Skip to main content
Beantwoord

Beeld vergroot ongewild kpn tv

• April 17, 2026
  • 5 reacties
  • 56 keer bekeken

Ik heb met een bepaalde toetsencombinatie op mijn tv het beeld vergroot en ik zag o.a. superzoom en 16:9 in een grijs balkje voorbij komen. 

Ik krijg het niet meer gereproduceerd helaas. Ik heb een Arris ontvanger denk ik. In ieder geval een oude.

Beste antwoord door PeterG

De term superzoom is van Philips. Was om een 4:3 uitzending over een breedbeeld scherm "uit te rekken". 

Als de tv zo reageert terwijl die knop niet op de kpn afstandsbediening zit kan een interpretatiefout in de tv zijn.

Wordt het beeld nog vervormd weergegeven corrigeer het dan met de Philips afstandsbediening. Format.

5 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 17, 2026

Hallo ​@Jan2sma, welkom bij de community.

Dat is waarschijnlijk een instelling op je tv. Welk merk en type tv heb je?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 17, 2026

Philips plasma tv van meer dan 10 jaar oud. Maar ik veroorzaakte het probleem met de kpn afstandsbediening.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • April 17, 2026

De term superzoom is van Philips. Was om een 4:3 uitzending over een breedbeeld scherm "uit te rekken". 

Als de tv zo reageert terwijl die knop niet op de kpn afstandsbediening zit kan een interpretatiefout in de tv zijn.

Wordt het beeld nog vervormd weergegeven corrigeer het dan met de Philips afstandsbediening. Format.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 18, 2026

Dank je. Ik was zelf al op het idee gekomen om de originele afstandsbediening te zoeken. Batterijen erin en inderdaad heb je dan meer functies. Opgelost! 

Dank je wel.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Jan2sma, fijn dat het is opgelost. De primaire rol van de KPN afstandsbediening is om de tv-ontvanger te bedienen, plus als bonus enkele basisfuncties voor het tv-toestel. Beeldscherminstellingen kun je inderdaad het beste wijzigen met de originele afstandsbediening van de tv zelf. Goed idee dus om daar zelf al op te komen!