Skip to main content

Bij het terugkijken van opgenomen programma's bevriest het beeld geregeld enkele seconden om daarna door te gaan.

ik heb een KPN TV+ Box

Hoe is de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12? (wat zit er allemaal tussen)

 

Welke Experiabox of Box12 heb je?

 

Wat is jouw echte downloadsnelheid?


Experiabox V10

 


Experiabox V10

 

 

Ik had nog 2 vragen gesteld.

 

Dit is het advies aansluitschema van KPN:

groene lijn is UTP kabel zonder iets ertussen (altijd het beste)

 


glasvezel kastje > experiabox 10 > dvs1200 > dvs1200 > Sagemcom DIW7022 > TV


Bij het terugkijken van opgenomen programma's bevriest het beeld geregeld enkele seconden om daarna door te gaan.

ik heb een KPN TV+ Box

Wanneer heeft u hier last van?

Er zijn meer mensen die hier last van hebben. U zult wel eerst (kan samen met KPN) wat zaken moeten afstrepen (kastjes resetten enz). Voor sommigen werkt het dan, voor anderen blijft het… maar niet altijd, alleen op sommige momenten (bij mij vrijdagavond en zondagavond).

Zie hier voor welke stappen en meer info:

Zou vooral ook KPN even bellen voor hulp mocht u dat niet al hebben gedaan.


glasvezel kastje > experiabox 10 > dvs1200 > dvs1200 > Sagemcom DIW7022 > TV

 

Die DVS geeft het probleem.

Het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

Als het netwerk 100% schoon is werken ze wel aardig, maar helaas raakt het 230 volt netwerk steeds meer vervuilt.

 

Beste is via een UTP kabel of via WIFI.

Helaas heeft de V10 niet de juiste WIFI voor de Sagacom DIW7022.

Maar dat kan je met behulp van  1 of 2 KPN super WIFI punten oplossen. Zie 3 en 4 in het schema. 

Je kan ze bij KPN kopen. Zie hier. 


Als die V10 box minder geschikt is voor de KPN+ kastjes met WiFi.

Waarom ruilt KPN dan niet standaard de klanten die naar die nieuwe KPN+ kastjes overstappen de modem om naar een geschikt model met de juiste WiFi? 


Hoi Peter! Ik kwam je topic tegen en ik ben benieuwd of je nog progressie hebt gemaakt? Je kan anders altijd even bellen met 0800-0402.