Skip to main content

bij wisselen van zender staat beeld stil en komt in een opname mode (of zo iets) moet altijd wachten dat "live" wit is en kan dan op OK drukken, dan doet ie het “misschien of krijg zwart beeld. dat heb ik sind ik een nieuw kastje ( de tweede) en de derde nieuwe afstand bediening heb.

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem @Storingnr80 ?


@Storingnr80 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

En hoezo moet je op ok klikken?

 

Je kan het zendernummer meteen ingeven of de zaptoetsen gebruiken.

Dat kan op alle KPN tv ontvangers (ook op de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).


Alles gast via wifi en kan geen kabel aansluiten op de modem  en ma 's kt niet uit hoe ik zal, via toetsen heb ik t zelfde probleem,  WiFi ontvangst is goed en heb geen glasvezel


Als ik niet op Ok druk gebeurt er niets, beeld staat stil  heeft 1 sec. Bewogen en 3 woorden gesproken 


@Storingnr80 

Welke KPN tv ontvanger heb je? 


V10 experia box en het laatste beschikbare (kleine) kastje met de nieuwste afstandbediening die voor wifi verbindingen nodig zijn. diverse keren de KPN gebeld voor ondersteuning ook in de tweede lijn, alles gereset en opnieuw geïnstalleerd en probleem blijft. schijnt dat er een nieuwe KPN box 12 met wifi 6 beschikbaar is maar alleen voor nieuwe klanten en de oude klanten blijven mogelijk met o.a. mijn probleem zitten, LG smart TV gereset naar fabrieksinstelling en niks wordt beter. Fire stick van Amazon erop gezet ook daar blijft 't probleem 't zelfde en weer er af gehaald en KPN terug gezet, ik denk dat het door de wifi verbinding komt en/of door 't modem, ik ben niet van plan om een KPN monteur te laten komen voor € 70. en dan nog 17.50 per kwartier. is een hopeloos zootje en ZIGGO heeft niet mijn voorkeur. 


Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).

Bekabeld met UTP kabel is uiteraard altijd het beste.

 

De Experibox V10 is het probleem.

Jammer dat KPN geen Box12 wilt sturen, hopelijk gaan ze dit toch op korte termijn doen. (dit is alleen een hoop / wens van mij).

 

Je kan 2 stuks Super WIFI 2 adapters bij KPN huren of kopen.

 

Zie dit schema, meer informatie zie hier. 

 


Dank voor je reactie maar ik ga geen wifi versterkers aanschaffen om mijn”probleem” te verhelpen, voorheen had ik weinig problemen en had toen nog die DVS met de oude box en dat ging goed. echter toen ik mijn TV het begaf en een smart TV aanschaf begon de ellende en op advies van de KPN heb ik dat gewisseld met het huidige systeem, heb toen al 2 nieuwe kastjes en drie nieuwe afstandsbedieningen gekregen want dat werkte  ook niet. KPN wilde er niets meer aan doen, was denk mijn gezeur wat zat en ben toen naar een KPN shop geweest en die heeft e.e.a. kunnen nakijken en kreeg vervangende box en afstandbediening, lijkt mij dat t probleem bij de KPN ligt en ik daarvan de dupe ben en zoals eerder gezegd wil ik geen geld uitgeven wat de KPN mij zelf heeft geadviseerd.


Op de Smart tv boven, kan je ook de KPN iTV app installeren.

Misschien werkt die wel goed.

 

Zoals ik al eerder vermelde, ligt het probleem van de DVS vooral in het 230 volt netwerk.

Dat steeds meer verstoord raakt door diverse apparaten. 

 

Het is mogelijk dat de nieuwe Smart tv voeding het probleem veroorzaakt of erger heeft gemaakt.

Wat betref verstoring op het 230 volt netwerk.

 

Je kan ze ook huren, zie hier.

Helaas heb je met de Experiabox V10 2 stuks nodig.

 

Je kan ook nogmaals 0800-0402 bellen en vragen of je de experiabox V10 mag omruilen voor de Box12.


Boven heb ik geen smart TV maar een gewone (kleine) die de functie heeft van een smart TV en met een filestick en dat werkt gewoon. firestick op m’n smart TV geeft ook storing en krijg code dat de video niet geladen kan worden. denk niet dat we eruit komen en sluit de community voor dit probleem.


Reageer