Skip to main content
Sticky

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 576 reacties
  • 18499 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

576 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 11 januari 2025

Wat een *** update gewoon 3x lastiger gemaakt moet verplicht de app helemaal afsluiten of tv opnieuw starten anders kan je zappen mini gids weg wie dit hebt bedacht die snapt niet.

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 11 januari 2025
Stefan95 schreef:

Mij Philips Android 11 elke keer nieuwe opstarten nieuwe kpn tv plus app 

Bij opstarten loopt app vast. Na 3 keer goed beeld. Wil je over naar andere zender loopt alles vast.  Geen succes die update 

• 17 reacties
  • 11 januari 2025

@KPN De KPN+tv kast werkt meer dan prima. Ik vertrouw erop uit dat de KPN+app snel een update krijgt.

Ondanks mijn eerste negatieve uitlatingen over de kpn+app heb ik vertrouwen dat het snel goed komt, blijft wel jammer dat KPN niet snel reageert om alle negatieve recensies direct de kop in te drukken.

Fijn weekend allemaal 

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 11 januari 2025

Monique DR schreef:

Bij opstarten loopt app vast. Na 3 keer goed beeld. Wil je over naar andere zender loopt alles vast. 

Ik heb tijdens de bèta test toch heel wat keren de app gestart op een Chromecast Google TV en ik heb ook best wat uurtjes via de app televisie gekeken maar ik heb de issues die jij noemt niet hoeven ervaren.

Op wat voor een apparaat draai jij de smart-TV+ app en welke versie van Android/Google TV staat daar op?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 36 reacties
  • 11 januari 2025
wjb schreef:

Monique DR schreef:

Bij opstarten loopt app vast. Na 3 keer goed beeld. Wil je over naar andere zender loopt alles vast. 

Ik heb tijdens de bèta test toch heel wat keren de app gestart op een Chromecast Google TV en ik heb ook best wat uurtjes via de app televisie gekeken maar ik heb de issues die jij noemt niet hoeven ervaren.

Op wat voor een apparaat draai jij de smart-TV+ app en welke versie van Android/Google TV staat daar op?

Dit maakt me nieuwsgierig,wat heb jij aan feedback teruggekoppeld ,wat in dit topic ook genoemd word? Moest je vragen lijsten invullen ter evaluatie,nam je deel aan een slack community. Heb jij tijdens testen ook in ogenschouw genomen wat een gemiddelde gebruiken ,aan features zou missen. Etc.

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 11 januari 2025

jhhoogen schreef:

Dit maakt me nieuwsgierig,wat heb jij aan feedback teruggekoppeld ,wat in dit topic ook genoemd word? 

Alle opmerkingen die hier in dit topic gemaakt zijn t.a.v. (missende) functionaliteit en nog best een aantal andere zijn tijdens de bèta-test ook al teruggekoppeld. Reken maar dat zaken als die ontbrekende "mini-gids" ook tijdens bèta-test aangegeven zijn. Mijn voornaamste feedback is geweest dat ik hoop dat de functionaliteit van de smart-TV+ app en de TV+ launcher van de TV+ Box zoveel mogelijk naar elkaar toe zullen groeien en uiteindelijk precies hetzelfde zullen gaan werken. Persoonlijk vind ik dit een heel belangrijk aspect omdat dit zal leiden tot een betere "cross-platform" experience en al helemaal als je in de woonkamer bijvoorbeeld een TV+ Box hebt staan terwijl je in de slaapkamer de smart-TV+ app gebruikt. Dan zou je toch willen dat het gewoon precies hetzelfde werkt?

Voorbeeld van mijn feedback tijdens de bèta-test:

jhhoogen schreef:

Heb jij tijdens testen ook in ogenschouw genomen wat een gemiddelde gebruiken ,aan features zou missen. Etc.

De groep testers zou groot genoeg geweest moeten zijn om een goede feedback te hebben gekregen over wat de gemiddelde gebruiker zou willen.

En technisch gezien heb ik, op de snelheid van het switchen van zender na, eigenlijk nauwelijks tot geen problemen ondervonden.

Wifihifi
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 11 januari 2025

Een paar vragen na deze downgrade van tv kijken met kpn

• Waar vind ik de informatie knop als ik een programma kijk?
  • Hoe 'zap’ ik? Nu moet als ik kijk 2x op terug klikken en dan scrollen? voorheen kon ik pijltje naar benden en dan scrollen terwijl het programma door liep
  • waarom zie ik allemaal aanbevelingen van diensten die ik niet heb? terwijl het allemaal uitgevinkt staat.
  • Npo1 verdwijnt van de lijst na een aantal minuten te hebben gekeken naar een willekeurige zender.
  • Kan ik het uiterlijk van de gids veranderen? Dit lijkt wel of ik weer terug in mijn kindertijd ben op mijn eerste pc
  • app is traag is dit op te lossen?

En als laatste vraag: Hoe wordt zoiets goed gekeurd om uit te brengen? Wordt hier niet over vergaderd/getest etc? of bij een select groepje die niet een doorsnede is van de samenleving? Het werkt niet lekker(traag) en het uiterlijk is om te huilen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23298 reacties
  • 11 januari 2025
Alvali schreef:

@KPN De KPN+tv kast werkt meer dan prima. Ik vertrouw erop uit dat de KPN+app snel een update krijgt.

Ondanks mijn eerste negatieve uitlatingen over de kpn+app heb ik vertrouwen dat het snel goed komt, blijft wel jammer dat KPN niet snel reageert om alle negatieve recensies direct de kop in te drukken.

@Alvali, wij lezen zeker mee. Zou ook gek zijn als het niet zo was. Alles wat hier wordt vermeld nemen we mee! Erg bedankt dus voor de feedback. 

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 11 januari 2025

Wifihifi schreef:

Het werkt niet lekker(traag) en het uiterlijk is om te huilen.

Het switchen van zender is inderdaad veel te traag en dat is tijdens de bèta-test uiteraard ook als feedback aangegeven.

Hoe vind je het uiterlijk van de UI van de TV+ Box dan?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 36 reacties
  • 11 januari 2025
wjb schreef:

jhhoogen schreef:

Dit maakt me nieuwsgierig,wat heb jij aan feedback teruggekoppeld ,wat in dit topic ook genoemd word? 

Alle opmerkingen die hier in dit topic gemaakt zijn t.a.v. (missende) functionaliteit en nog best een aantal andere zijn tijdens de bèta-test ook al teruggekoppeld. Reken maar dat zaken als die ontbrekende "mini-gids" ook tijdens bèta-test aangegeven zijn. Mijn voornaamste feedback is geweest dat ik hoop dat de functionaliteit van de smart-TV+ app en de TV+ launcher van de TV+ Box zoveel mogelijk naar elkaar toe zullen groeien en uiteindelijk precies hetzelfde zullen gaan werken. Persoonlijk vind ik dit een heel belangrijk aspect omdat dit zal leiden tot een betere "cross-platform" experience en al helemaal als je in de woonkamer bijvoorbeeld een TV+ Box hebt staan terwijl je in de slaapkamer de smart-TV+ app gebruikt. Dan zou je toch willen dat het gewoon precies hetzelfde werkt?

jhhoogen schreef:

Heb jij tijdens testen ook in ogenschouw genomen wat een gemiddelde gebruiken ,aan features zou missen. Etc.

De groep testers zou groot genoeg geweest moeten zijn om een goede feedback te hebben gekregen over wat de gemiddelde gebruiker zou willen.

En technisch gezien heb ik, op de snelheid van het switchen van zender na, eigenlijk nauwelijks tot geen problemen ondervonden.

Dank voor je terugkoppeling,Aan de testers lag het dus niet! Ik heb persoonlijk geen behoefte aan losse kastjes. Maar je word er tot verplicht om in iedergeval 1 kastje in huis te hebben,anders had ik die ook al teruggestuurd .

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 11 januari 2025

Echt complete misser dit. De meeste basale en meest gebruikte functie om normaal/direct te zappen naar een ander kanaal is volledig weg. Enkel mogelijk via startpagina.

Nu moet je 3-5 keer klikken voor je bij een ander kanaal bent.

ik zou de “omhoog” knop gebruik om dan met links rechts snel te kunnen schakelen naar ander kanaal. Die knop heeft nu geen functie.

laadtijden tussen switchen van kanalen is na selectie 3 seconden, ook langer dan hiervoor.

Ik zou voor rollback gaan of snel inbouwen. Ik zeg KPN tv voor nu op en ga wel over naar NLziet. 

(gebruik Google TV)

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 11 januari 2025
RTNB schreef:

Nu moet je 3-5 keer klikken voor je bij een ander kanaal bent.

Voor iedereen die een Chromecast Google TV of een Android TV Box gebruikt zou mijn advies zijn om de afstandsbediening van de televisie te gebruiken, of een Comfort+ afstandsbediening te koppelen. Dan kan je met Channel up (P+), Channel down (P-) en de cijfertoetsen eenvoudig naar andere zender switchen.

• Helper
  • 46 reacties
  • 11 januari 2025

Er valt ook wel iets positiefs te melden, ik heb de app op de Nvidia Shield pro geïnstalleerd en heb totaal geen klachten. Geen haperingen, menu's starten heel snel, switch tussen kanalen zeer snel, eindelijk weer een overzichtelijke horizontaal georiënteerde gids. Nu gebruik ik de originele AB zonder cijfertoetsen dus snel zappen is niet mogelijk, vind ik ook niet belangrijk. Eventueel kan ik een AB app op mijn telefoon gebruiken met cijfertoetsen en dan gaat zappen snel. Kortom een zeer tevreden gebruiker die trouwens al jaren geleden zijn smart tv de deur uit heeft geschopt en weer gebruik maak van een 'standaard' tv in combinatie met een Android TV streamer. Of je maakt gebruik van de tip van ​@wjb qua AB.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 36 reacties
  • 11 januari 2025
DX11 schreef:

Er valt ook wel iets positiefs te melden, ik heb de app op de Nvidia Shield pro geïnstalleerd en heb totaal geen klachten. Geen haperingen, menu's starten heel snel, switch tussen kanalen zeer snel, eindelijk weer een overzichtelijke horizontaal georiënteerde gids. Nu gebruik ik de originele AB zonder cijfertoetsen dus snel zappen is niet mogelijk, vind ik ook niet belangrijk. Eventueel kan ik een AB app op mijn telefoon gebruiken met cijfertoetsen en dan gaat zappen snel. Kortom een zeer tevreden gebruiker die trouwens al jaren geleden zijn smart tv de deur uit heeft geschopt en weer gebruik maak van een 'standaard' tv in combinatie met een Android TV streamer.

Hele fijn voor jou ,maar hoeveel gebruikers hebben een shield? Je bent daarmee geen afspiegeling van de gemiddelde gebruiker. Een shield is voor pro streamer, veelal mensen die via kodi, streamio, realdebird etc films etc kijken .

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 11 januari 2025

jhhoogen schreef:

Hele fijn voor jou ,maar hoeveel gebruikers hebben een shield?

Ik denk ook niet zozeer dat het gebruikte apparaat bepalend is voor de snelheid van het zappen.

Ik denk dat er goed gekeken wordt naar hoe de buffer gevuld wordt. Mijn vermoeden is dat de nieuwe smart-TV+ app een grotere buffer gebruikt dan de oude smart-TV app en dat deze gevuld wordt voordat de uitzending gestart wordt. Het zou mijns inziens beter zijn als maar een (klein) gedeelte van de buffer vooraf gevuld wordt en dat tijdens het kijken de buffer verder aangevuld wordt.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 11 januari 2025

Deze update is niet helemaal wat je mag verwachten. Waarschijnlijk via auto update geupdate en moest opnieuw aanmelden. Daarnaast gaat zappen erg traag en lijkt hij steeds opnieuw de stream op te vragen. In de vorige versie ging dat veel sneller.

PeterG
Superuser
  • 60900 reacties
  • 11 januari 2025

Maar je word er tot verplicht om in iedergeval 1 kastje in huis te hebben,anders had ik die ook al teruggestuurd

Je enige kastje terug sturen leidt tot beëindigen van je tv abonnement ​@jhhoogen .

De huidige TV+ box DIW7022 kan je gebruiken als een app op de televisie. Op zappen na, dat werkt niet in combinatie met m'n Samsung afstandsbediening, kun je 'm gewoon bedienen met de tv afstandsbediening. En buiten zicht plaatsen. Want bedienen kan dus via HDMI CEC, Google Home Remote en de meegeleverde Bluetooth afstandsbediening. 

Ik merk niet eens meer dat ik een los kastje heb 🙂. En je hebt alle functies. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 36 reacties
  • 11 januari 2025
PeterG schreef:

Maar je word er tot verplicht om in iedergeval 1 kastje in huis te hebben,anders had ik die ook al teruggestuurd

Je enige kastje terug sturen leidt tot beëindigen van je tv abonnement ​@jhhoogen .

De huidige TV+ box DIW7022 kan je gebruiken als een app op de televisie. Op zappen na, dat werkt niet in combinatie met m'n Samsung afstandsbediening, kun je 'm gewoon bedienen met de tv afstandsbediening. En buiten zicht plaatsen. Want bedienen kan dus via HDMI CEC, Google Home Remote en de meegeleverde Bluetooth afstandsbediening. 

Ik merk niet eens meer dat ik een los kastje heb 🙂. En je hebt alle functies. 

Ik heb geen tv+ box  maar en arcadyan ding. IK heb een google tv of chromecast google tv. Dus ik heb geen kastje nodig,maar terugsturen betekend idd in slechtste geval dat je abbonement perongeluk word beëindigt. Met bedrijven die de mond vol hebben over groen en milieuvriendelijk,lijkt me elk kastje wat je niet hoeft uit te geven ,weer winst. Neem een voorbeeld aan canal digital ,daar is de app main en kastje bijzaak.

PeterG
Superuser
  • 60900 reacties
  • 11 januari 2025

Dan neem je dus ook nooit op van BBC FIRST of Vlaamse zenders. Die opnames kunnen sinds jaar en dag alleen via de kpn ontvanger gekeken worden. Alleen voor die opnames gebruik ik het kastje in de slaapkamer nog. Verder daar Chromecast Google-TV op een Sony uit 2016. Ik bedien de Chromecast met de Sony afstandsbediening. Dus kan in de nieuwe app zappen en met cijfers naar een zender.

Radio is ook een kpn ontvanger voor nodig. Al heb ik in de slaapkamer ook een Bluetooth speaker gekoppeld aan de telefoon staan. 

De Arcadyan kan je voor een 2e tv gebruiken. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 36 reacties
  • 11 januari 2025
PeterG schreef:

Dan neem je dus ook nooit op van BBC FIRST of Vlaamse zenders. Die opnames kunnen sinds jaar en dag alleen via de kpn ontvanger gekeken worden. Alleen voor die opnames gebruik ik het kastje in de slaapkamer nog. Verder daar Chromecast Google-TV op een Sony uit 2016. Ik bedien de Chromecast met de Sony afstandsbediening. Dus kan in de nieuwe app zappen en met cijfers naar een zender.

Radio is ook een kpn ontvanger voor nodig. Al heb ik in de slaapkamer ook een Bluetooth speaker gekoppeld aan de telefoon staan. 

De Arcadyan kan je voor een 2e tv gebruiken. 

Radio kan via tune in met google assistant geen kpn kastje voor nodig,ik luistert via mijn soundbar of mijn gehoor apparaten. Alleen helene Fischer nam ik vroeger op dat doe ik nu anders 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 11 januari 2025

Wat een matige update!! Kan niet meer pijltje naar beneden doen te te kijken want er op andere zenders is.. en niet meer snel via de afstandsbediening een zender ‘cijfer’ intoetsen om naar de zender te gaan 🥲

PeterG
Superuser
  • 60900 reacties
  • 11 januari 2025

Met de cijfers op je afstandsbediening zou je wel naar een andere zender moeten kunnen als je live tv aan hebt of in het startscherm ​@Jordy I . In de gids werken de cijfertoetsen nog niet. Dan kom je direct in de live zender. Dat werkt niet fijn.

Het is flink bladeren naar de sportzenders. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 11 januari 2025

Ohja ik kijk via de KPN+ app  op live tv blijft heel vaak hangen helaas. 

Monique WvdK
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 11 januari 2025

De app is automatisch geüpdatet maar ik kan nu niet meer inloggen met abonnement nummer en pincode. TV is Philips van 1 jr oud en tv al helemaal uitgeschakeld en ook de cache & opslag geleegd .

inloggen lukt nog steeds niet dus wat is de oplossing?

• Helper
  • 32 reacties
  • 11 januari 2025

Ook hier een Philips 32PFS6402/12

Bevat android versie 7.1.2, dus zou volgens de specs moeten werken.

Ik kan alleen inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. 
Abonummer en pincode werkt simpelweg niet.

De vorige app werkte prima, maar na de update naar de “Nieuwe” app, alleen maar zwart beeld en geen audio bij het selecteren van een kanaal.
ook de tijdlijn geeft lijkt niet vooruit te gaan bij het “afspelen”. 
Zou dit simpelweg een codecmismatch kunnen zijn?

Tv is herstart, caches leeggegooid en app opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.

De tv-gids werkt wel.

Op mijn Philips 55OLED804/12 met android 11 werkt de app wel zoals door KPN bedacht :)

*