Skip to main content
Beantwoord

De betekenissen van de kleurtoetsen staat niet in beeld op de TV+ Box

• May 13, 2025
  • 11 reacties
  • 116 keer bekeken

Sinds kort de KPNTV+ box. Ik mis nu de aanduiding welke kleur_toets ik moet gebruiken als ik bijvoorbeeld vanaf het begin van een programma wil kijken.
Eerder stond dat in beeld , met de groene toets kun je bijvoorbeeld kijken vanaf het begin van het programma.
Nu ken ik in de meeste gevrallen nog wel de kleuren en hun betekenins maar lastig is het wel.
Moet ik dat nog ergens instellen ?

Beste antwoord door joop2011

Zie ook hier.

Helaas staan de kleuren er inderdaad niet bij.

Zie deze topic, voor meer uitleg

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

Ja, dit is iets wat ik ook mis in de interface/layout van de tv+ box. Hopelijk gaat kpn dat nog een keer toevoegen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 13, 2025

Zie ook hier.

Helaas staan de kleuren er inderdaad niet bij.

Zie deze topic, voor meer uitleg

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

@joop2011 Die pagina's ken ik natuurlijk. Sterker, ook op de help-pagina in het menu van de tv+ box staat alles beschreven. Maar, het zou natuurlijk beter zijn als die uitleg op de tv+ box zichtbaar zou zijn op de momenten dat je het nodig hebt. Dat was op de ‘gewone’ tv-ontvangers wel het geval en het zou mooi zijn als dat ook op die manier op de tv+ box wordt geïmplementeerd.

Ik heb dit overigens al in de pilot aangegeven. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 13, 2025

De 4 kleurknoppen hebben minder functies dan onder het oude systeem.

Wat wel nog werkt

verwijderd geselecteerde opname

van uit de gids gekozen programma terugkijken; tijdens live kijken vanaf begin kijken

in de overzichten van opnames; selectiemodus activeren; daarna de knop op het scherm gebruiken om de selectie in één keer te wissen
Tijdens live tv; oproepen van de inhoud van het programma.
(de voorgangsbalk met extra bedieningsknoppen krijg je door de onderkant van de ring in te drukken)

Favoriete zenders kiezen / aanzetten; tijdens opname kijken tijdsprong van 5 minuten vooruit

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

Met de rode knop verwijder ik een opname. Die heeft dus nog altijd een functie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 13, 2025

Oh…. Dat probeerde ik een paar dagen geleden nog op de DIW7022 maar werkte niet. Nou was dat wel een selectie van een aantal. ​@Katana321 .

Ik ga zo na Songfestival (Nederland is dóór!!!) nog een opname kijken. Daarna es even kijken of die te verwijderen valt met rood.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 13, 2025

Verhip, ​@Katana321 . Dat werkt. 

(effies m'n lijstje hierboven bijwerken)

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dit is iets wat ik laatst nog nagevraagd heb, vanuit de vorige launcher update waarin on-screen uitleg over de menuitems is toegevoegd. Als we zien dat klanten dat waarderen, dan kunnen we misschien ook ergens uitleg over de kleurtoetsen toevoegen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 16, 2025

---

Als we zien dat klanten dat waarderen, dan kunnen we misschien ook ergens uitleg over de kleurtoetsen toevoegen.

Dat zou mooi zijn! Zeker nieuwe klanten hebben deze uitleg over kleurtoetsen hard nodig. (Ik zelf ken die kleurtoetsen natuurlijk door en door, maar we moeten ook denken aan anderen.) En als we zelfs ​@PeterG hiermee kunnen helpen is dat natuurlijk helemaal mooi! 😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2025

Oh ja rood werkt niet meer om meerdere geselecteerde opnamen in een serie tegelijk te verwijderen.

• Auteur
  • Helper
  • May 16, 2025

Dit is iets wat ik laatst nog nagevraagd heb, vanuit de vorige launcher update waarin on-screen uitleg over de menuitems is toegevoegd. Als we zien dat klanten dat waarderen, dan kunnen we misschien ook ergens uitleg over de kleurtoetsen toevoegen.

Ik vermoed dat de meeste klanten een korte omschrijving van de kleurtoetsen op prijs stellen. In de afgelopen jaren de kleurtoetsen veelvuldig gebruikt, maar wat elke kleur doet heb ik niet uit het hoofd geleerd want ze stonden zo handig in beeld :).

En om nou elke keer het boekje er bij te moeten pakken, liever niet