Arris 4K/LG UHD deep colour mode.
Al sinds mijn start bij jullie een maand geleden heb ik problemen met het beeld van de 4K ontvanger. Bij het opstarten krijg ik direct zwart beeld met de vermelding 3D modus actief, gevolgd door 3D modus uitgeschakeld. Dit herhaald zich een X aantal keer. Ik weet dat de Set Top Box geen 3D heeft, maar mijn televisie wel. Dit staat standaard uitgeschakeld.
Na een X aantal keer de tv aan en uit zetten, en een hoop zwart beeld/sneeuw en zelfs compleet geen signaal, heb ik eindelijk beeld, is dit niet het geval dan is de beste optie de stekker van de box eruit trekken en opnieuw opstarten.
Ik heb al gebeld met jullie, maar het blijkt aan mijn tv te liggen. Ik heb kabels vervangen, de Arris box vervangen (ik heb er twee), en wezenloos gezocht op internet. Niets werkt.
Totdat ik de optie Deep Colour Mode op mijn tv vond. Mijn tv is een LG55UH850V. Blijkbaar ondersteund jullie box deze optie(?) niet. Dus uitzetten is de gouden oplossing in dit geval, en sindsdien werkt alles perfect!
..dacht ik.
Het probleem start echter weer als ik via de geweldige Netflix functie (nee geen sarcasme) op de afstandsbediening de app open. De tv schakelt dan automatisch weer naar de Deep Colour Mode, en rest me geen andere optie om dit te accepteren. De tv moet eerst ge-restart worden Zie foto:
Dit heeft wel weer als gevolg dat als ik terug naar tv switch ik weer geen signaal heb. En dus de DCM moet uitzetten. En de tv moet restarten, of de kabels eruit trekken.
Kortom, ik ben non-stop bezig met settings aanpassen als ik tv of Netflix wil kijken. Wat op den duur ontzettend irritant begint te worden.
Nu ik weet wat het probleem is kan ik gerichter op jullie forum zoeken, en ik kom een aantal hits tegen van 2 jaar geleden. Dus blijkbaar is er niets veranderd sinds die tijd?!
Mijn vraag/opmerking is dus ook: kunnen jullie iets aan de Deep Colour Mode doen? Geen idee of het mogelijk is toe te passen, of te fixen want ik ben duidelijk niet de enige die hier last van heeft. Dit is dan ook een uiting van mijn frustratie en een middel om mijn verhaal kwijt te kunnen.
PS: Ja ik kan ook Netflix via Apple Tv, of de LG app kijken, maar dat is het punt niet. De Arris box werkt dus duidelijk niet perfect met LG, en ik zou dat graag verholpen zien.
Groetjes,
Vasco.
Beste antwoord door george78
Affected Software/html versions: (NMC7.5.74_3030 / HTML 3.70.1001)
Welke Television/HomeCinemaSet: ( LG TV )( uh850v ) (softwareversie 05.30.60)
Welke STB type: (Arris VIP5202) en (ZTE 4K)
(bij kwaliteit instellingen zijn er maar 2 instellingen sd hd standaard)
(waarom geen 4k UHD)
Wat moet je doen om de fout te krijgen: (netflix en de 4k zenders kijken)
Wat zou er moeten gebeuren: (gewoon de 4k zenders die er zijn kunnen kijken en netflix)
( op mijn Dreambox DM900UHD kan ik gewoon tv kijken heeft ook 4k zenders)
Wat gebeurt er daadwerkelijk:(als ik netflix app druk krijg ik beeld en na 2 sec weg beeld )
(open input op tv en krijg ik geen signaal of zwart beeld en sneeuw)
Hoe vaak gebeurt het:(altijd als ik de 4k uitzendingen wil kijken of netflix app)
(zie foto zet 4k zender op of netflix krijg ik melding boven in scherm HLG HDR en onder in beeld apparaat gedetecteerd)
(de UHD instellingen aanpassen opnieuw opstarten van TV ,als ik dat doe dan krijg ik geen beeld of sneeuw/zwart en de text
het 3D signaal is verloren gegaan of 3D signaal is gedetecteerd maar geen beeld welke zender ik opzet alles van stroom ,
dus 4k decoder en Tv en na een paar minuten weer beeld tot dat ik weer een 4k zender pak of netflix app)
Is er een manier om het wél aan de praat te krijgen: ( geen )
Eventueel een plaatje ter illustratie van het probleem:

Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.