Skip to main content

ESPN Compleet nu ook in UHD bij KPN

• August 3, 2026
  • 186 reacties
  • 6296 keer bekeken
Toon eerste bericht

186 reacties

• August 31, 2026

Waarschijnlijk omdat die hardware er beter mee omgaat, en beter samenwerkt met de aangesloten televisie. Het te donker zijn is een vrij eenvoudige aanpassing met de beeldmodus. Dat moet ik ook bij de streamdiensten soms aanpassen. Echter die gebruiken ofwel hdr10+ of Dolby Vision , een Samsung kan met die laatste weinig dus is het hoe dan ook HDR10+

Lineaire tv blijft een uitdaging, je kan je ook afvragen wat doen de BBC en de Japanse tv anders per slot van rekening hebben deze partijen HLG ontwikkeld.

Je heb een punt maar bij  de meeste iptv ontvangers is het ook Android ondersteund en dat is kpn + tv ontvangers ook ! 

Vergeet niet dat KPN er nog een eigen laag overheen heeft zitten. Het is een Tier variant dus niet hetzelfde als andere boxen met AndroidTV  ook de playstore is anders aangezien de BBCNL app alleen te vinden is in de store van de DIW7022 en de Soundbox.

tuurlijk zou je met je beeldmodus kunnen spelen maar je tv moet HDR signaal simpelweg weg herken  en lijk mijn als je nieuwe tv heb dat je sdr beeld modus instellen  en HDR   Dus als goed zou je dan niet meer met je beeldmodus hoeven te spelen 

Mee eens, normaal gesproken hoef ik als ik de apps op mijn Samsung zelf gebruik ook niet heel vaak de beeldmodus aan te passen. Toch lezen we weer vaak genoeg dat het niet echt lekker gaat. Daar lazen we in mijn herinnering toen er maar 1 ESPN HDR kanaal was minder over.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 31, 2026

Zowel bij kpn als ziggo was het HDR beeld bij voetbal al jaren niet snap kijk maar in het verleden zo als wk jaren geleden  was ook slecht HDR zender ESPN is ook al jaren slecht 

snap het gewoon niet waarom ze het nog steeds niet goed krijgen naar al die jaren je zou verwachten dat er al veel verbetering zou zijn 

ik hoef echt nooit met me beeldmodus te spelen mijn tv staat zowel HDR /dolby vision mega goed afgesteld en SDR ook mega goed afgesteld  

dus ik vind het  persoonlijk raar dat mensen dan zeggen spelen met beeldmodus maar kan aan mijn liggen ! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 2, 2026

In het startbericht staat dat er geen ondertiteling is. Maar dat is er nu wel. Overigens alleen op ESPN 1.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 2, 2026

In het startbericht staat dat er geen ondertiteling is. Maar dat is er nu wel. Overigens alleen op ESPN 1.

Oeh! We gaan even kijken of we hier meer over te weten kunnen komen 😊

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 2, 2026

Op dit moment is er tijdens De Voetbalkantine transfer countdown geen ondertiteling. Ook niet bij de SDR versie. Dus doe geen moeite om het vanavond te checken. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 2, 2026

Waarbij was de ondertiteling er wél ​@PeterG?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 2, 2026

Vanmiddag tijdens "tien jaar terug" viel het me op.

Vrijdag maar eens ESPN Schakelen proberen. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 3, 2026

We hebben dit nagevraagd, ​@PeterG, en dit is op het platform aangepast. Het ontbreken van ondertiteling was een ongewenste bijkomstigheid, en die hebben we nu kunnen oplossen. Dit betekent dat je ondertiteling kunt zien, mits het programma natuurlijk ondertiteling heeft. We gaan het startbericht even aanpassen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 5, 2026

Hier weer soms een kleine hapering en dan krijg ik bij mijn LG televisie boven i. HLG HDR.

Moet zeggen uiterst irritant. 

Multicast unicast het maakt niks uit

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 5, 2026

Hier via de (unicast) UHD/HDR kanalen best veel beeld storing met steeds 0,2 seconden zwart. Ook logo is dan weg. Elke paar minuten en dan 2, 3, 4 keer kort achter elkaar.

Ook af en toe een bibber in het UHD beeld. 

Dezelfde uitzending via de app op andere tv vertoond het euvel niet. 

Probleem is vanavond op alle ESPN UHD zenders. Dus alle de unicast UHD streams. Ik heb naar ESPN 2, 3 en nu 1 te kijken. 

In multicast bestaan ze nog niet. 

Maar zo is UHD/HDR héél irritant.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 5, 2026

Hier via de (unicast) UHD/HDR kanalen best veel beeld storing met steeds 0,2 seconden zwart. Ook logo is dan weg. Elke paar minuten en dan 2, 3, 4 keer kort achter elkaar.

Ook af en toe een bibber in het UHD beeld. 

Dezelfde uitzending via de app op andere tv vertoond het euvel niet. 

Probleem is vanavond op alle ESPN UHD zenders. Dus alle de unicast UHD streams. Ik heb naar ESPN 2, 3 en nu 1 te kijken. 

In multicast bestaan ze nog niet. 

Maar zo is UHD/HDR héél irritant.

Lekker uit laten ik persoonlijk vind het voor nu nog geen toegevoegde waarde met de happening en net iets te donker beeld 

maar dat is mijn mening natuurlijk