Skip to main content
Ik kan geen KPN tv kijken via Chrome op mijn IMac. Hier geeft hij een beveiligingsfout en ik denk dat ik daardoor niet kan inloggen. Wat moet ik doen om dit voor elkaar te krijgen???



Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Gebruik je een virusscanner?

Of nog erger KPN-veilig?

Niet doen op een Mac je hebt er alleen maar last van en de Mac heeft zelf veel betere beveiligingen zolang je het systeem maar up-to-date houdt.

Tenzij je een verouderd besturingsysteem hebt, maar dat is erg risicovol.
Ik ben geen idee. Ik blijf links in mijn balk de melding ‘niet beveiligd’ krijgen. Ik denk dus dat ik daarom niet kan inloggen...



hoe haal ik dat er van af?
@huistijger ik heb wel PC Veilig op me Mac, en ik heb nergens problemen mee met ITV online. Maar je hebt toch een virusscanner nodig op je mac?



@Erwinvdlinden Apple heeft standaard Safari als browser, heb je die eens geprobeerd om ITV online te kunnen kijken?
Hoi @Dennis Schreve

Het is inderdaad beter als je een virusscanner op je mac draait maar dan wel een goede.

Maar KPN veilig die zich met allerlei dingen bemoeit moet je niet willen.

Ikzelf gebruik iSecure, een scanner speciaal voor de Mac en door Apple ontwikkeld.

En ook nog Clamvax als ik het hele systeem eens wil scannen, ook dat is een scanner voor de mac, maar er zijn meerdere mac-scanners hoor.

Maar nog nooit een virus gevonden en je hebt geen last van die dingen ze draaien op de achtergond.

Laatst stuurde een of andere hampelman mij een EXE windows bestand, iets wat je (gelukkig) natuurlijk niet eens kunt draaien op een Mac, toen gingen wel alle alarmbellen rinkelen. 😋

Maar zoals ik al zei, hou je MacOS bij, down altijd de nieuwste updates en dan heb je eigenlijk geen virusscanner nodig, maar voor je eigen gemoedsrust kun je dus wel een op de achtergrond laten draaien.
@huistijger iSecure kan ik niet vinden:



Of zit ik dan weer verkeerd? En Clamvax is ook niet te vinden. 🤔
Hoi @Dennis Schreve iSecure straat er inderdaad niet meer in, vreemd ik krijg nog steeds updates...

Clamvax staat niet in de Appstore, die kun je hier vinden:

https://www.clamxav.com
Hoi @Dennis Schreve iSecure straat er inderdaad niet meer in, vreemd ik krijg nog steeds updates...

Clamvax staat niet in de Appstore, die kun je hier vinden:

https://www.clamxav.com


Dan kijk maar uit dat je geen bericht krijgt dat ze ook stoppen met de updates. 😥
Heb altijd Clamvax nog Dennis
Heb altijd Clamvax nog Dennis

Clamvax is alleen niet gratis.
Nee, nu niet meer, wel toen ik het aanschafte

maar de appstore heeft genoeg gratis virusscanners hoor
Maar KPN veilig die zich met allerlei dingen bemoeit moet je niet willen.

Helemaal eens.



Laatst stuurde een of andere hampelman mij een EXE windows bestand, iets wat je (gelukkig) natuurlijk niet eens kunt draaien op een Mac, ...

En op een Windows machine ook niet zomaar, maar dat wist je natuurlijk al. 😎



maar de appstore heeft genoeg gratis virusscanners hoor

Microsoft levert er eentje gratis en voor niets voor het Windows platform. 😉

En dat ding blijkt vandaag de dag ook nog één van de beste virusscanners te zijn.
Hoi @Erwinvdlinden. Heb je al geprobeerd om via een andere browser tv te kijken? Ik ben erg benieuwd of het gelukt is op tv te kijken op jouw iMac.
Hoi @Erwinvdlinden. Heb je al geprobeerd om via een andere browser tv te kijken? Ik ben erg benieuwd of het gelukt is op tv te kijken op jouw iMac.



We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je inmiddels weer naar iTV Online kan kijken op de iMac. Anders weet je ons te vinden!

Reageer