Skip to main content

Wegens overzetten contract sinds 16-3-2020 een nieuwe 4k digitale tuner van KPN ontvangen,
nu valt steeds het beeld en geluid uit als wij tv aan het kijken zijn.
Heb via het forum diversen oplossingen geprobeerd TV tuner en Expedia box gereset, TV tuner direct bekabeld op Expedia box maar het probleem blijft zich voordoen. 
Krijg ook de bijgeleverde afstandbediening niet gekoppeld aan de TV het betreft een Beovision 7-55 van het merk BenO. 

Kan iemand mij hierbij helpen?.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hi @Faust1 ! Sorry voor de late reactie. Door de drukte op het Forum zie ik de topics wat minder snel. Heb je deze problemen nog steeds of zijn ze ondertussen via een andere weg opgelost?

 

Mocht je er nog altijd last van hebben dan ben ik benieuwd om welke ontvanger het gaat. Ik zie er namelijk twee in mijn systeem terug. Kun je mij de laatste 3 cijfers sturen van het serienummer van de ontvanger? Het serienummer staat onderop de tv-ontvanger zelf, op een witte sticker. Als het om beiden gaat ontvang ik dit graag van beiden. Dan kan ik dubbel checken of ik met de juiste ontvangers aan de slag ga.

 

Wat betreft het koppelen van de van de afstandsbediening kun je de stappen in deze link volgen. BenO is bij mij niet bekend als merk. Is dit ook het merk wat op de handleiding van de tv staat? Zo niet, zoek dan het merk wat op de handleiding op in de stappen voor andere tv merken. Staat het merk hier niet bij? Dan ben ik bang dat je de afstandsbediening van KPN niet kunt koppelen aan tv's van dit merk.


Hey Robyn,

Het probleem is er nog steeds jammer genoeg, de 3 laatste cijfers van de tuner die wij nu gebruiken zijn 640. Het merk van de TV is Bang & Olufson.

 


B&O is mij niet bekend als merk……..

Beste Faust1, wat moet je met een 4k ontvanger op de BV7, die is helemaal geen 4k! Dat is vragen om ellende op de HDMI ingangen. Je kunt eventueel proberen met een zo goedkoop mogelijke en oude HDMI kabel of een hele nieuwe (maar regel dat via je dealer), mijn ervaring is bij mensen dat KPN al jaren geleden ellende had met B&O (of omgekeerd) en blijkbaar is dat nog steeds zo bij de nieuwe kastjes. Verder naar de dealer gaan, PUC tabel in je TV aan laten passen, kabel met oogje op je ontvanger zetten en de KPN afstandsbediening opbergen. Daar kan je alleen maar de zenders selecteren en volume regelen. Source kan je NIET wijzigen.


Een welgemeend advies aan @Robyn_ , beter het huiswerk maken, B&O staat wel degelijk als zijnde bedienbaar, maar met bovenstaande restricties!


Beste beosound100, bedankt voor je reactie wat betreft die HDMI kabel ik heb bij mijn 4K Apple TV een speciale HDMI kabel aangeschaft en daar heb ik inderdaad geen problemen met het beeld.
Voor het aanpassen van de PUC tabel moet dan de TV naar de dealer?.


Aanpassen kan thuis met een laptop (van de dealer) met speciale kabel en software. En als je nog andere apparaten hebt, meteen ook laten aanpassen (apple TV!).


Beste Beosound100,

Heb de HDMI kabel vervangen en inderdaad we hebben geen storing meer in beeld en geluid, nogmaals bedankt voor je info.

Gr. Ferry


Reageer