Skip to main content
Sticky

De KPN TV+ App: de nieuwe app voor online tv-kijken

• 11 december 2023
  • 565 reacties
  • 54113 keer bekeken
De KPN TV+ App: de nieuwe app voor online tv-kijken
Toon eerste bericht

565 reacties

wjb
Superuser
  • 74427 reacties
  • 4 januari 2025

MennoG78 schreef:

Het is op de iPad of iPhone nog nooit goed geweest met de nieuwe TV+ app sindsdien is het een en al ellende.

Dat is precies wat ik bedoel met die ruzie tussen de apps van KPN en de Apple platforms.

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2749 reacties
  • 4 januari 2025
wjb schreef:

MennoG78 schreef:

Het is op de iPad of iPhone nog nooit goed geweest met de nieuwe TV+ app sindsdien is het een en al ellende.

Dat is precies wat ik bedoel met die ruzie tussen de apps van KPN en de Apple platforms.

Ze konden het wel voordat de TV+ app uitkwam was het een perfecte app.

Zo moeilijk lijkt het me niet om het werkend te krijgen KPN wil er alleen geen aandacht aan schenken lijkt wel net zoals alle TV+ ontvanger klachten lijkt ook behoorlijk stil te staan of ze zijn op de achtergrond met die nieuwe ontvanger al tijdje bezig dat deze verwaterd is.

(gelukkig heb ik met de ontvanger niks te klagen maar ken er genoeg waar het gewoon niet goed werkend te krijgen is ondanks alles goed aangesloten)

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 8 januari 2025

Hoe staat het met de Apple TV app? Op iphone 16 is de app overigens hier rampzalig langzaam. Hopelijk gaat men daar dan ook even serieus naar kijken. 

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2749 reacties
  • 8 januari 2025
Jack K schreef:

Hoe staat het met de Apple TV app? Op iphone 16 is de app overigens hier rampzalig langzaam. Hopelijk gaat men daar dan ook even serieus naar kijken. 

Hij is hier op de iphone 16 pro max wel snel alleen beeld hapert bij terug kijken of opnames is bekend issue

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 8 januari 2025

Hoi Menno,

Ik bedoel idd de stabiliteit. Terugkijken werkt hier in ieder geval niet vlekkeloos. Bedankt voor je reactie.

• Topper
  • 16 reacties
  • 12 januari 2025

Nieuwe app werkt op tablet prima, maar op android tv is het een ramp! Normaal kon je onder in beeld switchen tussen zenders, kan niet meer. Moet nu via tvgids of in je tablet favorieten inzetten. Deze kun je namelijk niet aanmaken op de android tv. Oude versie werkte prima op android tv, deze versie is zeker geen verbetering en erg frustrerend. Helaas blijkt hett ook niet mogelijk om viaf de cijfers op de afstandsbediening naar een zender te gaan !

wjb
Superuser
  • 74427 reacties
  • 12 januari 2025
Jossam schreef:

Helaas blijkt hett ook niet mogelijk om viaf de cijfers op de afstandsbediening naar een zender te gaan !

Ik kan op mijn Chromecast Google TV gewoon met de cijfertoetsen van de afstandbediening naar een zender gaan.

Wat is het merk en type van jouw Android TV?

• Helper
  • 38 reacties
  • 12 januari 2025

Net de nieuwe versie van de app. Waar je voorheen met pijltje naar benden makkelijk kon kijken wat op de andere zenders is is er niet meer. Nu veel meer handelingen en vertragingen km dit te kunnen zien. Komt dit nog in een update ​@KPN ?

wjb
Superuser
  • 74427 reacties
  • 12 januari 2025
mennovanrijn schreef:

Net de nieuwe versie van de app. Waar je voorheen met pijltje naar benden makkelijk kon kijken wat op de andere zenders is is er niet meer. Nu veel meer handelingen en vertragingen km dit te kunnen zien. Komt dit nog in een update ​@KPN ?

De "minigids" zal vast en zeker in één volgende versie van de smart-TV+ app terugkomen.

• Topper
  • 16 reacties
  • 12 januari 2025

@wjb mijn tv is een CHIQ, als deg app net geïnstalleerd is doet hij het 1 keer om met de cijfertoetsen naar een zender te gaan, daarna helaas niet meer en moet ik steeds terug naar de tvgids.

wjb
Superuser
  • 74427 reacties
  • 12 januari 2025
Jossam schreef:

@wjb mijn tv is een CHIQ, als deg app net geïnstalleerd is doet hij het 1 keer om met de cijfertoetsen naar een zender te gaan, daarna helaas niet meer en moet ik steeds terug naar de tvgids.

Hmmm, Ik heb niet gezien dat er iemand met een CHIQ televisie aan de bèta'-test heeft deelgenomen.

Ik hoop dat het developmentteam hier eens naar zal kunnen kijken.

• Topper
  • 16 reacties
  • 12 januari 2025

@wjb op de NIKKEI tv kun je wel met de cijfertoetsen naar andere zender, op de CHIQ niet.

PeterG
Superuser
  • 60878 reacties
  • 12 januari 2025

Dit topic betreft de app voor tablet en smartphone ​@Jossam .

Zie de rubriek KPN TV voor de diverse topics over de nieuwe app voor televisies en streaming apparaatjes. 

• Topper
  • 16 reacties
  • 12 januari 2025

@PeterG dank je, heb het daar gepost, kreeg deze link van de kpn zelf, vandaar dat ik begreep dat het hier moest.

PeterG
Superuser
  • 60878 reacties
  • 12 januari 2025

Je kreeg toch niet dit specifieke topic ​@Jossam ? Ik denk gewoon verwijzing naar de hoofd link http://community.kpn.com.

Onderstaande is het officiële topic voor de nieuwe app voor televisies en streaming apparaatjes. 

• Topper
  • 16 reacties
  • 12 januari 2025

@PeterG heb op de link geklikt die ik doorkreeg en kwam hier uit, dus nam ik aan dat ik ook hier moest wezen. Maar volgens mij heb ik het inmiddels ook in de goede topic geplaatst, zo niet dan heb ik mijn best gedaan.

Fijne avond.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 13 januari 2025

Sorry hoor, 

Die oude TV app werkte al niet vlekkenloos op de tv maar deze nieuwe is nog vele malen beroerder. 

Loopt continu vast.

Ben er helaas niet echt gelukkig mee.  Er mist ook het één en ander.

PeterG
Superuser
  • 60878 reacties
  • 13 januari 2025

Dit topic betreft de app voor tablet en smartphone. Ondervind je daar problemen mee, ​@Ron koper ?

Betreft het de nieuwe app voor smart-tv's en streaming apparaatjes dan is dit het juiste topic:

Roland53
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 55 reacties
  • 13 januari 2025

8 maand geleden:

• Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 8 maanden geleden
ITVkijker schreef:
wjb schreef:
ITVkijker schreef:

Nog meer feedback, hopelijk leest het App team mee: 

• Wil graag de resolutie kunnen aanpassen
  • De app onthoudt niet of ik tegels of een lijst in de zenderlijst.

Resolutie staat op de wensenlijst (maar staat niet bovenaan).

Nou ben ik benieuwd wanneer ze dat gaan afvinken………..

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 181 reacties
  • 28 januari 2025
Jack K schreef:

Die app staat als een huis, maar niet voor KPN hahaha. Al meer dan 4 jaar roepen ze dat ze hem aan het ontwikkelen zijn……..

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 11 februari 2025

Ik mis nog steeds de gids per zender verticaal, om opnames in te kunnen plannen.

En dataverbruik, resolutie niet kunnen kiezen is met name onderweg vervelend want zo kost een half uur tv kijken op mobiel, gemiddeld busritje, 1 GB.

Wanneer ik mijn helderheid aanpas of automatisch roteren aanklik en daarna wegswipe, stopt het afspelen en gaat ie terug naar menu opnames, waar ik vervolgens in mijn lijst weer op zoek moet naar wat ik aan het kijken was. Zeer gebruiksonvriendelijk. In de oude app ging dat moeiteloos. 

Het menu waar mijn opnames staan moet ik vaker dan me lief is, lees meerdere keren per dag, verlaten omdat ie niet laadt, en ik dus niet kan scrollen. Ik zie wel de pagina met mijn opnames, maar als ik wil scrollen blijft hij hangen, laadt dan niet. Ik moet dan mijn opnames verlaten, klikken op gids, pas dan weer op ‘opgeslagen’ , dan op ‘bekijk alles’. Onnodig extra handelingen.

Roland53
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 55 reacties
  • 11 februari 2025
SandraB_ schreef:

Ik mis nog steeds de gids per zender verticaal, om opnames in te kunnen plannen.

En dataverbruik, resolutie niet kunnen kiezen is met name onderweg vervelend want zo kost een half uur tv kijken op mobiel, gemiddeld busritje, 1 GB.

Al meer dan een jaar geleden heb ik daar over geklaagd. In het buitenland (binnen de EU) ben je zo door je bundel heen en dan zegt KPN doodleuk “je kunt data bijkopen!” Een avondje TV kijken is dan duurder dan een avondje schouwburg. Ze zouden er naar kijken…….. ik vrees dat het bij kijken blijft. Dan maar weer over naar NLZiet, want die biedt wel roslutie-aanpassing aan!!

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16104 reacties
  • 11 februari 2025

De verticale gids is er inderdaad niet ​@SandraB_, dat klopt. Die staat ook niet op de planning om terug te brengen. 

Het teruggaan naar het menu opnames en het weer opnieuw moeten zoeken is niet handig. Wat voor telefoon heb je precies, en welke versie van het OS (iOS of Android) staat daarop?

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 11 februari 2025

Een Huawei P30 emui versie 12.0.0

En een LG6, Android versie 9

PeterG
Superuser
  • 60878 reacties
  • 11 februari 2025

Op een telefoon is de horizontale gids erg onpraktisch ​@Jasper van KPN .

Want je ziet maar een uurtje van maximaal 7 zenders. Je scrollt je, horizontaal, een versuffing om voor een week je opnames in te plannen. Dat is verticaal per zender veel fijner. 

Reageer