Skip to main content
Vraag

Arris tv-ontvanger houden of overstappen naar de KPN TV+ Box?

• 4 februari 2025
  • 12 reacties
  • 220 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo, ons abonnement wordt verlengd. ik kreeg de vraag of ik de arris HD ontvanger om wilde ruilen voor een KPN+box.

wat is verstandig? het werkt nu, samen met de box 12 router en glasvezel, goed en ik lees wat gedoe met de +box. ik verleng met 2 jaar en binnen die termijn kan ik niet over naar de +box. als ik het doe moet het nu. zit er een optische aansluiting op de +box? Ik wil graag advies van gebruikers.

dank alvast

jasto

12 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36596 reacties
  • 4 februari 2025

Hallo ​@Jasto ,

Daar zijn de meningen sterk over verdeeld. Er zijn hier vele topics te vinden waarop voorstanders en tegenstanders met elkaar discussiëren. 

Ik geef geen advies. Wel adviseer ik je om dit topic te lezen zodat je voor jezelf kunt beoordelen wat voor jou belangrijk is: 

En in de kennisbank staan heel veel informatieve artikelen over KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 44 reacties
  • 5 februari 2025

Dank, ik lees nogal wisselende meningen. Ik laat het maar zo tot de volgende verlengdatum. Lijkt me verstandiger. Het werkt nu allemaal.

gr. Jasto

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12956 reacties
  • 5 februari 2025

Persoonlijk ben ik dik tevreden over de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

De Arris heeft ook zijn voor- en nadelen.

Voordeel DIW7022 (KPN tv+ box) is dat het een Android mediabox is.

Maar een Apple fan en sommige anderen denken daar anders over (en dat mag van mij).

Dat topic van Feature request zou ik (persoonlijk) nooit iemand naar verwijzen.

Vind ik persoonlijk iets te verwarrend en rommelig geworden.

Wat goed en perfect toen het nieuw was.

Nu staan er erg veel wensen in voor nerdies.

Maar begrijp me niet verkeerd, er staan nog wel een paar goede punten in.

Met groene vink zijn opgeloste punten. 

Dus de keuze is helemaal aan jou zelf.

Je hebt 3 opties:

Stilzwijgend contract laten doorlopen.

Contract verlengen, krijg je meestal korting.

Abonnement omzetten naar KPN tv+. Dan krijg je de nieuwste KPN tv ontvanger (Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)). Let op, je kan niet meer terug.

1 voordeel met de DIW7022, als je glasvezel hebt, de beste kanalen zitten (zoals het hoort) op 1 - 10.

• 3274 reacties
  • 5 februari 2025

Heb je ook naar de prijs gekeken? Want de keuze tussen TV+ of je huidige ontvanger houden heeft ook gevolgen voor je abonnement, en daarmee de prijs die je elke maand betaald. 

De kans is aanwezig dat als je overstapt naar TV+, dat je dan minder gaat betalen dan als je het huidige abonnement verlengd en korting krijgt. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 44 reacties
  • 5 februari 2025

De verlenging met 2 jaar levert een korting op van totaal 120 euro, los van de keuze welke tv ontvanger ik kies. Heb glasvezel, kan de TV+ bedraad aangesloten worden en zit er een optiche uitgang op?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12956 reacties
  • 5 februari 2025
Jasto schreef:

De verlenging met 2 jaar levert een korting op van totaal 120 euro, los van de keuze welke tv ontvanger ik kies. Heb glasvezel, kan de TV+ bedraad aangesloten worden en zit er een optiche uitgang op?

Als je besluit om over te stappen naar KPN tv+ abonnement, en je onderhandeld met de klantenservice. Dan denk ik dat je die korting (en misschien meer) ook dan zou kunnen krijgen.

Als je gewoon verlengt, dan behoud je de KPN tv ontvanger die je nu hebt.

Als je overstapt naar KPN tv+, dan krijg je de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Zie ook mijn eerdere bericht.

Hoor graag wat je keuze is geworden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 44 reacties
  • 5 februari 2025

heb gebeld, ze annuleren de verlenging en bellen me morgen voor een nieuw aanbod (zelfde korting) en dan met de KPN tv+ box ipv de Arris. als het allemaal gelukt is laat ik het weten.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Jasto, of wijzigen naar TV+ de beste keuze is kan je uiteindelijk alleen zelf beslissen. Jij weet het beste wat je verwacht en wilt. Je bent al goed op weg geholpen zo te zien met de vragen daarover, met blijkbaar tot een goed aanbod tot gevolg 🙂

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36596 reacties
  • 10 februari 2025
Jasto schreef:

heb gebeld, ze annuleren de verlenging en bellen me morgen voor een nieuw aanbod (zelfde korting) en dan met de KPN tv+ box ipv de Arris. als het allemaal gelukt is laat ik het weten.

Fijn ​@Jasto ,

Heb je inmiddels de KPN TV+ ontvanger al in huis? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 44 reacties
  • 10 februari 2025

Ja en geïnstalleerd. Werkt als een zonnetje, blij mee👍

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16188 reacties
  • 11 februari 2025

Dan was het een goede keuze dus! 🙂 Veel kijkplezier, en als je vragen erover hebt weet je ons te vinden.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36596 reacties
  • 17 februari 2025
Jasto schreef:

Ja en geïnstalleerd. Werkt als een zonnetje, blij mee👍

Mooi zo 👍🏽 En graag geholpen natuurlijk… 

Reageer