Skip to main content
Beantwoord

Dubbele opnames van Blokken op VRT1, doordat herhalingen ook worden opgenomen

• November 28, 2025
  • 9 reacties
  • 71 keer bekeken

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Sinds het nieuwe seizoen 23/24 van Blokken op VRT1 wordt het programma Blokken maal per dag opgenomen ondanks dat een van de opnames een herhaling (12.30u) is en de andere (18.30u) een nieuwe aflevering.

Al een paar keer via de community en via de klantenservice dit "probleem" gemeld maar geen reactie terug ontvangen. 

Ook na het tot tweemaal toe sturen van een reactie richting de VRT niets terug gehoord.

Zouden jullie dit alsnog willen oppakken zodat je niet steeds alle herhalingen uit het verleden (12.30u) hoeft te filteren? 

Beste antwoord door Arjan van B

@Marcia van KPN, in de gids zie ik nog steeds de seizoenen door elkaar staan. Of eigenlijk is het dus één seizoen van een paar jaar. Wat drie weken terug nog “seizoen 28” was, is nu wel “32” geworden. Heel raar. Maar weer inclusief herhalingen van 75 afleveringen eerder.

Op zich dus iets dat de VRT raar aanlevert. Maar Ziggo weet dat wel te splitsen. Dat is vast maatwerk, maar dat is maar een aanname. 🤓

Gids op tv.kpn.com: VRT Blokken laat seizoen 32 als één seizoen zien 🤓

Gids van Ziggo: keuze uit seizoen 31 en 32

9 reacties

• November 28, 2025

VRT kan hier helemaal niets aan doen. En KPN doet er denk ik op korte termijn ook niks aan. Dit is hoe het opname systeem werkt bij KPN. Het gaat op basis van de naam van het programma. Dus als een programma meerdere keren word uitgezonden word dat gewoon allemaal opgenomen. 

Ik heb ooit jaren geleden wel eens CSI opgenomen. Dat word met regelmaat herhaald. En nog steeds word dat dan elke keer opgenomen.

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • November 28, 2025

VRT kan hier helemaal niets aan doen. En KPN doet er denk ik op korte termijn ook niks aan. Dit is hoe het opname systeem werkt bij KPN. Het gaat op basis van de naam van het programma. Dus als een programma meerdere keren word uitgezonden word dat gewoon allemaal opgenomen. 

Ik heb ooit jaren geleden wel eens CSI opgenomen. Dat word met regelmaat herhaald. En nog steeds word dat dan elke keer opgenomen.

Nou het vreemde is ​@Marlon92 dit programma bestaat al 31 jaar en tot het seizoen 23/24 werd dit programma wel apart uitgezonden/opgenomen en ineens - wat de klantenservice destijds aan de telefoon niet begreep en stuurde me naar de voorganger van VRT maar toen al geen reactie (beetje kastje naar de muur) 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 28, 2025

Blokken van vandaag 12.30 uur is seizoen 28, aflevering 6618. Blokken van gisteren 18:30 uur is seizoen 28, aflevering 6692.

Beide zijn seizoen 28, dus beide worden opgenomen in een seizoensopname. Ik denk niet dat KPN onthoudt welke opnames je eventueel al verwijderd hebt uit je opnames.

Gids op tv.kpn.com: Blokken noemt seizoen 28 bij alle uitzendingen

Als dat seizoen 28 niet klopt, dan misschien noemen in Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

Dit is hoe het opname systeem werkt bij KPN. Het gaat op basis van de naam van het programma.

@Marlon92, KPN houdt, in ieder geval bij TV+, wel rekening met seizoenen. En sinds september wordt bij gebruik van de TV+ Box niet alleen het seizoen waarvoor je de opname ingepland hebt (via die TV+ Box) opgenomen, maar ook alle seizoenen daarna.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 28, 2025

Oh, interessant: Ziggo laat ook seizoen 28 zien, maar scheidt oud en nieuw wel 🤔

Voor de herhaling in de middag:

Gids van Ziggo: herhaling Blokken rond 12:30 lijkt eigen reeks

En voor ‘s avonds:

Gids van Ziggo: nieuwe reeks Blokken is ook seizoen 28

Beide laten bij Ziggo trouwens 2023 als jaartal zien. Dus allebei herhalingen? Maar bij KPN laten beide 2025 zien.

Maar ik zie geen details die het verschil tussen KPN en Ziggo verklaren.

De technische details van KPN laten voor de herhaling van 12:30 uur zien:

Technische details tv.kpn.com: zelfde seizoen en ook “TV_PREMIERE” voor herhaling

En voor vanavond 18:28 uur:

Technische details tv.kpn.com: dezelfde details voor nieuwe reeks

Ziggo laat voor 12:30 uur zien:

Technische details Ziggo: geen verschil voor herhaling

En voor 18:28 uur geeft Ziggo:

Technische data Ziggo: zelfde details voor nieuwe reeks

Ofwel: ik zie niet hoe Ziggo dit wel als verschillende reeksen laat zien. Maar goed, die technische details die de browser ophaalt zijn misschien niet compleet.

Ook gemeld in:

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • November 28, 2025

Dan zou je als provider zijnde een informatieve mail sturen naar - in dit geval VRT - met de vraag of ze dit zouden willen aanpassen maar helaas ze sturen een klant liever van het kastje naar de muur terwijl dit al heel erg snel toen het "probleem" begon opgelost kunnen hebben 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hi ​@marc1976, dank voor je uitgebreide melding en ​@Arjan van B dank voor de aanvullende info en de verwijzing naar het ‘gids’ topic! Ik ga het doorgeven en kom er op terug zodra ik meer weet. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@marc1976 ik vind het zo 1, 2, 3 niet terug in het ‘gids topic’, maar hoe staat het er nu voor met de Blokken opnames?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 18, 2025

@Marcia van KPN, in de gids zie ik nog steeds de seizoenen door elkaar staan. Of eigenlijk is het dus één seizoen van een paar jaar. Wat drie weken terug nog “seizoen 28” was, is nu wel “32” geworden. Heel raar. Maar weer inclusief herhalingen van 75 afleveringen eerder.

Op zich dus iets dat de VRT raar aanlevert. Maar Ziggo weet dat wel te splitsen. Dat is vast maatwerk, maar dat is maar een aanname. 🤓

Gids op tv.kpn.com: VRT Blokken laat seizoen 32 als één seizoen zien 🤓

Gids van Ziggo: keuze uit seizoen 31 en 32

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • December 18, 2025

@marc1976 ik vind het zo 1, 2, 3 niet terug in het ‘gids topic’, maar hoe staat het er nu voor met de Blokken opnames?

Helaas nog steeds 2 opnames per dag ​@Marcia van KPN

"Helaas ' trapte ik er weer in waardoor ik dacht 2 nieuwe uitzendingen te zitten kijken maar dat klopte niet want er zal een kandidaat die een eerste aflevering wonnen 🤔