Skip to main content

Net een extra AB gehaald voor DIW7022! Mooi! Erg fijn en handig…

Maar… is met met geen mogelijkheid aan te sluiten op geluid van Sonos Beam! Echt alles geprobeerd (denk ik 😉)…

De oorspronkelijke ‘witte’ AB werkt wel met de Beam.

De uitgebreide lijst met speakers vermeld tot mijn verbazing ook geen Sonos-producten! ?

Dus via Sonos-app geprobeerd… maar dat werkte met deze AB niet! 

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft… want verder is het een top-AB! Ook veel makkelijker (en eenvoudiger) voor ouderen! Maar ja, dan moet je t geluid wél kunnen regelen… dan is ie ideaal 😉 

PS: kan je eigenlijk ook 2 van deze Comfort+ AB op 1 DIW7022 kastje aansluiten?

Kreeg je bij installatie ook meteen een firmware upgrade voor de nieuwe M3 afstandsbediening?

En sinds de update van 23-25 juli heb je dit:

Verbeteringen firmware 0.29.20

  • ...
  • Meer informatie in de instellingen van de afstandsbediening:
    • tv-database versie (database met IR-codes)
    • tv-code (IR-code voor de tv)
    • hc-code (IR-code voor audio apparatuur)

Kortom: als je iets speciaals gedaan hebt voor de witte L8 afstandsbediening, dan kun je daar misschien zien welke codes je gebruikt hebt? En ook welke codes er nu in de M3 zitten?

Dus: Instellingen » Apparaatinstellingen/Apparaat » Afstandsbedieningen en accessoires » KPN afstandsbediening L8 (en de M3).

 

Trouwens, volgens de instructie op kpn.com/abm3 moeten de instellingen vanzelf overgenomen worden, maar dat werkte bij jou blijkbaar niet?

Moet ik de Comfort+ voor TV+ afstandsbediening handmatig afstemmen op de tv?

De Comfort+ voor TV+ afstandsbediening neemt bij de eerste keer koppelen met de TV+ Box automatisch de instellingen over van de bestaande afstandsbediening (L8). Dit zorgt ervoor dat de Comfort+ voor TV+ afstandsbediening het volume van de tv kan bedienen en de tv uit/aan kan zetten met de stand-by knop van de afstandsbediening.

 

PS: kan je eigenlijk ook 2 van deze Comfort+ AB op 1 DIW7022 kastje aansluiten?

Nee, uit de FAQ:

Kan ik dan ook een extra reguliere afstandsbediening koppelen? Of een tweede Comfort+ voor TV+?

Nee, dat is niet mogelijk. Je kunt niet twee dezelfde soorten KPN afstandsbedieningen koppelen. Dus twee witte kan niet, twee Comfort+ kan ook niet. Je kunt alleen 1 witte en 1 Comfort+ koppelen.

 

Daarnaast kun je wel andere types aansluiten; ik ben toevallig zelf op zoek naar ervaringen met niet-KPN bluetooth afstandsbediening voor TV+ Box.


Net een extra AB gehaald voor DIW7022! Mooi! Erg fijn en handig…

Maar… is met met geen mogelijkheid aan te sluiten op geluid van Sonos Beam! Echt alles geprobeerd (denk ik 😉)…

De oorspronkelijke ‘witte’ AB werkt wel met de Beam.

De uitgebreide lijst met speakers vermeld tot mijn verbazing ook geen Sonos-producten! ?

Dus via Sonos-app geprobeerd… maar dat werkte met deze AB niet! 

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft… want verder is het een top-AB! Ook veel makkelijker (en eenvoudiger) voor ouderen! Maar ja, dan moet je t geluid wél kunnen regelen… dan is ie ideaal 😉 

PS: kan je eigenlijk ook 2 van deze Comfort+ AB op 1 DIW7022 kastje aansluiten?

Oh dus wel met de ‘oude’ ab maar niet met deze? Dat is wel vreemd. Heb je nog iets gehad aan de tips van @Arjan van B ?


Ik heb de AB opnieuw geïnstalleerd… en toen deed alles het wel…🙊

Gelukkig!

Befankt @Arjan van B voor het meedenken en de tips! Daardoor ben ik wel gaan denken dat ik de installatie misschien gewoon opnieuw moest gaan doen 😀

En @Erwin van KPN ook voor de vinger aan de pols😉 

Case closed!


Reageer