Skip to main content
Vraag

Beeld op TV blijft vastlopen

• May 29, 2025
  • 29 reacties
  • 244 keer bekeken

Nu loopt voor de 600e keer mijn live TV vast. Al 599x telefonisch contact gehad met de helpdesk om daarna een paar dagen probleemloos live tv te kijken. Dure super wifi gehuurd om overal wifi te hebben en nu blijkt dat 1 super wifi punt bij het modem moet blijven!! Dus geen super wifi door heel mijn huis hierdoor maar wel betalen voor gegarandeerd overal wifi. Op dit moment is niemand te bereiken bij KPN, de 1e mogelijkheid is 31 mei. Dus nog 2 dagen zonder live tv. Fijn hoor dat glasvezel!!

Ziggo en Idido bieden ook mooie (glasvezel)paketten aan en ik sta op het punt om alles hier van de muur te trekken en retour te sturen naar KPN. Wat een ergenis is dit.

Maar goed, wie kan mij helpen met een oplossing? Wij hebben een Experia box 12 (blijkt ook al oud te zijn maar moet goed werken) en ik neig toch dat het daaraan ligt 

Alvast bedankt voor jullie tips.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

29 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 29, 2025

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

• Auteur
  • Topper
  • May 29, 2025

Ha Joep.

ik heb werkelijk alle opties geprobeerd; bedraad, draadloos ..... 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 29, 2025

Dat is wel bijzonder. Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Wat is er aangesloten op het modem, zit er een switch in het netwerk,  heb je een omvormer van zonnepanelen op het netwerk zitten,  gebruik je draadloze verbindingssets  etc etc

• Auteur
  • Topper
  • May 29, 2025

Nee, geen switch of zonnepanelen via het modem. De laatste keer dat ik contact had met KPN dachten zij dat ik een nieuwer modem had, de ....10. Toen ik zei dat ik de xperia 12v had reageerde de medewerker een beetje verbaasd. Hij zei: wel een oud modem maar wel goes hoor.

Ik heb mijn vraagtekens hierbij. Ook bij de super wifi trouwens, op zolder is nu ineens nagenoeg geen bereik meer

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 29, 2025

Tsja wat moet je met zo'n medewerker....de box 12 is het nieuwste modem en is een prima modem.  Er zijn wel wat problemen vanwege een update van de SuperWiFi's. Heb je één superwifi?

• Auteur
  • Topper
  • May 29, 2025

Nee, 2 super wifi waarvoor ik ook nog eens moet betalen 

Ik heb trouwens de V10 .....

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 29, 2025

Kijk dat wordt interessant....welke softwareversie staat er op de v10? Heb je witte of zwarte superwifi's?

• Auteur
  • Topper
  • May 30, 2025

Moet ik even checken 

Ik heb de zwarte ronde 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 30, 2025

Ik neem aan dat er altijd een wifipunt met een kabel verbonden is geweest en de wifi op het modem uit is/was?

• Auteur
  • Topper
  • May 30, 2025

Dat klopt alleen stond het modem onder de tv in een kast met het wifi punt op de kast en de andere op de 1e verdieping. 

Nu moet het modem en 1 wifi punt in de meterkast (daar hangt her glasvezel punt) met een wifi versterker erbij. Degene die boven stond pakte het signaal niet dus heb ik die beneden moeten zetten met het gevolg dat er op zolder bijna geen wifi is

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 30, 2025

Kijk jij nog even naar de softwareversie van de v10?

• Auteur
  • Topper
  • May 31, 2025

0.34.14 firmware

1.187.3 launcher

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Steven69, welkom op de KPN Community. Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt. Zoals je ziet, denkt onze community graag met je mee.

Nu zie ik alleen wel wat verwarring ontstaan. Je hebt het namelijk eerst over een Experia Box 12, die oud zou zijn. Volgens jouw berichten is er een nieuwer modem: de 10. Maar dit klopt niet helemaal. De Experia Box 12 bestaat namelijk niet. Ik vermoed dat je dan de KPN Box 12 (zwart) bedoelt. Maar die is nieuwer dan de Experia Box V10 (wit) is namelijk ouder. Wel wordt deze door velen ervaren als een goed modem.

Ik denk dan ook dat we het probleem niet zozeer in het modem zelf moeten zoeken, maar meer in de opstelling bij jou thuis.

Je geeft aan het modem samen met een SuperWifi 2 punt in de meterkast te hebben geplaatst. Heb je deze bekabeld aangesloten?

Net als ​@Joep1965 ben ik erg benieuwd welke softwareversie jij op jouw modem en SuperWifi hebt staan. De informatie die je met jouw laatste bericht geeft, gaat over de KPN TV+ Box. Dat is de tv-box. En dat is dus niet informatie over het modem en de SuperWifi. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn. Als je een screenshot deelt van wat je daar ziet, kunnen wij je vertellen of je op de oude software of op de nieuwe software zit. Voor de SuperWifi ga je naar 192.168.2.150. Ook daar ontvangen we graag een screenshot van.

Met die informatie kunnen we je weer verder helpen.

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

192.168.2.150 is niet bereikbaar.

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

Ik heb de V10

1x super wifi bedraad bij het modem volgens instructie,  1 super wifi draadloos bij de tv in de huiskamer.

Nu is mijn wifi op de verdiepingen bedroevend geworden. Als ik 1 wifi punt naar boven doet komt het beeld van mijn tv stil te staan.

Dit allemaal sinds glasvezel actief is geworden 😪

Enorm frustrerend aangezien er veel vanuit huis gewerkt wordt en wij dus zeer afhankelijk zijn van het internet en dus de wifi 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ik kan me voorstellend dat dit frustrerend is, ​@Steven69. Ik wil je graag aan een oplossing helpen, maar daar heb ik wel jouw hulp bij nodig. Ik weet namelijk alleen wat jij mij verteld. Ik weet op dit moment weinig over jouw thuisnetwerk. Ik weet dat je problemen ervaart met stilstaand beeld op de TV en dat de wifi ‘bedroevend’ is. Maar wat je met dit laatste bedoeld, weet ik ook niet. Dus ik ga je wat dingen uitvragen en ik wil jou vragen om alle vragen zo uitgebreid mogelijk te beantwoorden. Hoe uitgebreider jij antwoord geeft, hoe beter wij jou kunnen helpen.

• Hoe ziet jouw thuisnetwerk er uit?
    • Hoe ziet jouw huis er ongeveer uit?
    • Welk modem heb je nou precies? Je mag ook een foto plaatsen als je dat makkelijker vindt.
    • Hoe heb je de SuperWifi 2 aangesloten? Waar in huis heb je deze staan?
    • Waar staat de tv-box? En hoe heb je deze verbonden met het modem?

Daarnaast wil ik je eigenlijk ook vragen om de Wifi Manager eens te doorlopen. Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken.

• Auteur
  • Topper
  • June 7, 2025

Alles is al gedaan, 2 super wifi punten gehuurd wat ook super was ..... totdat ik over moest naar glasvezel!

Ik begrijp niet waarom dit gebeurt. Tevens ga ik niet nog meer kosten maken dus of KPN lost dit zsm op of ik stap over. 

Wij zijn trouwe klanten en hopen dat KPN dit oplost. Aanstaande dinsdag nog maar weer een telefonische afspraak, als daar wederom niets uit komt stappen wij over.

Hopelijk komt het niet zo ver ......

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ik wil je graag helpen bij het vinden van een oplossing, ​@Steven69, maar daar heb ik wel jouw hulp bij nodig. Ik weet namelijk alleen wat je mij verteld. En op dit moment weet ik vrij weinig. Mocht je gebruik willen maken van mijn hulp, dan wil ik je vragen mijn bericht goed te lezen en de vragen te beantwoorden.

• Auteur
  • Topper
  • June 11, 2025

Inmiddels wederom telefonisch contact gehad met KPN en de medewerker was het ermee eens dat een nieuw modem wellicht de oplossing zou kunnen zijn omdat het super wifi punt niet bedraad aan het modem hoeft waardoor dat punt weer naar de verdieping terug kan.

Ik ben benieuwd of dit gaat helpen aangezien ik dit ook al een paar keer aan de telefoon heb geopperd maar dat werd in de wind geslagen omdat dat niet het probleem op zou lossen. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ik ben benieuwd of een nieuw modem de oplossing gaat zijn. Laat je het weten, ​@Steven69?

• Auteur
  • Topper
  • June 14, 2025

Net omgeruild, ben benieuwd of het werkt. Superwifi los gekoppeld en weer op de etalage gezet. Lijkt te werken maar wij wachten even af.

• Auteur
  • Topper
  • June 17, 2025

1 grote ellende met de wifi nu. Ik ga mijn contract opzeggen en overstappen. Glasvezel is voor KPN blijkbaar nog te hoog gegrepen. 2 bedrijfjes hier in huis zijn afhankelijk van goede wifi en die hebben nu dus een probleem. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Jammer om te lezen dat het nieuwe modem niet het gewenste effect heeft gehad. :( Er lijkt toch iets mis te zijn met de verbinding dan. Mijn advies is om opnieuw een belafspraak in te plannen. Mijn collega aan de telefoon kan je hopelijk verder helpen.

• Auteur
  • Topper
  • June 19, 2025

Hoi Denise

Van de week om 06:15 uur alles wederom gereset via het stappenplan en tot nu toe gaat het goed. Maar juichen doe ik voorlopig niet, het moet eerst maar een week lang probleemloos werken 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat het na een reset goed lijkt te gaan, ​@Steven69. Laten we hopen dat dit zo blijft.