Skip to main content
Vraag

Chromecasten met KPN TV app lukt niet

• June 9, 2025
  • 10 reacties
  • 147 keer bekeken

Van de 10 pogingen lukt het 9 keer niet om te chromecasten. Videoland of Hbo totaal geen probleem. 

Chromecast reeds uitgetrokken app opnieuw geïnstalleerd etc...werkt totaal niet

Heb de app KPN itv versie 08.70.03

Graag advies

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 9, 2025

Ik blijf de verschillen in ervaring met dezelfde apparaten en geheel dezelfde app toch heel apart vinden.

Hier werken alle versies van de kpn app, nu 08.70.03 dus, prima op de Chromecast Google-TV versie 4k.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 10, 2025

Hier bij mij niet

De titel van het programma staat in beeld maar t rondje links blijft maar draaien.

Weer ff videoland ingelogd en die start zonder probleem via chromecast.

Dus t ligt niet aan de chromecast of aan de tablet. 

Zo vervelend.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Mariavgla, welk type Chromecast heb je precies waarbij het niet lukt? Ik zag dat je dit origineel in een ander topic had gedeeld, maar of je hetzelfde type hebt of een ander type wordt me niet duidelijk. Kan je dat toelichten?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 12, 2025

Hi Jasper

Ik stuur foto van de chromecast.

Groetjes

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 12, 2025

Hoi ​@Mariavgla 

Dit is nog de oude, versie 3 in dit geval. Hiermede moet je nog casten. Er kunnen geen apps op deze geïnstalleerd. 

Gezien het probleem neem ik aan dat je dit doet vanaf een iPad of iPhone? Apple dus.

Jasper van KPN
Moderator

Dank je ​@Mariavgla, van dit type zien we inderdaad meer meldingen en de ontwikkelaars hebben dat in behandeling. Als er een update voor is delen we dat in Product Updates.

Gezien het probleem neem ik aan dat je dit doet vanaf een iPad of iPhone? Apple dus.

Dit speelt niet exclusief op Apple producten, Android toestellen kunnen dit ook ervaren. Het eerdere AirPlay issue was enkel Apple.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 12, 2025

Dank je wel

Ik wacht de update af

En ik speel af via android

Groetjes

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 12, 2025

Oude v3 even uit de la gehaald. Werkt hier wel. Vanaf Samsung A40.

Via Videoland kun je vooralsnog de rtl zenders live casten.

En npo via NPO START.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • June 12, 2025

Terugkijken via de gids werkt bij mij niet icm chromecast v3, tv+ 08.70.03 (1617) en iOS 18.5 vanaf iPhone op mijn thuisnetwerk, Wifi vanaf ex-XS4ALL Fritzbox 7590 op minder dan een meter naar chromecast.

Bijv. NOS Journaal 20.00 meerdere pogingen, symptoom: draaiend pijltje op tv scherm gedurende langere tijd, lijkt geen contact te kunnen maken. Volgorde van casten aanzetten en programma starten lijkt niet uit te maken - werkt allebei niet.

Ik zie ‘m ook vaak snel stoppen met melding: “De(!) programma is klaar met spelen”.  Afgezien van de taalfout, staat het programma nog aan het begin dus die melding slaat nergens op.

(Uiteindelijk geswitcht naar NPO Start app om het journaal te kijken, die streamt wel als een zonnetje.)

Livestream lukte vanmiddag dan weer wel via dezelfde chromecast (weliswaar pas bij 2e poging…)

Jasper van KPN
Moderator

Dat het met die Chromecast niet altijd goed gaat is bekend, zoals al in het topic is besproken. De ontwikkelaars zijn daar mee bezig.

De tekst 'De programma’ is een bijzondere, dat klopt niet helemaal. Die geef ik door!