Skip to main content
Vraag

Foutmelding STB-ZAP-03/-40462 op programma's van NPO 2

• May 2, 2026
  • 16 reacties
  • 140 keer bekeken

Woensdag een aansluiting op glasvezel geinstalleerd

Donderdag een programma op RTL4 opgenomen en terug gekeken zonder problemen

Vrijdag een programma op Ned2 opgenomen, en deze foutmelding kwam

Ook via gids en terugkijken, en de programma's ervoor en erna gaven deze foutcode

Vandaag, zaterdag, een programma terugkijken van Ned2 van vandaag geeft geen problemen, maar deze programma's van gisteren nog steeds.

Ik heb het modem opnieuw opgestart, en het kastje van de tv.

Wat nu?

16 reacties

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 2, 2026

Kan je hier iets mee??

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 2, 2026

Heb je het glasvezelkastje ook herstart?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 2, 2026

Er was waarschijnlijk een storing op de opname server. Mislukte opnames kunnen niet meer hersteld. 

• Nieuwkomer
  • May 2, 2026

Admin: Reactie verplaatst naar verzameltopic

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 2, 2026

Dit heb ik kortgeleden ook gehad, ligt denk ik niet aan jouw kant.

• Nieuwkomer
  • May 2, 2026

Op vrijdag 1 mei wilde ik 2 programma op npo2 terugkijken. 2 voor 12 en binnenstebuiten.Er kwam een mededeling over een netwerk storing.Een dag later opnieuw geprobeerd maar opnieuw dezelfde storingsmelding. Graag oplossen!

Vr gr

Jan Westerik

Zutphen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 2, 2026

Npo 2 misschien? 

Daar lijkt afgelopen vrijdag een storing mee te zijn geweest.

Je zou het nog kunnen proberen via online. De kpn tv+ app op mobiel of tablet. En via http://tv.kpn.com.

!!Vrijwel alle via npo uitgezonden programma's zijn ook terug te zien via de app NPO START. Aanwezig op alle kpn ontvangers. Ook op jouw Arris. 

Even gecheckt. ​@Marielle w , ​@losbol 

De opnames werken wel via de apps voor smart-tv's, tablet en telefoon. 

En dus ook via tv.kpn.com.

Getest met café Kockelman. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 2, 2026

Via het online platform werken de programma's van vrijdag van npo 2 wel, ​@Piet65 

Dus

Smart-tv app, app KPN TV+ voor tablet/smartphone. En website tv.kpn.com.

• Helper
  • May 2, 2026

Sinds gister kan ik geen programma’s terugkijken en sommige opnames ook niet. Alle tips van de tool al opgevolgd en de tv gereset naar fabrieksinstellingen met daarbij de nieuwste software hoop ik. Mijn tv menu bij de systeem instellingen heeft geen software keuzeknop. 

Modem experiabox V10, tv SamsungLE32D550K1WXXN

Heeft iemand nog een tip? Wel apart dat programma’s van VRT wel op te halen zijn.

Alvast hartelijk dank voor meedenken.

Henk.

Admin: reactie verplaatst naar verzameltopic

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 2, 2026

Ik kan dit bevestigen: The Bay S5 A3 en A4 opgenomen op NPO 2, geven deze foutmelding bij afspeelpoging op Arris (via DSL), maar zijn wel afspeelbaar in de mobiele TV+ app.

Geen last met BBC1 opnamen rond dezelfde tijd, die zijn bij mij wel afspeelbaar op Arris.

Deze storing lijkt dus beperkt tot de klassieke iTV ontvangers. Hopelijk kan het TV team dit nog herstellen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 2, 2026

Er was vrijdagavond een probleem met de opnames op npo2 op het "interactieve tv" platform. ​@Alweer 

Op het andere platform voor de apps,  TV+, en http://tv.kpn.com zijn de opnames wel te zien. 

Tevens zijn ze ook terug te kijken via de op de ontvanger aanwezige app npo start.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2026

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 3, 2026

Voor sommige opnames met hetzelfde probleem is het in het verleden wel gelukt ze te herstellen, dus ik geef de hoop nog niet helemaal op, ​@PeterG:

• Nieuwkomer
  • May 3, 2026

Wat moet ik doen bij deze storing?

heb alles al 3x opnieuw opgestart, dat helpt niet.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hallo ​@Piet65 en de rest! We zien ook via andere kanalen binnenkomen dat klanten op NPO2 bepaalde programma's niet kunnen terugkijken of dat opnames afspelen mislukt. We hebben dit momenteel in onderzoek en komen er later op terug wat dit betekent voor de opnames de terugkijkbaarheid. Excuses voor het ongemak! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2026

Wat moet ik doen bij deze storing?

heb alles al 3x opnieuw opgestart, dat helpt niet.

Dat helpt ook niet, ​@Nr.74 .

Je kunt dit doen:

Er was vrijdagavond een probleem met de opnames op npo2 op het "interactieve tv" platform. ​

Op het andere platform voor de apps,  TV+, en http://tv.kpn.com zijn de opnames wel te zien. 

Tevens zijn ze ook terug te kijken via de op de ontvanger aanwezige app npo start.