Skip to main content

Casten naar de Chromecast werkt niet. De TV+ app (laatste versie 08.57.02) kan wel koppelen met de Chromecast en beeld schakelt wel over met de juiste titel in beeld, maar de zandloper blijft maar draaien. 

Dit gebeurt met twee telefoons, allen verbonden via dezelfde wifi. Vervolgens zelfs op een ander adres geprobeerd, met glasvezel aansluiting, en ook daar hetzelfde euvel. Enige gelijkenis tussen de adressen is dat het ook een Chromecast type 2 betreft. 

Hartelijk dank.

Kun je de tv dan ook weer harder en zachter zetten via de app?

(dat moet tegenwoordig via de app : Home)

Zo.. ik (topicstarter) had het even laten liggen maar gelukkig hebben meerderen dit ondervonden en is het probleem gevonden! (eerlijkheid gebied te zeggen dat ik als uitwonende zoon van abonnementhouder niet dagelijks kan testen). 

Toch een update, al is het slechts ter bevestiging:

- de Chromecast 2 is vervangen voor een Chromecast 3. Het probleem blijft bestaan. 

- casten vanaf verschillende apparaten, waaronder een Chromebook, geven allen hetzelfde probleem.

- Casten vanaf tv.kpn.com werkt inderdaad wel!

Dan gaan we het zo doen, tot de update er is. 

Bedankt allen!

Ik zie dat je casten van de app van KPN TV vanaf je smartphone of tablet niet noemt? Heb je die optie niet ​@AliL ?

- Casten vanaf tv.kpn.com werkt inderdaad wel!

Gelukkig. Werkte dat ook niet in combinatie met de Chromecast v2 ?

Casten vanaf de (Android) app op verschillende telefoons werkte niet, dat is hetgeen initieel geprobeerd en gepost is. 

Naar aanleiding van de vragen hier dit ook geprobeerd vanaf een Chromecast laptop, ook hierbij werkt het vanaf de app niet maar vanaf tv.kpn.com wel. 

Dit is nadien nog niet weer met de Chromecast v2 geprobeerd. Met de v3 en tv.kpn.com was een (tijdelijke) werkende manier gevonden, dus hebben we het hierbij gelaten.

Ik kan me voorstellen dat je het daarna daarbij gelaten hebt, via die weg kan je immers weer kijken. Wij werken nog wel aan een oplossing voor het origineel genoemde probleem, zodat anderen met die Chromecast ook weer goed kunnen kijken 🙂

Hier ook problemen al een aantal weken met streamen. Chromecast 4. Nieuwe Google tv streamer gekocht hetzelfde. Motorola g 100 en Motorola g100 plus. Soms pakt hij een zender. Meeste niet. Hij blijft hangen in het opstarten van de stream en gaat dan over naar home beeld streamer. Op telefoon geeft hij aan dat hij gekoppeld is. Maar streamer loopt niet.

Ben je gewoon thuis, ​@narbo ?

Afgezien van dat het dan nu niet werkt met casten…. 

Op de Google-TV Streamer kun je gewoon de KPN ITV app downloaden. Dien je wel ingelogd zijn met je Google Account op die Streamer voor toegang tot de Play Store. Een Google account heb je sowieso als je een Android telefoon hebt. De app in de Streamer werkt alleen op je thuis adres (adres abonnement).

Hier ook problemen al een aantal weken met streamen. Chromecast 4. Nieuwe Google tv streamer gekocht hetzelfde. Motorola g 100 en Motorola g100 plus. Soms pakt hij een zender. Meeste niet. Hij blijft hangen in het opstarten van de stream en gaat dan over naar home beeld streamer. Op telefoon geeft hij aan dat hij gekoppeld is. Maar streamer loopt niet.

Blijf je op dit scherm hangen, zoals hier beschreven en getoond ook op de Google Streamer ​@narbo ? 

Zo ja, dan is het inderdaad het bekende issue, daar wordt aan gewerkt via een app update. Zo nee, dan horen we graag meer (in een apart topic).

Zoals PeterG ook meldt, je Google Streamer kan ook de Android-TV app draaien, mits je inderdaad thuis bent. Dat is dan sowieso een workaround voor als je het thuis gebruikt.

Helaas op recreatie adres waar ik KPN internet heb, digitenne (ramp met storingen) en tot aan de app update prima itv ontvangst via chromecast. Alles al geprobeerd. alles resetten, opnieuw installeren, nw google streamer, etc.

Ik hoop wel dat het snel is opgelost zo voor de feestdagen. Begin het nu wel zat te worden op mijn smartphone TV te moeten kijken.

Er wordt aan gewerkt ​@Narbos, je hoeft er zelf niets voor opnieuw te installeren. Er zal een update voor komen. Als er een update voor is delen we dat in de Product Updates.

Er is een update geweest, maar het is nog niet opgelost.

Komt de update er nog aan?

(is het volume probleem dan ook opgelost ?)

M.vr.gr. Jan Graafland

Volume probleem? Topic weer doorgenomen maar dat kom ik niet tegen. 

Hier geen probleem met volume. Bij casten kan ik het, indien gewenst, regelen met de volume knoppen van de telefoon. Maar dan heb ik 't op maximaal staan en regel het met de afstandsbediening van de tv. Anders zijn andere hdmi bronnen weer ineens zo hard.

Goedemorgen,

Na de update kan ik nog niet casten naar de tv. 

Zou dat met deze opgelost moeten zijn?

(in het tweede bericht van dit topic wordt ook het volume probleem genoemd).

Beide problemen ervaar ik nog steeds.

Bij mijn weten is het nog niet opgelost inderdaad. Als we een update hebben delen we dit als een Product Update, en daar staat in wat er in de update zit. Dit is daar nog niet voorbijgekomen, dus het zit nog niet in de laatste update.

Reageer