Skip to main content
Beantwoord

Ervaring met KPN TV+ Box na update launcher 1.199.1

• August 30, 2025
  • 4 reacties
  • 142 keer bekeken

betreft tv box KPN launcher  1na versie launcher 1.179.1 bij omzetten van vdeo modus multicast 1mb p/s naar unicast 10 mb p/s storing code kbx-apk3042Token niet vinden misschien refresh rate versneld moet worden wat kan doen? kies eerst juiiste  video mode dan adapter uit tv+box effe wachten omdat bijde kanten de oude  versleuteling wordt op geheven  tv +box plaats adapter stekker terug in apparaat .              28/08/2025 laatste versie update launcher 1.199.1 ook effe op nieuw voeding stekker uit tv box halen weer effe wachten en op nieuw stekker in tv box plaatsten  ik gebruik unicast 10mb p/s sneller bij  het zappen tot nu geen probleem met tv+box.is afwachten wat de nieuwe launcher update  stabiel blijft zo niet gaat zijn eigen leven leiden drama dan tv box op nieuw spannining af halen na update kan ook nieuw bugs on staan zo blijf acher de fijte aan bezigheid therapie m.v.g. eswin.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi allen. 

Sinds eind vorige week ervaar je mogelijk op de TV+ Box of Soundbox dat het zappen traag gaat, het beeld wat langer zwart blijft of dat de audio achterblijft. Het issue is bekend en wordt onderzocht!

Zie onderstaand topic voor meer informatie, dat werken we bij zo gauw er meer bekend is. Intussen is de tip om de TV+ Box of Soundbox opnieuw op te starten.

Laten jullie je bevindingen achter in onderstaand topic?

4 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 30, 2025

Wij hebben ook de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en hebben na de laatste update 1.99.1 gelukkig geen problemen.

De meeste Multimode kanalen (o.a. 1 - 10 plus een paar anderen) zijn 14,5 Mb/s

Unicast kanalen zijn 7,5 Mb/s

Ik begrijp uw cijfers daarom niet.

De foutmelding of storing die u geeft, kunt u hier meer informatie vinden.

------------------------------  

De KPN KBX-APK 3042 Token is geen echte foutcode, maar waarschijnlijk een typefout voor een andere foutcode zoals KBX-APK-9050 of een andere code die op een probleem met je KPN TV+ Box duidt. Je kunt tv-kijken, maar functies werken mogelijk niet. Los dit probleem op door eerst de MijnKPN-app te gebruiken om het probleem te diagnosticeren en op te lossen, of neem contact op met KPN voor ondersteuning. 

--------------------------------------  

1. Wat zit er precies tussen de DIW7022 en de Experiabox of Box12? 
  2. Of werkt de DIW7022 via WIFI? 
  3. Wat is uw echte downloadsnelheid? Zie hier om te meten, bij voorkeur op een bekabeld (UTP) aangesloten Laptop en Desktop.

Voordeel Multimode is dat je een veel mooier tv beeld hebt bij de kanalen 1 - 10 plus een paar anderen. 

De makkelijkste restart (zacht reset) is:

Houd de KPN toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.

Dit gaat over het algemeen veel beter dan de spanning (volksmond stroom) eraf halen voor 1 a 2 minute en geeft ook minder problemen.

• Auteur
  • Topper
  • August 30, 2025

ha joop foutje van mij ik bedoelde bandbreedte 14,7mb/s (muticast )problemen werkt wel (smalband) 7,5mb/s ik heb nog geen glasvezel kpn. mijn tv ik dacht 42i nch dus niet zo groot ik zie verschil niet in  beeld kwaliteit.zappen werkt beter geen zwart beeld of server probleem code (kbx-apk-3042) misschien oorzaak geen glasvezel jij zegt tv+box aan ligt box type DIW7022 vergeten door te geven vorig mail

P.S. ODF glasvezel kabel is af gekeurd in mijn huis niet goed aan gelegd bijna 4 maanden drama geweest technisch signaal op en weg wel gehele dag ik had dagelijks Dido aan de lijn ik was niet de enige met 18 klanten. volgende dag 3 dagen in de wijk 25 klanten geen signaal meer KPN en td van Dido en ODF voor mijn deur 2 glasvezel kabels in centrale gebroken oke dat kan. nov 23 tot 4maart 24  tv+box van ODIDO gebruikt ging zappen naar  server data halen bij ontvangst liep de spitter vast waar iedereen gebruik van maak volgens procedure op starten zo niet ging toeters bellen aan de praat krijgen soms wel meestal niet weer bellen ODIDO huurt lijnnen van ODF. dus kunt geen afspraak maken om langs te komen bedrijven bellen mij in 5 werk dagen niet dus tot dat eind feb kwam monteur van ODIDO klanten ligt in de  wijk KPN moet repareren heb ik toen al gezegd in november oja glasvezel kabel 7meter  glasvezel zo onder mij garage door steken zo meterkast in simpel toch jongens dik in de stress ga je fouten maken en niet luisteren naar mij dus namen veer rechs van de muur zit betonnen patio ging in voeren wel 30 meter geen veer in meterkast ik zeg links van muur naast gas elektra  nee ging gat boren in mijn garage na 10 min nog niks kijk naar beton widia  boor is bot en blauw pak effe ander boor was zo gebeurt als je onder huis had gelegd was in 5min klaar geweest. eigenwijs kabel leggers. je snap wel dat vertrouwen in ODIDO  weg is drama dus. Altijd kpn gehad zit dicht bij centrale signaal is goed.zowel Ziggo als KPN daar maak je afspraak omdat in eigen beheer is en eigen belang .kpn nooit problemen gehad klant vriendelijk KPN afspraak komen ze ook na zelden storing in verleden gehad zowel analoog,ISDN nu voip toch? super tevreden over KPN. glasvezel kabel eerst moet glasvezel kabel van ODIDO verlegt worden kabel is lang zat ik kan ook effe verleggen zolang maar geen knik in legt zegt monteur. ik heb zelf buis onder garage door getrokken dan touw buis terug trekken dan glasvezel kabel onder garage zo meterkast in  wanneer komt KPN hier glasvezel aan leggen? ik blijf bij KPN.TOPPIE . Glasvezel werkt iedereen samen  is koste plaatje de ene koopt de ander weer op.                                                                                                              sorry voor de lange mail joop misschien vond je interessant joop.graag je mening.                                                m.v.g.eswin.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

Ik begrijp dat je Odido hebt?

Maar je had het over update 1.99.1 en die is op de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Ik begrijp je verhaal nu niet meer.

En wanneer KPN glasvezel bij jou aansluit, kan je het beste KPN bellen.

Gratis 0800-0402

Of doe de postcode check.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi allen. 

Sinds eind vorige week ervaar je mogelijk op de TV+ Box of Soundbox dat het zappen traag gaat, het beeld wat langer zwart blijft of dat de audio achterblijft. Het issue is bekend en wordt onderzocht!

Zie onderstaand topic voor meer informatie, dat werken we bij zo gauw er meer bekend is. Intussen is de tip om de TV+ Box of Soundbox opnieuw op te starten.

Laten jullie je bevindingen achter in onderstaand topic?