Skip to main content
Beantwoord

BabyTV is weg

• March 17, 2026
  • 11 reacties
  • 509 keer bekeken

Sinds vanochtend hebben we geen BabyTV kanaal meer. Hij zat altijd onder 7021, maar die bestaat nu niet meer. Bij mijn ouders zit hij onder 57/58, maar daar vind ik hem nu ook niet. 
Gisteren was hij er nog en ik heb naar mijn weten geen update o.i.d. Uitgevoerd. Kan iemand mij helpen of het verklaren. 

voor de beeldvorming: we hebben hem echt al 3 jaar op 7021 zitten. 

Beste antwoord door Marcia van KPN

Hallo ​@Wm16, terechte vraag! Het klopt wat PeterG zegt: kanaal 7021 had niet voor onze klanten zichtbaar moeten zijn. We hebben dit nu hersteld. BabyTV vind je in het Pluspakket op kanaal 57. Excuses voor de verwarring!

11 reacties

• Nieuwkomer
  • March 17, 2026

Hier ook weg! Meestal deed baby tv het ook als 4444 intypt of 3333, maar krijg nu alleen maar viaplay te zien. 

Wordt Disney+ maar aanzetten daar staat ook veel van baby tv op!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 17, 2026

Op dit moment werk kanaal 57 Baby tv (weer). ​@Wm16 , ​@Winnyx .

• Nieuwkomer
  • March 17, 2026

Hier bestaat zender 57 niet meer en 7021 ook niet meer. Wordt zappelin.. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 17, 2026

Heb je wel (nog) het pluspakket?

Onder andere 36 Eurosport 2.

Volledig overzicht pluspakket:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/pluspakket-kpn/

• Deelnemer
  • March 17, 2026

History Channel op kanaal 32 is ook zomaar verdwenen. En nee, zover ik weet heb ik geen KPN+, maar die heb ik ook nooit nodig gehad om zowel de History Channel als BabyTV te kunnen ontvangen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 17, 2026

History Channel zit op 32 in het basispakket. Zou je moeten hebben tenzij je een oud Telfort abonnement hebt. 

Baby tv 57 heeft altijd in het pluspakket gezeten, dus dat moet je dan wel hebben.

Krijg je de zenders wel via de app? Mobiel, tablet, smart-tv. 

En via de laptop? http://tv.kpn.com

• Deelnemer
  • March 17, 2026

Een reset van het TV kastje heeft in ieder geval de History Channel weer terug gebracht. BabyTV op kanaal 7021 is nog steeds verdwenen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 17, 2026

Hallo ​@Wm16 ,

Het gaat hier om gratis TV-zenders die jouw TV levert via internet. Het aanbod van die gratis zenders wisselt wel eens. KPN heeft niets met die zenders te maken. 

Ik heb ook geen Baby TV en History Channel meer. Wel allerlei andere bekende zenders.

Ik kom wel History Hit (5175) en Baby Shark TV (5407) tegen. Maar ook BBC Earth (5255) en Glory Kickboxing (5138) en BBC Drama (5065) om er maar eens een paar te noemen. Het kan goed zijn dat de genoemde zendernummers bij jou anders zijn. 

• Nieuwkomer
  • March 17, 2026

Hier ook sinds gisteren ineens geen baby tv meer, hij wordt erg gemist nu al!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 17, 2026

Ik ben eens gaan zoeken en...:

In maart 2025 ontdekte ik (...) inderdaad Baby tv op 7021, welke onterecht via het basispakket te zien was. Dit bleek een technische fout; zowel het kanaalnummer als het feit dat het zonder pluspakket beschikbaar was.

Ook TV Oranje had onterecht 7025.

De fout met betrekking tot Baby tv is kennelijk nu pas hersteld. 

Hij is dus alleen in het pluspakket te zien. Op 57.

Het pluspakket is gratis (naar keuze) met minimaal één kpn mobiel abonnement op het adres.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hallo ​@Wm16, terechte vraag! Het klopt wat PeterG zegt: kanaal 7021 had niet voor onze klanten zichtbaar moeten zijn. We hebben dit nu hersteld. BabyTV vind je in het Pluspakket op kanaal 57. Excuses voor de verwarring!