Skip to main content
Sticky

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 576 reacties
  • 18499 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

576 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • 106 reacties
  • 9 januari 2025
Rumpfel schreef:

Mijn tv is een model 32PFS6402/12

En bedoel je met geen beeld dat als je een programma kijkt, je zwart beeld krijgt of iets anders? Is dat bij alle types zo? (live programma, terugkijkprogramma, opgenomen programma)

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 januari 2025

TCL 58P635 UHD 4K GOOGLE TV model 2022

Terug kijken en opgeslagen programma kijken gaat goed is alleen bij live tv

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 9 januari 2025

Dat ziet er indrukwekkend uit, was dat een aflevering van de serie "Moderne kunst uit de wondere wereld van KPN"?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 36 reacties
  • 9 januari 2025
DannyKoel schreef:

Wat voor de een bagger is, is voor de ander dé oplossing. Waar baseer je op dat ze geen kaas hebben gegeven van Human Factor? Als ze nu wat zouden doen met de opmerkingen die wij hier plaatsen en ze fixen dat in een volgend release, dan is, naar mijn mening, het DevOps proces prima ingeregeld.

Als je iets op grote schaal beschikbaar maakt moeten de basis human factors gewoon werken en kan je niet allerlei features er uit slopen. Deze zaken hadden al in orde moeten zijn voor dat je iets publiceert / in productie brengt . Deze feedback haal je juist op in je ontwikkel en acceptatie fase.  Je levert dan vervolgens een goed werkend product op en richt je dan nog uitsluitend op kleine bugs in versiebeheer. Je kan daarna weer een app doorontwikkelen in ontwikkel stadium.  De zaken die nu worden aangedragen ,waren echt wel in en test fase naar boven gekomen ,je kan niet zomaar er iets er uit slopen ,wat mensen gewend zijn zonder dat je ze een alternatief bied, wat nog intuitiver is. Dus nee human factors hebben ze niet onder de knie.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 9 januari 2025

De app draait hier prima. Ik mis wel echt het mini zender overzicht met pijl omlaag. De gebruiksvriendelijk lijkt ondergeschikt geweest te zijn tijdens development. Ik moet nu mijn huidige programma onderbreken, naar de gids (die niet meeloopt met de huidige tijd, dus na even kijken moet je ook nog naar rechts navigeren om de tijd juist in te stellen), dan rustig bestuderen wat ik misschien wil zien (in stilte uiteraard), dan de zender twee keer selecteren. Het zappen van kanaal naar kanaal is ook erg traag, dat is geen goede optie om even snel heen en weer te zappen. Jammer, want ik heb het idee dat deze app wel stabieler in elkaar steekt. Bepaalde bugs uit de oude zie ik nu niet meer.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36412 reacties
  • 9 januari 2025

Ik kwam dit topic tegen en heb daardoor ook de tijd genomen om de TV+-app op de TV te updaten. En dat ging probleemloos. Nu heb ik die app alleen maar als back-up, maar het is toch fijn dat het werkt als het een keertje nodig is. 

@wjb ​@PeterG 

Jullie zaten toch in de testgroep? Zijn jullie tevreden over de huidige versie?   

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 9 januari 2025
Noordzee schreef:

Jullie zaten toch in de testgroep? Zijn jullie tevreden over de huidige versie?   

Voor mijn gebruik ben ik tevreden met de nieuwe smart-TV+ app.

Er zijn altijd verbeterpunten waarvan er hier een aantal genoemd zijn en er ook in de testfase een hoop genoemd zijn.

PeterG
Superuser
  • 60900 reacties
  • 9 januari 2025
Rumpfel schreef:

Mijn tv is een model 32PFS6402/12

Hoi ​@Rumpfel . Dat is voor een smart-tv best een oude. Uit 2017. En slechts Android TV OS 5.5. Tegenwoordig is een TV al Android TV OS 12 of hoger.

Beetje pech: app makers hoeven 5.5 niet meer te ondersteunen. Apps moeten werken vanaf Android TV OS 6.0. Uit 2018. (bron)

Ik denk dat het ​@Kasper QA TV of ​@Jasper van KPN hier nog even achteraan kunnen.

De oude app, gestart in 2019, werkte nog wel vanaf OS 5.5.

PeterG
Superuser
  • 60900 reacties
  • 9 januari 2025

Hoi ​@Noordzee . Ik kan me er, in de slaapkamer de Chromecast Google-TV, mee redden. In de woonkamer is het back-up (op een Samsung tv, wat nu nog de oude app is overigens).

Ik mis nog wel een hoop functionaliteiten.

Makkelijk zappen / zender wisselen met afstandsbediening zonder cijfers en zonder zap knoppen (Chromecast). Bijvoorbeeld via een mini gids, die nu ontbreekt. De oude app had dat wel.

Percentage opnames nog niet in te zien.

Opnames van BBC First, VRT niet te zien via de smart-tv app. Ook een gemis.

Opname starten tijdens live kijken kan niet.

Kortom, er moet nog wel wat gebeuren.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 9 januari 2025

Geen toegang meer tot KPN tv.

1. op beide Philips tv’s elke keer opnieuw inloggen (kan alleen met wachtwoord want hij accepteert de pincode niet) en navolgend melding: kan video niet laddn
  2. op Apple apparaten (iPhone en iPad) geen inlog problemen maar kan regelmatig niet casten naar tv: kan video niet laden.

belabberd deze update, krijg het niet werkend en de kastjes waren allang verbannen ivm de traagheid en vele problemen.

zsm een oplossing wenselijk, hier betaal je als klant immers niet voor. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 36 reacties
  • 9 januari 2025

Ik kom er nu ook achter dat ik de fysieke toets op AB  play en pauze niet meer kan gebruiken.😭 ik moet nu met links en recht toets naar play /pauze knop navigeren ,jongens jongens wat een ellende.

Hallo jammer dat er functies zijn verwijderd uit de app.

Hij werkt wel op TCL 98C805. Maar het is allemaal omslachtig geworden , 

snap niet dat dit uit gebracht wordt. Kunnen ze niet eens bij andere providers kijken

hoe die werkt. 

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 9 januari 2025
jhhoogen schreef:

Ik kom er nu ook achter dat ik de fysieke toets op AB  play en pauze niet meer kan gebruiken.😭 ik moet nu met links en recht toets naar play /pauze knop navigeren ,jongens jongens wat een ellende.

Je kunt met de OK knop de uitzending pauzeren en hervatten.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 36 reacties
  • 9 januari 2025
wjb schreef:

Je kunt met de OK knop de uitzending pauzeren en hervatten.

Alleen als je dat teken geactiveerd heb,als je de ondertiteling geselecteerd hebt werkt dat dus niet en moet je eerst met pijl toetsen naar play pauze symbool om ok te kunnen gebruiken 

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 9 januari 2025
jhhoogen schreef:

Alleen als je dat teken geactiveerd heb,als je de ondertiteling geselecteerd hebt werkt dat dus niet en moet je eerst met pijl toetsen naar play pauze symbool om ok te kunnen gebruiken 

Ik snap even niet wat die ondertiteling hiermee te maken heeft maar als ik een uitzending kijk en op de OK knop druk dan staat het beeld echt stil. Druk ik vervolgens opnieuw op de OK knop dan loopt de uitzending weer verder.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 36 reacties
  • 9 januari 2025
wjb schreef:

Ik snap even niet wat die ondertiteling hiermee te maken heeft maar als ik een uitzending kijk en op de OK knop druk dan staat het beeld echt stil. Druk ik vervolgens opnieuw op de OK knop dan loopt de uitzending weer verder.

Als je de ondertiteling aanzet ,dan blijft die geselecteerd dus als je dan op ok drukt dan gaat de ondertiteling weer uit.  Jij hebt geen ondertiteling nodig waarschijnlijk dus kan jij op de ok knop drukken omdat standaard de play pauze staat geselecteerd.. dat heeft dus de ondertiteling er mee te maken.

• Helper
  • 46 reacties
  • 9 januari 2025
jhhoogen schreef:

Als je de ondertiteling aanzet ,dan blijft die geselecteerd dus als je dan op ok drukt dan gaat de ondertiteling weer uit.  Jij hebt geen ondertiteling nodig waarschijnlijk dus kan jij op de ok knop drukken omdat standaard de play pauze staat geselecteerd.. dat heeft dus de ondertiteling er mee te maken.

Zal wel per apparaat verschillen, ik heb de ondertiteling aan staan en als ik op ok druk staat het beeld stil.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 januari 2025

@Kasper QA TV .

Er komt na het selecteren van een programma helemaal geen beeld meer.

Scherm blijft zwart.

Op mijn tv beneden (uit 2024) stopt de app random en moet ik opnieuw opstarten.

Er is zeker geen mogelijkheid de oude app terug te krijgen? Die deed het nl foutloos.

• Helper
  • 46 reacties
  • 9 januari 2025
Rumpfel schreef:

@Kasper QA TV .

Scherm blijft zwart.

Er is zeker geen mogelijkheid de oude app terug te krijgen? Die deed het nl foutloos.

Er staan genoeg oude versies op internet die je kan downloaden en bv via een usb stick kan installeren maar ik ben bang dat op termijn de oude versie geen kontakt meer kan maken met de servers van KPN.

• 17 reacties
  • 9 januari 2025

Zou allemaal beter moeten zijn maar gezien de opmerkingen en mijn eigen bevindingen deze avond loopt het allemaal bagger. Ze zullen alles snel moeten finetunen. Lijkt erop dat er niet goed genoeg vooraf is getest! Ik verwacht dat KPN snel met reacties komen. 

wjb schreef:

Dat ziet er indrukwekkend uit, was dat een aflevering van de serie "Moderne kunst uit de wondere wereld van KPN"?

Daarom wacht ik altijd met het installeren van nieuwe apps. Een jaar klant en (bijna) dagelijks moet ik de box opstarten of start de box spontaan op tijdens tv-uitzendingen of bij het raadplegen van de EPG. Na  2 maanden is de box al vervangen. Ik zou KPN adviseren om de tv box te vervangen door een stabiele.

wjb schreef:

III

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 102 reacties
  • 10 januari 2025

Ik heb de update ook gehad op mijn smart tv dit ging vanzelf als ik nu zap duurt het steeds 10 tot 12 seconde voor dat ik beeld heb

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 10 januari 2025
Marco van O. schreef:

Ik heb de update ook gehad op mijn smart tv dit ging vanzelf als ik nu zap duurt het steeds 10 tot 12 seconde voor dat ik beeld heb

Op mijn Chromecast Google TV duurt het ook 6 seconden en dat is mijns inziens minstens 4 seconden te veel.

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 10 januari 2025
jhhoogen schreef:
wjb schreef:

Ik heb dit nagespeeld op mijn Chromecast Google TV door ondertiteling even aan te zetten maar ook als ik ondertiteling aanzet kan ik met de OK knop de uitzending pauzeren en hervatten.

Forum|alt.badge.img+3
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • 106 reacties
  • 10 januari 2025
Rumpfel schreef:

@Kasper QA TV .

Scherm blijft zwart.

Over de 32PFS6402/12 van Philips. Je hebt Android 7.0 nodig om de app goed te laten werken. Klopt het dat jouw tv Android OS 5.5 heeft?

Reageer