Skip to main content
Sticky

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 576 reacties
  • 18499 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

576 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27406 reacties
  • 10 januari 2025

@MavhRik  Fijn dat het gelukt is om te downgraden.  Uiteraard nemen we alle feedback mee en hopelijk snel een verbeterde versie! 

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025

Er is geen “Nu op TV” menu item meer bovenaan het scherm waarmee ik naar de “Nu op TV” pagina kan. Ik zie alleen nog maar “Start Gids Opgeslagen” bovenaan staan.

Het missen van de “Nu op TV” pagina met een tegel overzicht van alle live zenders is echt een show stopper, hoe kan KPN deze functionaliteit nu uit de app halen is mij een raadsel??? Echt waardeloos!!!

PeterG
Superuser
  • 60900 reacties
  • 10 januari 2025

Nu op tv staat op de startpagina ​@Swaróg .

Ik keek en kijk gewoon je de gids wat er 'nu' is. En later.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025
PeterG schreef:

Nu op tv staat op de startpagina ​@Swaróg .

Ja dat is één regel met tegels, waarbij je 100x naar rechts moet klikken om te zien wat er live op alle kanalen speelt. Dit mist elk overzicht! 😵

De mooie “Nu op TV” overzichtspagina met regels van 4 tegels onder elkaar van alle live kanalen, waar je snel en makkelijk naar beneden kan scrollen is verdwenen:

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025

Tevens bestaat de “Gids” nu in de nieuwe TV app alleen uit lelijke balken, dit was in de oude versie een mooi overzicht met plaatjes. Ook een grote achteruitgang, echt onbegrijpelijk 😵

Afbeelding Gids oude versie:

PeterG
Superuser
  • 60900 reacties
  • 10 januari 2025

Ik ben nu niet thuis. Maar ik weet bijna zeker dat het er nog in zit. Maar niet meer met een directe link bovenin. 

De app is afgeleid van de mobiele app die het wel heeft. 

Tijdens de test ben ik het bij mijn weten wel tegen gekomen. Maar ik gebruik het dis nooit maar de gids. 

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 10 januari 2025

Swaróg schreef:

Tevens bestaat de “Gids” nu in de nieuwe TV app alleen uit lelijke balken, dit was in de oude versie een mooi overzicht met plaatjes.

Ik vind de gids juist een enorme vooruitgang. Ik vond de gids van de oude smart-TV app juist zeer onvriendelijk in gebruik en eigenlijk zelfs zo goed als onbruikbaar.

Ik hoop dat de smart-TV+ app en de TV+ launcher op de TV+ Box steeds verder naar elkaar toe zullen groeien.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025
wjb schreef:

Swaróg schreef:

Tevens bestaat de “Gids” nu in de nieuwe TV app alleen uit lelijke balken, dit was in de oude versie een mooi overzicht met plaatjes.

Ik vind de gids juist een enorme vooruitgang. Ik vond de gids van de oude smart-TV app juist zeer onvriendelijk in gebruik en eigenlijk zelfs onbruikbaar.

Ik hoop dat de smart-TV+ app en de TV+ launcher op de TV+ Box steeds verder naar elkaar toe zullen groeien.

De oude gids werkte perfect. De gids die nu in de nieuwe versie is gekomen lijkt wel uit het stenen tijdperk 😵

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 10 januari 2025

Swaróg schreef:

De oude gids werkte perfect. 

Daar ben ik toch echt een andere mening toebedeeld.

Mijn primaire gebruik van een gids is om te kijken wat er tussen nu en zeg een uurtje op televisie is en dan zie ik graag zoveel mogelijk zenders tegelijkertijd. In de oude gids scrolde je je een breuk om een beetje "overzicht" te krijgen met die twee tegelrijen per pagina. Blij dat ik nu in één oogopslag zes/zeven zenders tegelijkertijd zie.

En daar komt bij dat je binnenkort vast ook, net als op de TV+ Box, per pagina kan bladeren.

PeterG
Superuser
  • 60900 reacties
  • 10 januari 2025

Hoi ​@Swaróg . Nu op tv is er nog als vanouds.

De oude gids met de plaatjes was vreselijk. Toonde maar 1 zender en 2 zenders half. En maar 4 programma's per zender. 

Bovenste zender geen zendernaam. En bij de onderste de programma titels niet. 

Er werd echt veel over geklaagd.

onderstaand oude gids (via de app in m'n Samsung tv).

En nog een foto van Nu op TV in de huidige TV+ app.

De oude gids

Nu op tv in de nieuwe TV+ app (eind van de rij, knop bekijk alles)

• Helper
  • 29 reacties
  • 10 januari 2025

In één woord: WAARDELOOS 

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025
wjb schreef:

Swaróg schreef:

Mijn primaire gebruik van een gids is om te kijken wat er tussen nu en zeg een uurtje op televisie is en dan zie ik graag zoveel mogelijk zenders tegelijkertijd. In de oude gids scrolde je je een breuk om een beetje "overzicht" te krijgen met die twee zenders. Blij dat ik er nu in één oogopslag zes/zeven tegelijkertijd zie.

En daar komt bij dat je binnenkort vast ook, net als op de TV+ Box, per pagina kan bladeren.

De nieuwe gids met alleen balken en titels van programma’s geven echt een veel minder duidelijk beeld van wat er op tv komt dan de oude gids met plaatjes die een impressie geven van het programma. Met plaatjes die een impressie geven van het programma is het veel aantrekkelijker om door de gids te scrollen en dit werkt veel efficiënter om een kanaal keuze te maken. In de nieuwe gids moet je nu op elk programma apart klikken om een beeld er van te krijgen, echt ondoenlijk en inefficiënt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 36 reacties
  • 10 januari 2025
wjb schreef:

Swaróg schreef:

Mijn primaire gebruik van een gids is om te kijken wat er tussen nu en zeg een uurtje op televisie is en dan zie ik graag zoveel mogelijk zenders tegelijkertijd. In de oude gids scrolde je je een breuk om een beetje "overzicht" te krijgen met die twee tegelrijen per pagina. Blij dat ik nu in één oogopslag zes/zeven zenders tegelijkertijd zie.

Zolang je het programma kijken moet onderbreken om de gids  te bekijken is het voor mij een no go. Ik wil gewoon tijdens kijken een gids op kunnen roepen. Een mini als inde oude werkende app  is al aardig,maar bij voorkeur. Gewoon de gids  terwijl het programma doorspeelt en waarin je kan kiezen op zender te bladeren op op tijd sloten. Vooralsnog  weer erg blij met de oude werkende app. En ik wacht wel tot de groots aangekondigde.app wel echt zijn werk doet.

PeterG
Superuser
  • 60900 reacties
  • 10 januari 2025

Gids met bewegend beeld + geluid zoals op de ontvanger gaat er mijns inziens nooit komen in een app die op veel verschillende systemen moet werken. 

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025
PeterG schreef:

Hoi ​@Swaróg . Nu op tv is er nog als vanouds.

De oude gids met de plaatjes was vreselijk. Toonde maar 1 zender en 2 zenders half. En maar 4 programma's per zender. 

Bovenste zender geen zendernaam. En bij de onderste de programma titels niet. 

Er werd echt veel over geklaagd.

onderstaand oude gids (via de app in m'n Samsung tv).

En nog een foto van Nu op TV in de huidige TV+ app.

De oude gids

Nu op tv in de nieuwe TV+ app (eind van de rij, knop bekijk alles)

Thanks, die bekijk alles knop kwam eerst bij mij niet te voorschijn, maar na een paar keer proberen kwam hij wel opeens tevoorschijn, dat is al een opluchting dat de “Nu op TV” pagina op die manier toch nog beschikbaar is. Bovenin het scherm menu vind ik nog steeds logischer en duidelijker, maar ben allang blij dat die “Nu op TV” pagina er nog is.

Blijft voor mij alleen die vreselijke nieuwe gids over, daar zouden ze naar mijn mening een keuze optie moeten maken, om te kunnen kiezen tussen de layout van oude of die van de nieuwe gids.

PeterG
Superuser
  • 60900 reacties
  • 10 januari 2025

Die wat mij betreft vreselijke en vooral zeer onoverzichtelijke plaatjes gids zal ik nooit kiezen. K kan niet wachten tot de Samsung ook de nieuwe app heeft.

In de eerste generatie app zat ook ongeveer de huidige. Toen op mijn Samsung in augustus 2023 die met de plaatjes kwam, 2e generatie, vond ik het tot heden vreselijk. Lelijk ook.

Ik ben blij dat nu in de 3e generatie de gewone gids er weer is.

Alle providers hebben verder die met balken in de smart-tv app. Dit is bij Ziggo. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 36 reacties
  • 10 januari 2025

Waar ik nog niet veel mensen over heb gehoord is het i teken dat verdwenen is nu kan je niet terwijl je schakelt tussen zenders snel zien wat het programma inhoudt.

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 10 januari 2025

Ziggo doet het nog een stuk beter dan KPN. Bij hun staan er zelfs negen zenders op één pagina.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025
PeterG schreef:

Die wat mij betreft vreselijke en vooral zeer onoverzichtelijke plaatjes gids zal ik nooit kiezen.

In de eerste generatie app zat ook ongeveer de huidige. Toen op mijn Samsung in augustus 2023 die met de plaatjes kwam vond ik het tot heden vreselijk. Lelijk ook.

Alle providers hebben verder die met balken in de smart-tv app. Dit is bij Ziggo. 

Ik zelf vind de gids met plaatjes veel fijner en met mij waarschijnlijk veel andere mensen, dus het zou fijn zijn als KPN het mogelijk maakt voor gebruikers om te kunnen kiezen tussen een layout van de gids met of een layout zonder plaatjes, dan is iedereen blij!

PeterG
Superuser
  • 60900 reacties
  • 10 januari 2025
wjb schreef:

Ziggo doet het nog een stuk beter dan KPN. Bij hun staan er zelfs negen zenders op één pagina.

Nou, nee. Zodra je gaat scrollen in de gids is het anders ​@wjb .

• 17 reacties
  • 10 januari 2025

@KPN hoe kan het toch dat de nieuwe app zo slecht werkt. Mensen zitten te appen of het aan hen tv ligt en jullie spelen het dom mee, of nog slechter jullie houden je van de domme. Houdt iedereen toch nie zo voor de gek.  

De update is waardeloos slecht. Wat willen jullie nu nog meer zien of horen voordat je tot actie overgaat 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 10 januari 2025

Op mijn Shield Pro kan ik al twee dagen niet inloggen na de upgrade. KPN ID en abo/pin geven beiden  "Er is een fout opgetreden bij het inloggen” (en in het Engels "There is some error when you try to login”. Chinese devs?). 

Inloggen op Android telefoon en browser gaat goed. Op de Shield heb ik Cache geleegd, reinstall, reboots, niets helpt. 

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 10 januari 2025
Alvali schreef:

@KPN hoe kan het toch dat de nieuwe app zo slecht werkt.

Toch wel apart hoe verschillend de ervaringen zijn. Zelf ben ik behoorlijk tevreden over de werking van de smart-TV+ app al hoop ik wel dat de snelheid bij het switchen van zender een heel stuk beter zal gaan worden.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025
PeterG schreef:

. ​@Swaróg 

Nota bene. Elders in dit topic is een apk te vinden waarmee je de oude app terug kunt plaatsen. Die werkt totdat ook Samsung en LG de nieuwe hebben. 

Die plaatjes leiden wat mijn betreft erg af. En nemen veel ruimte in beslag!

Een oudere versie installeren waarvan KPN mods al hebben gezegd dat die dadelijk niet meer werkt, vind ik geen goed idee.

Ik blijf er bij dat KPN gebruikers de mogelijkheid zou moeten geven om voor de Gids te kunnen kiezen tussen de oude layout met plaatjes en de nieuwe layout zonder. Gewoon simpel via een menu instelling.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 36 reacties
  • 10 januari 2025
PeterG schreef:

. ​@Swaróg 

Nota bene. Elders in dit topic is een apk te vinden waarmee je de oude app terug kunt plaatsen. Die werkt totdat ook Samsung en LG de nieuwe hebben. 

Die plaatjes leiden wat mijn betreft erg af. En nemen veel ruimte in beslag!

Ik neem aan dat kpn  iets geleerd heeft over DevOps en human factors. En de Samsung en lg app pas gaan lanceren naar veel testen op een groep die goed is samengesteld op alle groepen in onze maatschappij en al de feedback die nu al gegeven is toegepast is . Dus op het moment dat die dan aan deze gebruikers word vrijgegeven ,zou die moeten werken met alle feedback zoals hier genoemd is . Dan heb ik de oude app  dus niet meer nodig.

*