Skip to main content
Beantwoord

Audio en video lopen na een half uur niet meer synchroon

• 27 juli 2025
  • 9 reacties
  • 47 keer bekeken

Als ik tv aan t kijken ben begint na ong. een half uur t geluid en video niet syncroon te lopen en dit wordt dan steeds erger als ik of de tv of de ontvanger opnieuw aanzet dan loopt t weer een half uur gelijk.

Ik heb al een nieuwe ontvanger gekregen.

Is er iemand die me.kan vertellen waar het aan kan liggen?

M.v.g. wendy

Beste antwoord door joop2011

wenneke83 schreef:

Ik heb de diw7022 ontvanger en die is draadloos verbonden met de experiabox

Ga naar geluidsinstellingen en kies voor Passtrough.

Zie ook hier. 

Wel vreemd dat de vorige en die je nu hebt hetzelfde probleem hebben.

Dan zit het probleem hoogst waarschijnlijk niet in de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).

Probeer ook eens een nieuwe (goede) HDMI kabel (4K HDMI kabel (HDMI 2.1)).

En kies voor HDMI 1 als ingang (dus niet de eARC kiezen op de tv)

Draadloos via WIFI verbinden met de Experiabox kan tegenwoordig werken. 

Maar het heeft niet mijn voorkeur.

Bekabeld met een UTP kabel is altijd het beste.

Anders koop of huur een WIFI repeater, De KPN Super WIFI 2, zie hier voor kopen en hier voor huren..

Je hebt er minimaal 1 nodig met de Experiabox V10 en die sluit je aan met een korte UTP kabel op de Experiabox. 

Met 2, kan je de 2de aansluiten met een korte UTP kabel op de DIW7022 (maar is niet echt nodig.

----------------------------  

AI-overzicht

Je kunt KPN SuperWifi 2-punten huren of kopen. KPN biedt de SuperWifi 2-punten aan voor €2,49 per maand om te huren. Je kunt ze ook kopen, maar de prijzen hiervoor zijn niet direct beschikbaar in de zoekresultaten. 

Huren:

• KPN verhuurt SuperWifi 2-punten voor €2,49 per maand per versterker.
  • Zowel nieuwe als bestaande klanten kunnen de kastjes huren.
  • Met een huurconstructie heb je altijd de nieuwste apparatuur en ben je verzekerd van goede ondersteuning. 

Kopen:

• De prijzen voor het kopen van SuperWifi 2-punten zijn niet direct beschikbaar in de zoekresultaten, maar je kunt ze vinden op de KPN website of via de klantenservice.
  • Je kunt de SuperWifi punten ook kopen als je al klant bent bij KPN of als je overstapt naar KPN.
  • Als je de punten koopt, ben je eigenaar en heb je geen maandelijkse kosten, maar ben je zelf verantwoordelijk voor de eventuele vervanging bij storingen. 

Conclusie:

Of je SuperWifi 2-punten moet huren of kopen, hangt af van je persoonlijke voorkeur en situatie. Als je de nieuwste technologie wilt, makkelijk wilt upgraden en geen omkijken wilt hebben naar de apparatuur, dan is huren een goede optie. Als je de apparatuur liever wilt bezitten en geen maandelijkse kosten wilt, dan is kopen een betere keuze. 

Bekijk origineel

9 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13815 reacties
  • 27 juli 2025
  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 juli 2025

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13815 reacties
  • Antwoord
  • 27 juli 2025
wenneke83 schreef:

Ga naar geluidsinstellingen en kies voor Passtrough.

Zie ook hier. 

Wel vreemd dat de vorige en die je nu hebt hetzelfde probleem hebben.

Dan zit het probleem hoogst waarschijnlijk niet in de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).

Probeer ook eens een nieuwe (goede) HDMI kabel (4K HDMI kabel (HDMI 2.1)).

En kies voor HDMI 1 als ingang (dus niet de eARC kiezen op de tv)

Draadloos via WIFI verbinden met de Experiabox kan tegenwoordig werken. 

Maar het heeft niet mijn voorkeur.

Bekabeld met een UTP kabel is altijd het beste.

Anders koop of huur een WIFI repeater, De KPN Super WIFI 2, zie hier voor kopen en hier voor huren..

Je hebt er minimaal 1 nodig met de Experiabox V10 en die sluit je aan met een korte UTP kabel op de Experiabox. 

Met 2, kan je de 2de aansluiten met een korte UTP kabel op de DIW7022 (maar is niet echt nodig.

----------------------------  

AI-overzicht

Je kunt KPN SuperWifi 2-punten huren of kopen. KPN biedt de SuperWifi 2-punten aan voor €2,49 per maand om te huren. Je kunt ze ook kopen, maar de prijzen hiervoor zijn niet direct beschikbaar in de zoekresultaten. 

Huren:

• KPN verhuurt SuperWifi 2-punten voor €2,49 per maand per versterker.
  • Zowel nieuwe als bestaande klanten kunnen de kastjes huren.
  • Met een huurconstructie heb je altijd de nieuwste apparatuur en ben je verzekerd van goede ondersteuning. 

Kopen:

• De prijzen voor het kopen van SuperWifi 2-punten zijn niet direct beschikbaar in de zoekresultaten, maar je kunt ze vinden op de KPN website of via de klantenservice.
  • Je kunt de SuperWifi punten ook kopen als je al klant bent bij KPN of als je overstapt naar KPN.
  • Als je de punten koopt, ben je eigenaar en heb je geen maandelijkse kosten, maar ben je zelf verantwoordelijk voor de eventuele vervanging bij storingen. 

Conclusie:

Of je SuperWifi 2-punten moet huren of kopen, hangt af van je persoonlijke voorkeur en situatie. Als je de nieuwste technologie wilt, makkelijk wilt upgraden en geen omkijken wilt hebben naar de apparatuur, dan is huren een goede optie. Als je de apparatuur liever wilt bezitten en geen maandelijkse kosten wilt, dan is kopen een betere keuze. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 juli 2025

Het kastje staat naast de de experiabox dus een wifi punt lijkt me niet echt nodig, maar als ik t fout heb hoor ik t graag.

Ik zal indd eens kijken voor een nieuwe hdmi kabel.

Heb de geluidsinstellingen nu op passtrough staan en ga ff kijken of dit werkt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13815 reacties
  • 27 juli 2025

Als de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) naast de Experiabox staat, dan kan je veel beter een UTP kabel tussen de Experiabox en DIW7022 doen.

In dat geval zal ik nooit voor WIFI kiezen.

Een UTP kabel is veel en veel beter.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19

Hallo ​@wenneke83, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt.

Wat gek dat het geluid synchroon begint en dan steeds meer uit elkaar trekt. Je geeft aan dat het opnieuw opstarten van de tv-box óf de TV voldoende is en het daarna weer even goed werkt. En met een nieuwe tv-box ervaar je precies hetzelfde. Hierdoor denk ik eigenlijk dat het of in jouw TV zit, of in de verbinding tussen de TV en de tv-box. Ik hoop dan ook dat een nieuwe HDMI kabel, zoals ​@joop2011 voorstelde, de oplossing gaat zijn.

Laat je het weten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 30 juli 2025

Ik heb de geluidsinstellingen op passtrough gezet en daar is t mee opgelost

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19

Dat is fijn, ​@wenneke83! Kan je weer ongestoord televisie kijken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 31 juli 2025

Dankjewel voor de hulp @joop2011

Reageer