Skip to main content
Sticky

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 570 reacties
  • 18339 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

570 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 36 reacties
  • 2 februari 2025
wjb schreef:

Klopt, daarvoor zal je ook moeten verlengen naar een TV+ abonnement. In jouw geval zou ik klantenservice bellen en verzoeken jouw 2260 om te ruilen voor een 5202. Als ze dat niet doen dan kan je overwegen zes maanden lang het 4K pakket af te nemen. Dat kost je 15 euro maar dan wordt jouw TV ontvanger sowieso omgeruild voor een 5202. Na zes maanden kan je die 4K optie weer uitzetten en dan zal je die 5202 gewoon behouden.

Ik ga toch geen 4k pakket afnemen en 14 euro betalen om eem kastje te krijgen , wat ik niet ga gebruiken.? Voor die paar zenders in 4K en ik zie nauwelijk het verschil  kan nou niet zeggen dat mijn netflix 4k er anders uitziet als het beeld van de  kpn tv app.. gaat mijn er om dat als  ze iets nieuws hebben klanten actief moeten benaderen  met de  vraag om het kastje om te ruilen, zelfde als met een  router als ik bel dat die defect is, niet door een callcenter medewerker zonder kennis, mij tegen spreken en zinloze test laten uitvoeren , die ik zelf ook al had gedaan.. 

heb een sharp tv draait op google

wjb
Superuser
  • 74427 reacties
  • 3 februari 2025
WesleydeKeizer schreef:

heb een sharp tv draait op google

De smart-TV+ app wordt momenteel gefaseerd vrijgegeven voor verschillende Android/Google TV apparaten. Ik hoop voor jou dat de app op Sharp televisies binnenkort ook vrijgegeven wordt.

BEDAKT

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 3 februari 2025

Goedemiddag,

Ik zit elke dag te kijken of die weer beschikbaar is voor de Sony Bravia 2022.

Is er bekend wanneer die er weer voor komt?

Bedankt.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6833 reacties
  • 3 februari 2025

Hoi Patrick, dat kan ik niet exact aangeven, hij zal gefaseerd beschikbaar gemaakt worden. Zie daarvoor ook onze product update

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 3 februari 2025
Remco van KPN schreef:

Hoi Patrick, dat kan ik niet exact aangeven, hij zal gefaseerd beschikbaar gemaakt worden. Zie daarvoor ook onze product update

Verwacht medio Feb alles beschikbaar.
Laten we het hopen!.

Bedankt.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 3 februari 2025
patrickbb schreef:
Remco van KPN schreef:

Verwacht medio Feb alles beschikbaar.
Laten we het hopen!.

Bedankt.

Staat het jaartal er ook bij?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 3 februari 2025

De nieuwe app tv+ is echt de meest verschrikkelijke nieuwe app die ik ooit heb meegemaakt 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Laat ik maar zeggen dat dat niet positief klinkt ​@PaulRod. Als je specifieke feedback hebt, dan horen we dat graag. Loop je ergens tegen aan of kom je er niet uit, maak dan een eigen topic aan, dan denken we daar met je mee.

0ke bedankt

PeterG
Superuser
  • 60878 reacties
  • 5 februari 2025

Die vernieuwde uitrol sinds 31 januari is nog maar weinig van te merken.

Lijkt vooralsnog alleen weer beschikbaar voor de Chromecast Google-TV HD/4k.

I.i.g. nog niet voor de Nokia 8000, en de Sagemcom. Gelukkig heb ik 'm er wel op want na 17 januari nooit verwijdert. Natuurlijk.

Ook op de Google Streamer is de app nog niet in de Play Store. (terwijl dit voor de Chromecast dus wel is)

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16104 reacties
  • 5 februari 2025

Die uitrol is geleidelijk Peter, zoals in de update aangegeven verwachten we medio februari daarmee klaar te zijn. Het is nu begin februari, laten we niet op de zaken vooruitlopen 🙂

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 6 februari 2025

De laatste update van de app werkt niet goed op de

Philips The One 65PUS8808 - Ambilight.

Na het selecteren van het gewenste kanaal/programmaxc springt de app terug naar het startscherm.

Ook bij het invoeren van een kanaalnummer (1,2,3 etc) reageert de app niet.

Jammer dat je tijdens het kijken niet meer naar beneden kan navigeren om een preview te zien wat er op andere kanalen wordt weergeven.

Het is te begrijpen dat apps om de zoveel tijd geüpdate worden ivm beveiliging, ondersteuning en gebruiksgemak. Echter lijkt het erop dat het laatste niet grondig getest is. Hopelijk wordt de oude app weergave teruggezet.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6833 reacties
  • 6 februari 2025

Dat is inderdaad spijtig ​@A.S.H, ik wil je bedanken voor jouw feedback dat is enorm waardevol voor ons. We nemen dit mee en ik wil je adviseren om deze product updates in de gaten te houden!

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 februari 2025

Sony bravia Google tv

Pauze en play knop werken niet meer van de afstandsbediening op de kpn tv app.

Nu op tv is onoverzichtelijk, je moet helemaal naar het einde om te zien wat er op tv is, hiervoor zat er een overzichtelijke knop voor.

Opnemen kan vaak niet meer. En als je wat hebt opgenomen en terug wilt kijken valt de app eerst 5 keer uit ( of vaker) voor de opname afspeelt.

Admin: Verplaatst naar topic waar dit meer thuishoort

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 9 februari 2025

Is de app inmiddels ook te gebruiken op een Android tv stick?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7436 reacties
  • 9 februari 2025

De Android TV-stick zou toegang moeten hebben tot Google Play, dus als de Smart TV+ App daar te vinden is voor je Android TV-stick dan kun je hem er via die weg opzetten. 🙂

Mocht hij daar niet te vinden zijn, wacht het dan nog even af!

Jasper van KPN schreef:

Die uitrol is geleidelijk, zoals in de update aangegeven verwachten we medio februari daarmee klaar te zijn. Het is nu begin februari, laten we niet op de zaken vooruitlopen 🙂

Dan komt het hopelijk later in februari.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 11 februari 2025

Beste KPN,

Ik mis de sport sectie in menubalk boven.

Groeten,

Peter

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16104 reacties
  • 11 februari 2025

Hoi ​@peichels, er zit inderdaad geen sport functie in de smart tv app. Het kan zijn dat die in de toekomst nog toegevoegd wordt, dat is nu niet bekend.

mjbwill
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 13 februari 2025

Ik gebruik nu al een tijdje deze nieuwe app op mijn Google Chromecast. Ligt het aan mij, maar ik kan maar niet wennen aan de nieuwe lay-out. Zo mis ik boven in het start menu “Nu op TV” waarbij je alle zenders krijgt. De selectiebalk verder op het scherm blijft bij mij soms hangen en begint dan met RTL5, pas als ik de app sluit en weer opstart begint hij weer met NPO1. De zender volgorde is niet hetzelfde als bij de KPN TV+ Box. Kortom: Ik vond de vorige versie fijner om mee te werken. Waarom is de interface van de app anders dan de interface van de KPN TV+ box.

De Klump
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 20 reacties
  • 13 februari 2025

Ik heb dat inderdaad ook ​@mjbwill  Ik gebruikte dat best vaak. Net zoals de ‘sport’ sectie wat ​@peichels aangeeft. Vond het wel makkelijk dat top menu. Deze afgeslankte versie is niet echt handig vind ik persoonlijk.

wjb
Superuser
  • 74427 reacties
  • 13 februari 2025

De volgorde van de zenders onder "Nu op TV" is inderdaad nog vreemd en regelmatig missen er ook zenders. Dit is bekend bij het developmentteam en er zou naar gekeken gaan worden.

mjbwill schreef:

Waarom is de interface van de app anders dan de interface van de KPN TV+ box.

Een heel goed punt. Ik heb in de bèta test omgeving meerdere keren aangegeven dat ik hoop dat de smart-TV+ app en de TV+ launcher (TV+ app op TV+ Box) qua UI en functionaliteit naar elkaar toe zullen groeien en naganoeg gelijk aan elkaar zullen worden. Er zou eigenlijk geen verschil moeten zijn tussen televisie kijken via een TV+ Box in de woonkamer en een Chromecast Google TV met de smart-TV+ app op de slaapkamer.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7487 reacties
  • 13 februari 2025
De Klump schreef:

Ik heb dat inderdaad ook ​@mjbwill  Ik gebruikte dat best vaak. Net zoals de ‘sport’ sectie wat ​@peichels aangeeft. Vond het wel makkelijk dat top menu. Deze afgeslankte versie is niet echt handig vind ik persoonlijk.

Deze wens hebben we al doorgegeven aan de ontwikkelaars ​@De Klump en ​@mjbwill!

PeterG
Superuser
  • 60878 reacties
  • 13 februari 2025

Onbegrijpelijk. De oude app was bijna 1:1 de TV+ box.

Hieronder 2 shots van de oude app. Nog op Samsung Tizen. 

Reageer