Skip to main content

Is er iets met het geluid gebeurd? Een update geweest misschien? Vele zenders erg zacht geluid.

Sinds een paar dagen dus zacht geluid en vanmorgen ook Netflix weer aangeslingerd en deze is via de decoder (2260) nauwelijks te horen. Via de app&Chromecast is het geluid wel harder. 
Ik heb de decoder pas nog een harde reset gegeven trouwens. 

Hoi @Anneke-Anna, bij mijn weten is er niets gebeurt. Ik heb zelf ook niets ervaren dat het anders klinkt. Wel vreemd. TV zelf ook geen update gehad? Kabels langsgelopen? Deze zitten er nog allemaal goed in?


Hoi, dank je voor de reactie. Ik weet niet wat het is geweest, wellicht een enorme toestroom op de servers ?

Nu is het weer normaal. 


Ik durf het niet te verklaren. Wel blij om te lezen dat het inmiddels weer werkt zoals het hoort! :)


Goedendag 

sinds een paar weken na de nieuwe update is het geluid weer vreselijk zacht   Moet dus de versterker hard zetten.

Dit probleem heeft mijn zus ook na de update zij woont ook in Almere maar mijn vader heeft er ook last van en die woont in Amsterdam.

wie kan mij vertellen wat ik hier aan kan doen. Decoder gereset , kabels check , decoder aan en uit . Dus Help Help 


@Droopy07, allemaal dezelfde tv-ontvanger? En als je de versterker ertussen uit haalt, is het dan wel goed? Je bedoelt met het resetten het opnieuw inladen van de software


Bedankt voor het reageren . 
ja allemaal het nieuwe kleine 4 k zwarte decoder. En ik hebt ook software verwijderen gedaan en ook terug naar Fabrieks  stelling  .  daarna opnieuw Software geïnstalleerd maar nog steeds zacht geluid 

en nee niet zonder versterker getest want wij spelen ook geluid af op de versterker/tv 

dis heeft u nog opties want het is pas na die software update geweest 


Hier ook (nog) zachter geluid met de 5202 nà de update…..zowel met versterker als zonder. 


U komt dus ook niet verder?

raar toch kpn doet een nieuwe update en veel klanten hebben problemen met het geluid en weten geen oplossing 

hoop dat het snel verholpen wordt 😢


Ik heb jullie meldingen doorgegeven aan de ontwikkelaars. Dus hopelijk komt er dan snel verandering in. 


Dank je wel ik hoop het ook .

kan toch niet zo zijn als je een update geeft dat het geluid dan minder is . Voor de update werkten alles perfect 

ik hoor het graag 


Welke versie van de software hebben jullie? De NMC8.0.102_2. Dat is de nieuwste waarbij het niet meer voor zou moeten komen. 

Is dat nog wel zo. Dan hoor ik graag wat de instellingen zijn van het geluid-menu zijn? Hoe de tv-ontvanger is aangesloten op de televisie en/of soundbar? En het type televisie en/of soundbar?


@Bart_Z

8.0.102_2.

Alle geluidsinstellingen van de Arris 5202 getest, staat nu weer op stereo.

Optisch van Arris naar Sony Home cinema 5.1

Zonder de Sony home cinema getest

- optisch naar de tv Toshiba 4k TV.

Getest met de HMB2260 en deze heeft dit probleem niet, ook niet voor de update. Volume was altijd perfect te noemen.

2260 hetzelfde aangesloten, het volume scheelt teveel.

Voorbeeld:

volumebalk 2260 op 52 voldoende

Volumebalk 5202 pas op 64 redelijk. 


Waar vindt je het software nummer in het programma ? 
wij hebben een samsung tv en denon versterker 

aangesloten met hdmi 

 


@Droopy07 
 

menu-instellingen-informatie —>software versie


Wist nog niet van dit topic, thanks voor heads-up @Anneke-Anna . Maar ik kan bevestigen @Bart_Z dat dit issue nog steeds speelt. Geluid loopt in alle indelingen nog steeds vrij zacht op de 5202 (NMC8.0.102_2)


@Droopy07 
 

menu-instellingen-informatie —>software 

@Droopy07 
 

menu-instellingen-informatie —>software versie

dank je wel gevonden Wij hebben ook dus de nieuwste up date zoals hier boven beschreven 

terwijl radio over de versterker weer hard is die moeten wij zachter zetten 😃


Ik heb net de 2260 weer aangesloten en het geluid is echt veel helderder en luider. Het geluid wordt heel mooi door de Sony 5.1 geleidt. En zelfs met de aircooler op standje hoog lawaai, is het volume nog prima. 
 

De 5202 is het geluid ‘bedompt’ alsof er een ‘stop’ op zit. Heeft moeite om het volume sowieso door de 5.1 te sturen in vergelijking met de 2260. En hier met de aircooler aan, is het volume te laag. 


Ik heb het doorgegeven aan de ontwikkelaars. Hopelijk kunnen ze hier goed mee verder en is de oplossing snel gevonden. 


@Bart_Z, heb je hier inmiddels al wat duidelijkheid over gekregen?  Het begint zo onderhand wel hinderlijk te worden dat het geluid vrij zacht is en daarnaast die keiharde tikken die ik continu om de oren krijg zijn ook niet te harden (het gekke is dat die tikken wel keihard doorkomen). 😉


@Bart_Z, heb je hier inmiddels al wat duidelijkheid over gekregen?  Het begint zo onderhand wel hinderlijk te worden dat het geluid vrij zacht is en daarnaast die keiharde tikken die ik continu om de oren krijg zijn ook niet te harden (het gekke is dat die tikken wel keihard doorkomen). 😉


Idem hier. Ik heb daarom de 2260 weer aangesloten. Straks blaas ik de speakers ook nog op 😱


Ik ga er weer achteraan. Ik heb hier zo niets meer van gehoord. Maar dit klinkt niet goed, jullie horen nog weer van mij.


Ik had eerder vanavond de 5202 weer aangesloten om de UI update te checken en het volume werd steeds zachter, bizar! 
 

Ik heb de 2260 daarom weer aangesloten welke de update in de UI (nog) niet heeft. En daar is en blijft het volume meer dan prima. 


Er wordt nog aan gewerkt. Dus hopelijk snel de update. 


@ChrisWissink Heb jij de .dev er nog op?

Of heb je inmiddels een reset uitgevoerd en de huidige updates binnen gehaald? 


@ChrisWissink Heb jij de .dev er nog op?

Of heb je inmiddels een reset uitgevoerd en de huidige updates binnen gehaald? 

Ik ben weer in het reguliere programma gestapt. Voor mij waren de sync issues (mond en geluid) niet meer te doen. In de huidige versies heb ik niet zoveel last meer van die sync issues.