Skip to main content
Sticky

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 576 reacties
  • 18499 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

576 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 10 januari 2025
Bazzz1 schreef:

TCL 58P635 UHD 4K GOOGLE TV model 2022

Terug kijken en opgeslagen programma kijken gaat goed is alleen bij live tv

Dat ziet er inderdaad niet goed uit. Dat gaat verder onderzocht worden!

Sweetlakecity schreef:

Hallo jammer dat er functies zijn verwijderd uit de app.

Met updates gaan er functies toegevoegd worden, er blijven verbeteringen komen.

WPKKPNNIET schreef:

Geen toegang meer tot KPN tv.

1. op beide Philips tv’s elke keer opnieuw inloggen (kan alleen met wachtwoord want hij accepteert de pincode niet) en navolgend melding: kan video niet laddn
  2. op Apple apparaten (iPhone en iPad) geen inlog problemen maar kan regelmatig niet casten naar tv: kan video niet laden.

Wat voor Philips tv's zijn het? Welk model? Krijg je ook een melding als je probeert in te loggen met het abonnementsnummer en de pincode? Werkt die manier wel als je inlogt op tv.kpn.com?

DX11 schreef:

Er staan genoeg oude versies op internet die je kan downloaden en bv via een usb stick kan installeren maar ik ben bang dat op termijn de oude versie geen kontakt meer kan maken met de servers van KPN.

Dat is niet de bedoeling, en het zal inderdaad ophouden te werken na een tijdje. 

• Helper
  • 46 reacties
  • 10 januari 2025
Jasper van KPN schreef:
DX11 schreef:

Er staan genoeg oude versies op internet die je kan downloaden en bv via een usb stick kan installeren maar ik ben bang dat op termijn de oude versie geen kontakt meer kan maken met de servers van KPN.

Dat is niet de bedoeling, en het zal inderdaad ophouden te werken na een tijdje. 

@Jasper van KPN Het lijkt me handig dat men de mogelijkheid heeft om de vorige versie voorlopig te blijven gebruiken ipv dagen naar bv een zwart scherm te koekeloeren.

Maar nog even iets anders mbt de gids, als een programma bv BBC News van vanochtend 4 uur duurt dan loopt de balk rechts vh scherm door en kan je met het pijltje rechts niet verder naar rechts scrollen. Is dit reeds gemeld?

PeterG
Superuser
  • 60900 reacties
  • 10 januari 2025

Na zappen of cijfers indrukken is de gekozen zender hier na 4 seconden. (nieuwe tv+ app op de DIW7022).

Op de chromecast Google-TV en Nokia streamingbox 8000 nog niet getimed. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 10 januari 2025

Pijltje omlaag tbv mini zenderoverzicht: Hoe kun je zoiets er nu uithalen?
Blijkbaar is er bij de Kpn niemand die een Chromecast TV gebruikt.

Ik wil mn analoge tv uit 1985 weer terug😭...zappen als een bezetene

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 10 januari 2025
DX11 schreef:

@Jasper van KPN Het lijkt me handig dat men de mogelijkheid heeft om de vorige versie voorlopig te blijven gebruiken ipv dagen naar bv een zwart scherm te koekeloeren.

Dat is niet iets wat we in de hand hebben. Wat we wel in de hand hebben zijn de genoemde voorbeelden waar het niet goed werkt, daar stellen we onder andere extra vragen over zodat dat verder onderzocht kan worden er een oplossing kan komen.

DX11 schreef:

​Maar nog even iets anders mbt de gids, als een programma bv BBC News van vanochtend 4 uur duurt dan loopt de balk rechts vh scherm door en kan je met het pijltje rechts niet verder naar rechts scrollen. Is dit reeds gemeld?

Die heb ik nog niet eerder gehoord, ik herken het ook niet. Ik ben net in de gids naar BBC gegaan en zag het lange programma. Ik kan naar links en naar rechts scrollen. Je scrollt niet per programma opzij, maar met een vaste tijdsduur.

Jakko89 schreef:

Die is vaker genoemd, deze hebben we doorgegeven als wens.

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 10 januari 2025
Jakko89 schreef:

Die komt vast wel weer terug en dan hopelijk in lijn met de "minigids" op de TV+ Box.

Heb je er wel eens aan gedacht om een "echte" afstandsbediening op jouw Chromecast Google TV te gebruiken?

Ook kan je vast met de afstandsbediening van de televisie zelf de Chromecast Google TV bedienen mits je hdmi CEC aan hebt staan.

Een derde optie is de onderstaande app op je telefoon of tablet te installeren, ook dan heb je de Channel up en Channel down knoppen om eenvoudig mee te zappen.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 januari 2025

Kan bij de opgenomen programma,s niet meer doorspoelen.

Zomborro
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025

Ik ben op zich tevreden over de nieuwe app op m'n HD Google TV,

Goed:

• Het overzicht is veel netter en beter.
  • De app crashed niet meer dagelijks zoals de oude wel deed. Of blijft ‘hangen’ omdat je je TV wel uitschakelt maar de app op de Google TV gewoon door bleef draaien. Dus gedwongen stoppen hoeft niet meer.

Slecht:

• Werd hier al eerder gemeld maar dat je nu tijdens het kijken van een zender niet meer 2x naar onderen kan klikken om de overige zenders te zien is echt een gemis.
  • Maar echt de ALLERGROOTSTE domper is wel dat bij mij het voor- en achteruit spoelen in meer dan 50% van de gevallen tot een vastloper van het programma zorgt. Dus als ik naar een live programma of naar een opname kijk, en ik wil bijvoorbeeld de reclames skippen is de kans erg groot dat de opname vast loopt. Het beeld staat dan vast, maar het geluid is er wel maar zachter en met echt een vreselijk irritante hoog frequente zoemer er doorheen. Echt vreselijk… De oplossing is dan het programma te sluiten, opnieuw te starten en opnieuw hopen dat het nu wel goed gaat.

Ik hoop echt dat dit laatste issue snel gefixed kan worden.

PeterG
Superuser
  • 60900 reacties
  • 10 januari 2025
j. ob schreef:

dat kan met '’pijltje rechts'’ op het kompas van je afstandsbediening ​@j. ob . Dat deed ik zo ook met de oude app, want dat ging véél sneller dan zelfs x64.

Spelen en pauze kan met de OK knop.

Hopelijk gaat dat ook nog werken met de overeenkomstige knoppen op de afstandsbediening.

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 10 januari 2025
PeterG schreef:
j. ob schreef:

Hopelijk gaat dat ook nog werken met de overeenkomstige knoppen op de afstandsbediening.

Dat staat nog wel op de lijst inderdaad, om die knoppen beschikbaar te maken.

Zomborro schreef:
  • Maar echt de ALLERGROOTSTE domper is wel dat bij mij het voor- en achteruit spoelen in meer dan 50% van de gevallen tot een vastloper van het programma zorgt. Dus als ik naar een live programma of naar een opname kijk, en ik wil bijvoorbeeld de reclames skippen is de kans erg groot dat de opname vast loopt. Het beeld staat dan vast, maar het geluid is er wel maar zachter en met echt een vreselijk irritante hoog frequente zoemer er doorheen. Echt vreselijk… De oplossing is dan het programma te sluiten, opnieuw te starten en opnieuw hopen dat het nu wel goed gaat.

Dank je voor je punten ​@Zomborro! Ik pak dit punt er even uit, die heb ik nog niet eerder gezien. Op wat voor merk en model tv ervaar je dat precies? Dat gebeurt alleen bij het doorspoelen van opnames begrijp ik, niet als je gewoon tv kijkt of niet doorspoelt? Is het bij alle opnames waar je probeert door te spoelen? Hopelijk kunnen we daarmee een beter beeld krijgen van wat je precies merkt.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 januari 2025

Functie van '’zappen kanalen'  pijltje naar beneden en andere kanaal kiezen verdwenen na update?

app zo onwerkbaar voor mijn televisiekijk gewoonte ;-( kon ik maar terug zappen naar vorige versie APP.

dit is geen verbetering of wil KPN zo extra settopboxen gaan verhuren? Graag een snelle passende oplossing

Zomborro
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025
Jasper van KPN schreef:

Zomborro schreef:

Dank je voor je punten ​@Zomborro! Ik pak dit punt er even uit, die heb ik nog niet eerder gezien. Op wat voor merk en model tv ervaar je dat precies? Dat gebeurt alleen bij het doorspoelen van opnames begrijp ik, niet als je gewoon tv kijkt of niet doorspoelt? Is het bij alle opnames waar je probeert door te spoelen? Hopelijk kunnen we daarmee een beter beeld krijgen van wat je precies merkt.

Hi Jasper,

Dank je wel voor voor het oppakken.

De TV is een wat oudere Samsung, maar dat is denk ik minder belangrijk aangezien ik een Google TV gebruik met daarop geinstalleerd de KPN app. De Google TV is verbonden via HDMI 1.4, en het afspelen van het geluid verloopt via een optical kabel via een Sonos Playbar.

Let op: Dit probleem is nieuw met deze versie van de app, met de oude app kwam dit probleem uberhaupt niet voor.

Het gebeurt bij alle opnames en alle live programma's, en het gebeurt inderdaad alleen bij voor- en achteruit spoelen. Het komt gelukkig niet voor bij normaal TV kijken.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 10 januari 2025
wjb schreef:

Heb je er wel eens aan gedacht om een "echte" afstandsbediening op jouw Chromecast Google TV te gebruiken?

wjb schreef:

Ook kan je vast met de afstandsbediening van de televisie zelf de Chromecast Google TV bedienen mits je hdmi CEC aan hebt staan.

Een derde optie is de onderstaande app op je telefoon of tablet te installeren, ook dan heb je de Channel up en Channel down knoppen om eenvoudig mee te zappen.

Al die opties al gedaan in ‘t verleden. Het probleem is dat zappen gewoon veel te traag is. Het snel kunnen oproepen van de lijst met de ‘down’ toets was ideaal en is eigenlijk nog wel handiger dan ouderwets zappen.

Nu heb ik thuis 3 tv’s (kamer, keuken en slaapkamer). Sinds de update allemaal nu met hetzelfde probleem. Totaal onacceptabel!

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 10 januari 2025
Zomborro schreef:

De TV is een wat oudere Samsung, maar dat is denk ik minder belangrijk aangezien ik een Google TV gebruik met daarop geinstalleerd de KPN app. De Google TV is verbonden via HDMI 1.4, en het afspelen van het geluid verloopt via een optical kabel via een Sonos Playbar.

Bedoel je de Chromecast met Google TV? Google TV is bij mijn weten geen fysiek kastje, maar een platforum vergelijkbaar met Android TV.

Jakko89 schreef:

Al die opties al gedaan in ‘t verleden. Het probleem is dat zappen gewoon veel te traag is. Het snel kunnen oproepen van de lijst met de ‘down’ toets was ideaal en is eigenlijk nog wel handiger dan ouderwets zappen.

Zoals eerder aangegeven is die doorgegeven aan de ontwikkelaars zodat zij daar naar kunnen kijken.

Zomborro
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025
Jasper van KPN schreef:
Zomborro schreef:

Bedoel je de Chromecast met Google TV? Google TV is bij mijn weten geen fysiek kastje, maar een platforum vergelijkbaar met Android TV.

Klopt, gaat om een Chromecast met (Google TV): https://store.google.com/product/chromecast_google_tv?hl=nl

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 januari 2025
wjb schreef:

dannyvdm schreef:

kleine groep !!!!??? staat gewoon in de play store hoor 

Hij staat maar voor een kleine groep in de Play Store aangezien hij pas voor enkele apparaten vrijgegeven is.

Voor zo weinig apparaten vrijgegeven dat ik op 5  televisietoestellen, mijn telefoon en tablet opnieuw moest inloggen..... Een voordeel, ik weet mijn abonnement nummer nu uit mijn hoofd.

PeterG
Superuser
  • 60900 reacties
  • 10 januari 2025

Maar die Chromecast heeft een eigen hdmi kabeltje ​@Zomborro .

Hoe kun je dan stellen dat het een hdmi 1.4 is?

En een optische uitgang heeft de chromecast ook al niet. 

Hier leidt terugspoelen ook af en toe tot wel doorgaan geluid maar bevroren beeld. Één tikje terug of door heft dat weer op.

Had ik volgens mij ook in de test aangegeven. Maar het is er dus nog steeds. 

Zomborro
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025
PeterG schreef:

Maar die Chromecast heeft een eigen hdmi kabeltje ​@Zomborro .

Hoe kun je dan stellen dat het een hdmi 1.4 is?

En een optische uitgang heeft de chromecast ook al niet. 

Hier leidt terugspoelen ook af en toe tot wel doorgaan geluid maar bevroren beeld. Één tikje terug of door heft dat weer op.

Had ik volgens mij ook in de test aangegeven. Maar het is er dus nog steeds. 

Omdat Jasper wilde weten wat voor TV ik gebruik, en ik netjes heb uitgelegd dat de Chromecast aan een HDMI  1.4 ingang op TV verbonden is voor beeld, en optical gebruikt wordt tussen de TV en de Playbar voor geluid, mocht men men daar meer over willen weten voor het oplossen van dit probleem. Wellicht zit het probleem niet in de app, maar is er iets hardwarematigs aan de hand.

Wel goed te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Helaas wordt dat bij mij niet opgelost door nogmaals een tikje voor- of achteruit te gaan...

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 10 januari 2025

Beste kpn,

Sinds de update van gisteren van de kpn+ app op mijn nieuwe TCL tv, heb ik op mijn TCL tv alleen geluid met live kijken en geen/ of sneeuw op het beeld.

app is opnieuw geïnstalleerd, en het geheugen geleegd, geen verschil.
ik heb een keer met mijn id ingelogd en met mijn e-mail ook geen verschil.

heb ook gelezen dat meer mensen hier last van hebben.

wat is de oplossing?

Vriendelijke groeten,

Paul

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 10 januari 2025
Bazzz1 schreef:

TCL 58P635 UHD 4K GOOGLE TV model 2022

Terug kijken en opgeslagen programma kijken gaat goed is alleen bij live tv

ik heb precies het zelfde, dan op het model van 2024

PeterG
Superuser
  • 60900 reacties
  • 10 januari 2025

Het probleem met TCL heeft nu de hoogste prioriteit ​@Paulverd .

Oplossing voor nu: ontvanger gebruiken bij live kijken. Opnames en terugkijken schijnt wel te werken. Daar had de testen toen geen last mee.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 36 reacties
  • 10 januari 2025
PeterG schreef:

Het probleem met TCL heeft nu de hoogste prioriteit ​@Paulverd .

Tijdens de test periode had slechts 1 van de meerdere TCL testers er last van. Het blijkt nu een ernstiger meer generiek probleem te zijn.

Oplossing voor nu: ontvanger gebruiken bij live kijken. Opnames en terugkijken schijnt wel te werken. Daar had de testen toen geen last mee.

Mocht  je geen kastje meer hebben aangesloten gewoon de oude app instaleren,zolang deze update zoveel klachten ,zullen ze de ondersteuning op de oude app echt niet stopzetten. Dat kost klanten.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025

Kan ik nog ergens de vorige versie downloaden? 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 januari 2025
Jasper van KPN schreef:

Dat is de TV+ Smart TV app inderdaad ​@Barry1974. We hebben de app gisteren voor een kleine groep vrijgegeven, jij bent daar een van dus 🙂 De rest volgt hopelijk snel.

verwijder hem alsjeblieft weer zo snel mogelijk bij mij dan kan helemaal niks tv geeft ruis of zwart beeld geluid komt wel app is zo langzaam als wat. oude had ik nooit problemen mee.

MavhRik
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 10 reacties
  • 10 januari 2025

Wow, ik ben niet snel ontevreden, maar deze update maakt het voor mij onmogelijk om 'lekker' TV te kijken. 

Ik heb een NVIDIA Shield pro waar ik al enkele jaren met plezier KPN TV kijk, maar nu is het niet te doen.

Als ik na wat extra handelingen eindelijk een zender kijk, hoe kom ik dan terug naar het overzicht? In de oude app had ik links boven een terug knop (fysieke knop deed het niet in de oude app, maar dat was te overzien), nu zit ik vast, geen idee hoe ik stop met kijken... Ik heb alle knoppen op mijn afstandsbediening geprobeerd (en dat is zo'n uitgebreide zelfs met volwaardig toetsenbord aan de andere kant).

Ik kan wel favorieten kiezen maar ik mis het overzicht met 'screenshots' van mijn favorieten, zie ze nu alleen in een lange scrollbalk als plaatje.

Ik kan een vergelijkbaar overzicht tevoorschijn toveren als ik op de zenders helemaal naar rechts scroll en dan op bekijk alles klik, maar dan zie ik dus veel meer dan dat ik wil zien. 

Waarom al die andere troep mbt steaming? Zou dat graag willen verbergen…

// Edit

Ik heb inmiddels gedowngrade en auto update uitgezet in de hoop dat het allemaal nog wordt verbeterd voordat de oude niet meer werkt…

Reageer