Skip to main content
Beantwoord

Niet alle functies werken op de afstandsbediening van de Smart TV app

• 9 augustus 2025
  • 9 reacties
  • 98 keer bekeken

Sinds vandaag hebben wij KPN TV en we gebruiken de KPN TV app op onze Philips TV. Tot nu toe deden we hetzelfde met Odido TV. Wij hebben wat problemen met de bediening van de app. Het lukt ons bijvoorbeeld niet om een uitzending te pauzeren. Ook spoelen (terug en vooruit) lukt ons niet. De pauzeknop op de afstandbediening, en ook de knoppen voor spoelen doen het niet.

Wij hopen dat anderen ons kunnen helpen. Welke knoppen moeten we gebruiken voor deze functies? Is er ergens een website waar we de bediening kunnen vinden van alle mogelijkheden?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Jean-Marc ,

Hier lees je meer over de KPN TV+-app:

Paul van KPN

En in dit topic worden de knoppen van jouw afstandsbediening uitgelegd: 

Bekijk origineel

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38604 reacties
  • Antwoord
  • 10 augustus 2025

Hallo ​@Jean-Marc ,

Hier lees je meer over de KPN TV+-app:

Paul van KPN

En in dit topic worden de knoppen van jouw afstandsbediening uitgelegd: 

• Auteur
  • Helper
  • 31 reacties
  • 10 augustus 2025

Hallo ​@Noordzee ,

Dank je wel voor de linkjes. Er is duidelijk meer informatie in de community dan ik gisteren kon vinden.

Met dank aan jouw linkjes heb ik alweer het nodige gevonden. Helaas staat op geen van de pagina's die ik zie, inclusief de linkjes van jou, hoe je de TV+ App met een afstandbediening moet bedienen. Ik heb inmiddels gevonden dat de OK knop de uitzending pauzeert. De pijltjestoetsen links en rechts van de OK knop spoelen per 30 seconden. Dat is op dit moment de enige manier om te spoelen die ik heb gevonden.

PeterG
Superuser
  • 65302 reacties
  • 10 augustus 2025

De pijltjestoetsen links en rechts van de OK knop spoelen per 30 seconden. Dat is op dit moment de enige manier om te spoelen die ik heb gevonden.

Tja, dan houd je die knoppen niet vast.

short press: 30 seconden voor- of achteruit.

long press: het bolletje schuift als een '’razende'’ en je bent in no time 8 minuten verder. Om de reclame over te slaan bijvoorbeeld.

OK knop tijdens kijken: pauzeren en hervatten. Zie ook de ▶ of ⏸ teken net voor de voortgangbalk.

• Auteur
  • Helper
  • 31 reacties
  • 10 augustus 2025
PeterG schreef:

De pijltjestoetsen links en rechts van de OK knop spoelen per 30 seconden. Dat is op dit moment de enige manier om te spoelen die ik heb gevonden.

Tja, dan houd je die knoppen niet vast.

short press: 30 seconden voor- of achteruit.

long press: het bolletje schuift als een '’razende'’ en je bent in no time 8 minuten verder. Om de reclame over te slaan bijvoorbeeld.

OK knop tijdens kijken: pauzeren en hervatten. Zie ook de ▶ of ⏸ teken net voor de voortgangbalk.

Dank je wel. Ik heb alle knoppen op de afstandbediening geprobeerd om eruit te komen. Ik vind het in ieder geval niet intuïtief. Die long press ga ik moeten masteren, want die gaat echt belachelijk snel op mijn TV. Minder dan 15 minuten per keer spoelen is mij nog niet gelukt bij de long press. Blijkbaar vind KPN het niet nodig om minder dan 30 seconden te kunnen spoelen, iets dat wij regelmatig doen, met name als je bij sport even een paar seconden terug wilt kunnen kijken. We zullen het doen met wat er is.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15708 reacties
  • 12 augustus 2025

Hi ​@Jean-Marc,

Ik zie dat je al een stuk wijzer bent geworden, super! Jammer dat het voor jou niet zo intuïtief voelt, ik hoop dat het een kwestie van wennen blijkt te zijn en dat je het binnenkort niet meer als vervelend zult ervaren!

Ben je verder wel te spreken over TV+ en de app? 🙂

• Auteur
  • Helper
  • 31 reacties
  • 12 augustus 2025
Maja van KPN schreef:

Hi ​@Jean-Marc,

Ik zie dat je al een stuk wijzer bent geworden, super! Jammer dat het voor jou niet zo intuïtief voelt, ik hoop dat het een kwestie van wennen blijkt te zijn en dat je het binnenkort niet meer als vervelend zult ervaren!

Ben je verder wel te spreken over TV+ en de app? 🙂

Dank je wel Maja. Ja, ik ben een stuk wijzer geworden. Ik weet niet of de android app gemaakt is voor de TV, of voor gebruik op telefoons en tablets. Gebruik op een TV brengt een afstandsbediening in het spel. Mijn dochter van 20 kwam net thuis en wilde de TV pauzeren. Onze afstandsbediening heeft een play en pauze knop, en spoelknoppen, maar die werken niet met de app. Ik moest mijn dochter dus uitleggen hoe het werkt. Dit zal vast nog vaker gebeuren met familieleden die op bezoek komen.

KPN gaat er waarschijnlijk vanuit dat iedereen de TV box afneemt, wat wij niet doen. Dit ivm stroomverbruik van de TV box. 2 jaar geleden gebruikte de box 15W in standby, wat wij te veel van het goede vinden.

Ik ben verder tevreden over TV+. De app doet het ook prima als je eenmaal snapt hoe hij werkt. Enige klacht over de app is dat het relatief lang duurt voordat de kwaliteit van het beeld acceptabel is. Het blijft relatief lang korrelig. De TV heeft een 100 Mbit verbinding. De internet verbinding is 1 Gbps.

PeterG
Superuser
  • 65302 reacties
  • 12 augustus 2025

2 jaar geleden gebruikte de box 15W

Dit klopt niet ​@Jean-Marc  . De VIP en HMB boxen verbruiken 5 watt in stand-by en 5,5 in gebruik. Tegenwoordig op ECO 0,5 watt stand-by. 

De nieuwe box DIW7022 spelen met maar 3,5 watt en stand-by 1 watt. Dat is iets meer dan  0,5 in verband met wake on lan.

15 watt hebben de boxen van kpn nooit verbruikt hoor.

De oude van Ziggo waren echte stroomvreters met 15 watt, voor humax zonder HDD, en 20 watt stand-by (!) voor Cisco en Pace (XL). 40 watt in gebruik. 

De Android app is voor telefoon en tablet. 

De Android-TV app is gemaakt voor televisie toestellen en losse streaming apparaatjes. 

In veel apps is de pauze/play en doorspoelen mogelijkheid gelijk aan de huidige app van kpn. Kennelijk heb jij geen streaming diensten anders had je dat direct gevonden. 

Veel streaming apparaatjes hebben ook die knoppen niet op hun afstandsbediening. 

• Auteur
  • Helper
  • 31 reacties
  • 12 augustus 2025
PeterG schreef:

2 jaar geleden gebruikte de box 15W

Dit klopt niet ​@Jean-Marc  . De VIP en HMB boxen verbruiken 5 watt in stand-by en 5,5 in gebruik. Tegenwoordig op ECO 0,5 watt stand-by. 

De nieuwe box DIW7022 spelen met maar 3,5 watt en stand-by 1 watt. Dat is iets meer dan  0,5 in verband met wake on lan.

15 watt hebben de boxen van kpn nooit verbruikt hoor.

De oude van Ziggo waren echte stroomvreters met 15 watt, voor humax zonder HDD, en 20 watt stand-by (!) voor Cisco en Pace (XL). 40 watt in gebruik. 

De Android app is voor telefoon en tablet. 

De Android-TV app is gemaakt voor televisie toestellen en losse streaming apparaatjes. 

In veel apps is de pauze/play en doorspoelen mogelijkheid gelijk aan de huidige app van kpn. Kennelijk heb jij geen streaming diensten anders had je dat direct gevonden. 

Veel streaming apparaatjes hebben ook die knoppen niet op hun afstandsbediening. 

Beste PeterG. Zoals ik zeg, is dit mijn ervaring tot 2 jaar geleden. Verder kunnen we hier een welles nietes discussie hebben. Laten we zeggen dat mijn metingen met stroommeters andere waarden opleverden dan de waarden die jij meet.

PeterG
Superuser
  • 65302 reacties
  • 12 augustus 2025

Maar ja. Hoe kun je nou 3 x zoveel meten als het werkelijk is. 

Tenzij je nog met zo'n oude doos bij Ziggo mat.

Verder hierover heeft zo geen zin inderdaad. 

Reageer