:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 31, 2026

Misschien helpt het wat langer als je oude geplande (serie) opnames verwijdert. Dwz van series die je eerder opgenomen, bekeken en verwijderd hebt, maar die nog wel in de Geplande opnamelijst staan. Een andere Arcadyan gebruiker had hier een positieve ervaring mee:

Er staan bij mij slechts enkele actuele opnames gepland, de oude opnames zijn allemaal verwijderd. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi ​@Robert Rikken, niet fijn dat terugkijken en opnames niet altijd goed werken. We denken hier graag met je mee.

Heb je de frisse start tip van Peter nog geprobeerd? En maakt dit verschil? 

Daarnaast zijn we zelf ook bezig met verbeteren van hoe terugkijken en opnames kijken werkt. Heb je onderstaande update al binnen op jouw tv-ontvanger? Ik ben benieuwd of je daarna verschil merkt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 5, 2026

Ik hou er niet van om zomaar wat te proberen en af te moeten wachten of het werkt. Dus ben ik van Interactieve TV overgestapt naar KPN TV+, heb dus een nieuwe ontvanger gekregen en voorlopig werkt het daarmee goed.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat is natuurlijk ook een oplossing ​@Robert Rikken! Goed om te lezen dat het goed werkt. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, laat het gerust hier achter.