Skip to main content
Sticky

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 591 reacties
  • 19521 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

591 reacties

• 0 reacties
  • 14 maart 2025
wjb schreef:
Johannes-Kpn schreef:

Bij Odido werkt de app tenminste en de kwaliteit is prima.

Wat let je om dan gewoon over te stappen, je zit immers nog in jouw 14 dagen bedenktijd.

Overigens werkt de app zonder grote problemen op mijn Chromecast Google TV. De snelheid bij het switchen van kanaal laat nog sterk te wensen over en er mist nog wat handige functionaliteit zoals bijvoorbeeld de minigids maar verder ben ik niet ontevreden. 

Heel fijn dat het bij jou wel werkt

• Helper
  • 59 reacties
  • 17 maart 2025
Debbie0701 schreef:
Mirocky schreef:

Sinds vanmorgen drama met kpn app, als je in de app zelf zit gooit het systeem het elke keer weer terug naar het hoofdmenu, app werkt niet

We zijn een dag of 5 verder. Even nieuwsgierig.. werkt het bij jou al? 

Bij mij nog steeds om te janken!

Mijn excuses, ik had jou reactie niet gezien, maar inmiddels weer een dikke week verder en het werkt nog steeds niet

Hier mijn (korte) ervaring met de nieuwe app. 
Ik heb deze draaien op een Google TV gekoppeld aan een LG Oled c9  

1. Inloggen
    Zowel met het abonneenummer en pincode als met het kpn id krijg ik de melding dat er een verkeerde combinatie is ingevoerd. Inloggen gaat dus niet. Ook niet na het legen van de cache. Daarna geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Maar helaas hetzelfde probleem. 

2. Verbeterpunten
    Gebruik net als elke andere zelf respecterend streaming platform een qr code voor het inloggen. Code scannen met de mobiel, inloggen bij kpn en akkoord geven. Jullie geven wel een qr code weer voor meer informatie en het aanmaken van een KPN id. Maar het gemak om hiermee in te loggen is dan weer een brug te ver. 

Zet een qwerty toetsenbord in. Alle letters op alfabetische volgorde is zo 1990. En irritatie verhogend. Zeker als je net als ik wachtwoorden heb met een x-aantal karakters.

Huur een goede User Interface engineer in. Want degene die deze design keuzes heeft gemaakt…..

Al met al was dit weer een bedroevende ervaring. Ik had meer van kpn verwacht. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 37 reacties
  • 24 maart 2025

Schiet nog niet echt op met de app ,ik draai nu al weken op de oude app, en zoals ik nu alles lees aan ervaringen en product updates , zal dat de komende weken/maanden nog steeds zo zijn.

• Helper
  • 59 reacties
  • 24 maart 2025

Ik zit inmiddels al bijna 16 dagen zonder beeld, app start niet of zelden op en dan blijft het beeld zwart, het is heel triest dat we zo afhankelijk moeten zijn van een slecht nieuwe app, waar heel veel mee aan de hand is....

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7628 reacties
  • 25 maart 2025

Goedemorgen ​@HetLevenIsBeterMetTijntje en bedankt voor je terugkoppeling!

HetLevenIsBeterMetTijntje schreef:

1. Inloggen
    Zowel met het abonneenummer en pincode als met het kpn id krijg ik de melding dat er een verkeerde combinatie is ingevoerd. Inloggen gaat dus niet. Ook niet na het legen van de cache. Daarna geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Maar helaas hetzelfde probleem. 

Kun je ons hier meer over vertellen? Op wat voor apparaat werkt dit niet? En heb je dit ook al eens op een ander apparaat getest? 

1. Verbeterpunten
    Gebruik net als elke andere zelf respecterend streaming platform een qr code voor het inloggen. Code scannen met de mobiel, inloggen bij kpn en akkoord geven. Jullie geven wel een qr code weer voor meer informatie en het aanmaken van een KPN id. Maar het gemak om hiermee in te loggen is dan weer een brug te ver. 

Zet een qwerty toetsenbord in. Alle letters op alfabetische volgorde is zo 1990. En irritatie verhogend. Zeker als je net als ik wachtwoorden heb met een x-aantal karakters.

Huur een goede User Interface engineer in. Want degene die deze design keuzes heeft gemaakt…..

We zijn de opties voor in de toekomst aan het verkennen!

Jan van KPN schreef:

Goedemorgen ​@HetLevenIsBeterMetTijntje en bedankt voor je terugkoppeling!

1. Inloggen

Kun je ons hier meer over vertellen? Op wat voor apparaat werkt dit niet? En heb je dit ook al eens op een ander apparaat getest? 

Hi Jan, zoals vermeld staat in mijn bericht gaat het om een Google TV. Om precies te zijn deze: Google Chromecast met Google TV (4K) Wit

Ik heb helaas geen ander apparaat om het te testen. 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28430 reacties
  • 25 maart 2025

@HetLevenIsBeterMetTijntje, heb je ook een telefoon of tablet waarmee je inloggen in de TV+ app voor mobiel kunt testen? Het systeem achter de inlog is hetzelfde voor die apps. Als je daar ook issues ervaart kan het ook zijn dat het een probleem is met de inlogserver in het algemeen. Als het in de mobiele app wel werkt, dan kunnen we dit voor de smart tv app doorgeven en laten nakijken.

Inloggen lijkt weer te werken. 

• Topper
  • 11 reacties
  • 30 maart 2025

Beste KPN,

we zijn inmiddels een paarmaanden verder sinds de nieuwe KPN app op TV is gestart maar de Philips afstandbediening knoppen 1 t/m 9 en de 0 voor het zoeken van de zenders werkt nog steeds niet. Wat is KPN nu achter de schermen aan het doen hiermee? graag een reactie

groeten Roald

• Topper
  • 21 reacties
  • 1 april 2025

April 2025: TV+ app op KPN kastje en Nokia 8010 it nog steeds buggy.

KPN gebeld, bij een bij KPN Fritzbox 7583 VDSL gekocht modem uit 2023 geven ze geen hulp omdat dat een eigen modem zou zijn. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7628 reacties
  • 1 april 2025

Goedemorgen ​@fiddler007 en dank voor je feedback.

Zou je in dit geval een eigen topic hiervoor aan willen maken zodat we vanuit daar met je mee kunnen denken en daarbij toelichten wat je precies als buggy ervaart? Alvast bedankt! 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7628 reacties
  • 1 april 2025

Hoi ​@RoaldW , zendernummers zouden wel moeten werken. Mijn collega heeft dit net getest op zijn Sony en dit werkt (bij hem). Wat voor type Philips televisie heb je precies? En heb je de cache ook al eens geleegd?

PeterG
Superuser
  • 61194 reacties
  • 1 april 2025
RoaldW schreef:

Beste KPN,

we zijn inmiddels een paarmaanden verder sinds de nieuwe KPN app op TV is gestart maar de Philips afstandbediening knoppen 1 t/m 9 en de 0 voor het zoeken van de zenders werkt nog steeds niet. Wat is KPN nu achter de schermen aan het doen hiermee? graag een reactie

groeten Roald

HIer even gecheckt op een Philips (uit 2019). 43PUS7394, Android-TV OS 11. ​@RoaldW 

De cijfertoetsen werken prima in de app.

Geen algemeen ding met Philips. Maar sommige modellen lijkt me.

• Topper
  • 11 reacties
  • 1 april 2025
Jan van KPN schreef:

Hoi ​@RoaldW , zendernummers zouden wel moeten werken. Mijn collega heeft dit net getest op zijn Sony en dit werkt (bij hem). Wat voor type Philips televisie heb je precies? En heb je de cache ook al eens geleegd?

Hoi Jan,

ik krijg ook van jou weer dezelfde vragen terug omdat er meerder communitity zijn binnen KPN over hetzelfde onderwerp.

Ja cach is geledigd, philips 65OLED936/12 TV d.d. 2021

Ik zou er veel meer baat bij hebben dat er telefonsich contact is, hoeveel mensen ik van KPN al antwoorden heb gegeven zonder de oplossing te krijgen van KPN, moedeloos wordt ik ervan

sorry niet persoonlijk bedoeld maar dit is echt om te janken dit proces, twee manden loopt dit al

Bellen met KPN helppt ook niet die verwijzen weer naar dit soort community.

Ik ben dit niet gewend van KPN dit soort ellende, ben al jaren lid maar ook bij mij bereiken jullie een grens langzamerhand.

Zoek binnen KPN maar al mijn logbestanden erbij en hopenlijk kunnen de ontwerpers die die de nieuwe app gemaakt hebben mij contacten 06-xxxxxxxx groeten Roald

Admin: 06-nummer verwijderd i.v.m. privacy 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Dank je voor het delen van het modelnummer van je tv ​@RoaldW. Daar kunnen we wat mee. We moeten eerst het probleem kunnen reproduceren voordat we er iets mee kunnen doen. Daar kunnen we nu mee aan de slag. 

We kunnen je helaas niet bellen, want dit is een Community waar schriftelijk wordt gecommuniceerd. We verzamelen hier signalen over dus bijvoorbeeld de nieuwe Smart TV+ app en spelen dit door naar de ontwikkelaars. Als we maar weinig signalen binnen krijgen over problemen met een specifiek model, dan kan het wat lastiger zijn om hier de juiste prio aan te geven. Maar weet dat de info nu is doorgespeeld. 

Sorry dat voor jou de app nog niet optimaal werkt. We werken er nog steeds aan 'm steeds beetje bij beetje te verbeteren, dus sommige zaken werken nog niet zoals je gewend was in de oude app. 

PS: Ik heb je 06-nummer even verwijderd, want anders heb je kans dat je straks continu lastig wordt gevallen door oplichters of andere kwaadwillenden. Kijk dus goed uit dat je je 06-nummer nooit zomaar ergens openbaar neerzet.