Skip to main content

Geregeld starten de Sagemcom tv kastjes opnieuw op. Onder het kijken naar een film of Netflix start dit apparaat opnieuw op en gaat dan terug naar een tv zender.

Je moet daarna weer helemaal opnieuw naar je desbetreffende bv film o.i.d.  gaan en dan weer doorzappen tot je was gebleven.

Dit is zeer storend en aangezien we 2 van deze apparaten in huis hebben ligt het dus niet aan èèn apparaat maar moet het bv een software probleem zijn.

 

 

Hi @CojacVideo, ik lees dat jouw beide TV+ Boxen vanzelf opnieuw opstarten. Goed dat je het aankaart. 

Om uit te zoeken waar dit van komt ben ik naar een aantal dingen benieuwd. Aangezien dit niet meteen lijkt op een algemeen issue, maar toch gebeurt het op jouw twee TV+ Boxen. Vandaar een aantal vragen om verder te kunnen zoeken:

  • Hoe vaak gebeurt dit opnieuw opstarten? 
  • Gebeurt het alleen bij bepaalde functies op apps, of ook bij live tv kijken?
  • Welk modem heb je?
  • Hoe zijn de TV+ Boxen precies verbonden met het modem? 
  • Zitten er nog andere apparaten tussen en zo ja welke? En hoe is dit aangesloten? 

1. We hebben t niet nauwkeurig bijgehouden maar het is gemiddeld 1 x per week

2. Het gebeurt zelden bij live tv maar wel bij terugkijken opgenomen programma en bv Netflix. 
Wanneer je dan een aantal keren versneld doorspoeld gebeurt t geregeld dat de Sagemcom Diw7022 opnieuw opstart. 
3. Kpn box 12 en Diw7022 

  1. Alle apparaten zijn bekabeld aangesloten ( geen apparatuur via wifi)
  2. Geen andere app aangesloten.   

 

met vriendelijke groet

Jac


@CojacVideo Hi Jac, dank voor de extra info!

Maakt het verschil als je de TV+ Boxen reset?

Daarnaast zit er ook een nieuwe update aan te komen, ik ben benieuwd of 't verschil maakt zo gauw jouw TV+ boxen deze update hebben:

 


Vanmorgen bevroor het beeld en deed de kpn box niets meer, aan en uit gezet daarna kon ik het app weer kiezen met de afstandsbediening .

hoop dat de update eea oplost!! 


Probeer de reset ook even @CojacVideo. En wacht de update inderdaad af. Ik ben benieuwd hoe het daarna gaat.


Reset gedaan en Update gehad en wacht nu even af of er nog problemen zijn


Je kunt nu geen bv 15 min of meer door spoelen. Deze functie is na de update verdwenen. ??!! 


Ook de tijdbalk verdwijnt als je sneller doorspoelt. 
beide functies weg, zeer vervelend! 


Dit gebeurt als je de tijdbalk op 1sec hebt gezet

 


Vanmorgen alle apparaten van de stroom ( ca 45 sec) gehaald. Daarna stroom weer op modem en op kpn box en testen maar.

Resultaat balkje (naast NU) waarin dag wordt aangegeven was helemaal wit, met doorspoelen verdween de tijdbalk.

Nog een keer de Kpn box spanningsloos gemaakt ( modem niet) en ook weer 45 sec gewacht voor ik ze ( ik heb er2) weer aansloot.

En het resultaat is verbluffend: alles werkt!!  Geen probleem meer met bv 15 min verder zetten, versneld doorspoelen , tijdbalk verdween niet en de dag was ook weer zichtbaar…… wat wil een mens nog meer….. 

Wat ik wel zeer irritant vindt is dat bij verschillende zenders oa Eurosport, ARD, WDR en ZDF geen herhaal functie ( heel seizoen ) opnemen mogelijk is.

Hopelijk wordt dit ook een keer opgelost

Met vriendelijke groet 

Jac  


Nieuwe update probleem: als je de tijdbalk op 1 sec hebt gezet en spoelt versneld door bij wen opgenomen programma dan verdwijnt de tijdbalk en kun je niet zien hoever je doorspoelt


Fijn Jac, het gaat de goede kant op lees ik.

Zoiets over die tijdbalk zag ik toevallig ook in de reacties bij de update voorbij komen. Misschien werkt deze suggestie voor jou ook.


Tijdbalk naar 3 sec lost dit probleem op.

Maar wat ik wel zeer irritant vindt is dat bij verschillende zenders oa Eurosport, ARD, WDR en ZDF geen herhaal functie ( heel seizoen ) opnemen mogelijk is.

Hopelijk wordt dit ook een keer opgelost


Reageer