Skip to main content
Beantwoord

Bij wisselen van zender in KPN TV+ app op iPad draait het beeld

• September 16, 2025
  • 13 reacties
  • 302 keer bekeken

Bij het wisselen van tv zender draait het beeld spontaan een ¼ slag en gaat ook niet meer terug.

lukt alleen door de app af te sluiten en opnieuw op te starten 

Beste antwoord door Jasper van KPN

De update met de fix is uit, deze wordt geleidelijk beschikbaar gemaakt voor alle apparaten:

13 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 16, 2025

Hallo ​@Martinus 1448 ,

Dit probleem is bekend. Er is vandaag een update 8.78.02 uitgebracht die dit probleem zou moeten verhelpen. Het kan enkele dagen duren voordat deze update voor jou beschikbaar is in de App Store.

Dank en wacht het af👍🏻

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Martinus 1448, de update die Noordzee noemt is daar nog niet voor. Die versie is specifiek voor een zwart beeld bij de ESPN zenders. De automatische rotatie is nog in behandeling bij de ontwikkelaars.

• Helper
  • September 18, 2025

Hallo ​@Martinus 1448 ,

Dit probleem is bekend. Er is vandaag een update 8.78.02 uitgebracht die dit probleem zou moeten verhelpen. Het kan enkele dagen duren voordat deze update voor jou beschikbaar is in de App Store.

Hoewel er idd een update is wordt hiermee het probleem niet verholpen. Ik heb de app gedeinstalleerd en opnieuw uit de app winkel gedownload. Zelfde probleem blijft aanwezig.

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 19, 2025

@Vlierefuiter 

Een tijdelijke oplossing tot de update er is !!

Met de webbrowser safari op je iPad tv.kpn.com openen en inloggen.

Rechts bovenin de browser het vierkantje met pijl omhoog kiezen.

Kies “meer” en daarna “zet op beginscherm” en zorg dat “open als webapp” AAN staat.

Klik tenslotte op toevoegen.

Met de webapp heb je geen last van het terug spingen van de horizontale stand naar verticale stand.

Als het probleem is opgelost kun je weer de normale TV+ app gebruiken.

(met een andere browser zoals Edge en Chrome werkt deze oplossing ook)

Dank voor deze uitleg maar wacht toch maar op de update.😉

Jasper van KPN
Moderator

Die update hielp daarvoor inderdaad niet ​@Vlierefuiter, dat gaf ik in mijn bericht boven jouw reactie ook al aan 😉 Er wordt zoals gezegd aan gewerkt, en de tijdelijke oplossing van ​@JoCoLa is een goede optie om in afwachting daarvan tv te kijken zonder rotatie.

• Nieuwkomer
  • September 21, 2025

Ik heb versie 8.78.02 op mijn iPad draaien maar het kwartslag draai probleem is er nog steeds. Zeer vervelend bij het switchen van apps en gebruik van de app zelf. Zenders staan kwartslag verkeerd en wanneer je naar het programma gaat draait het scherm. 

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 21, 2025

Ik heb versie 8.78.02 op mijn iPad draaien maar het kwartslag draai probleem is er nog steeds. Zeer vervelend bij het switchen van apps en gebruik van de app zelf. Zenders staan kwartslag verkeerd en wanneer je naar het programma gaat draait het scherm. 

Gewoon even tijdelijk de webapp optie gebruiken zoals ik die heb beschreven in een vorige reactie in dit topic. 

• Helper
  • September 21, 2025

Je hebt niet voor niets een app. Daar ik met zeer sterk op privacy ingestelde browsers werk is het gebruik van KPN via de browser niet echt aangenaam en omslachtig.

• Deelnemer
  • September 22, 2025

Bij gebruik van de webapp krijg ik weer een foutmelding. Iets met beeldscherm instellingen enzo. Wat een geknoei is dit toch

Aan bepaalde restricties wordt niet voldaan. Dit kan komen door het gebruik van een extra beeldscherm. Verlaag de resolutie in de player opties of ontkoppel het externe beeldscherm en probeer opnieuw. (3016)

• Deelnemer
  • September 22, 2025

@Vlierefuiter 

Een tijdelijke oplossing tot de update er is !!

Met de webbrowser safari op je iPad tv.kpn.com openen en inloggen.

Rechts bovenin de browser het vierkantje met pijl omhoog kiezen.

Kies “meer” en daarna “zet op beginscherm” en zorg dat “open als webapp” AAN staat.

Klik tenslotte op toevoegen.

Met de webapp heb je geen last van het terug spingen van de horizontale stand naar verticale stand.

Als het probleem is opgelost kun je weer de normale TV+ app gebruiken.

(met een andere browser zoals Edge en Chrome werkt deze oplossing ook)

dan krijg ik de volgende melding bij proberen af te spelen

Aan bepaalde restricties wordt niet voldaan. Dit kan komen door het gebruik van een extra beeldscherm. Verlaag de resolutie in de player opties of ontkoppel het externe beeldscherm en probeer opnieuw. (3016)

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 30, 2025

De update met de fix is uit, deze wordt geleidelijk beschikbaar gemaakt voor alle apparaten: