Skip to main content

Aldoor met het terugkijken loopt het geluid niet synchroon met het beeld. Even stoppen en dan weer verder levert maar voor een hele korte tijd resultaat. Dit is al heel lang weer het geval. Iemand anders ook?

Hi @ronvmeijer! Dat kijkt niet lekker. 😬 Goed dat je je vraag hier stelt.

Ik weet niet wat je al geprobeerd hebt om dit op te lossen, dus ik ben benieuwd of je de geluidsinstellingen op de TV+ Box al door hebt genomen en daar wat in hebt aangepast. 

Mocht je bijvoorbeeld externe geluidsapparatuur gebruiken, kijk dan ook naar de passthrough instellingen bijvoorbeeld. Of stel een vertraging in. Benieuwd of dit helpt!


Dank voor je reactie, maar een vertraging zou het alleen maar erger maken. Ik heb dat namelijk al eens geprobeerd. Het begint een vaste vorm aan te nemen, want het is eigenlijk altijd als ik terugkijk. Ik zal PassTrough eens veranderen naar “Automatisch” maar heb daar weinig fiducie in om eerlijk te zijn. Ik rotzooi nooit aan de instellingen, zeker niet wanneer het goed werkt en dat deed het voorheen ook. Ik heb een Sonos ARC 5.1 systeem, daar kan het niet aan liggen. Een dergelijk systeem is best wel kostbaar en ik kan me dan ook niet voorstellen dat het daar aan zou liggen, bovendien ben ik niet de enige met een dergelijke configuratie en zouden er dus meer mensen last van moeten hebben. Ik laat de uitslag hier weten. 


Prima, ik ben benieuwd!

Lijkt me ook niet dat de Sonos zelf problemen geeft als die met andere zaken prima werkt, maar zo weten we dat we wat andere instellingen kunnen proberen. 
Hoop dat het aanpassen van de geluidsinstellingen hierin dan ook de oplossing is. 🤞 Zo niet, dan hoor ik het graag!


Helaas, het probleem is er nog steeds. 
Situatie: KPN TV+ box met HDMI naar LG WebOs TV SM 8600 PLA. Vanuit de TV een HDMI van ARC (Audio Return Channel) naar de Sonos ARC Soundbar. Dit werkt met bijvoorbeeld met Netflix of een andere streamingdienst perfect, alles via de box afgespeeld, echter wil het met NPO niet lukken. 


Hmmm, je hebt passthrough aangezet hier?
 

Zo ja, en als dit geen verbetering bracht, dan ben ik benieuwd naar de HDMI poorten waar de ontvanger en de Sonos op aangesloten zijn. Ze moeten namelijk op dezelfde soort Hz ingang aangesloten zijn, zoals bijvoorbeeld hieronder:
 

Is dat bij jou ook het geval? Controleer ook of de KPN HDMI kabel (ULTRA HIGH SPEED HDMI) voor de KPN TV+ Box wordt gebruikt, die meegeleverd is in het installatie-pakket.

Ik ben benieuwd of het hem daar dan in zit.


Het is onmogelijk dat een kabel de boosdoener zou zijn. Ik geloof al die verhalen omtrent “High-End” kabels als het om digitaal gaat echt niet. Ik zit te lang in het vak om daar twijfels over te kunnen hebben en om er überhaupt maar over te willen discussiëren. Een 0 is een 0 en een 1 is een 1. Meer gaat er niet door de kabel heen. We hebben ook met snelheid van schakelen te maken maar dat gebeurd in de ontvanger, het scherm en de audio-unit. Als er iets fout zou zitten krijg je ook de bekende blokjes in beeld en haperend geluid, zoals gezegd alles behalve NPO werkt prima. Zelfs een hele Goedkope kabel van de action werkt perfect. 
Maar om te antwoorden, die kabel zit er inderdaad tussen. 
 

Maar verklaar dan eens waarom alles (inclusief streamen in echte UHD/Dolby Atmos zonder één hapering plaatsvind? Het is puur bij de publieke omroepen en nergens anders. Ook al die commerciëlen vertonen geen fouten. 


Dan discussiëren we er niet over. 🙂

In een ander topic lees ik hetzelfde, maar daar heeft een communitylid, die ook een soundbar via de ARC aangesloten heeft, geen problemen. 

De andere tip van dit communitylid zou je nog kunnen proberen:

Zet hem aan en houd daarna de toets kpn (rechtsboven) op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt. Kies daarna voor opnieuw opstarten. En laat hem opnieuw opstarten.

Wellicht is het daar dan mee opgelost. 


Goedemiddag ik heb zins 15 juli de decoder 7022 als werkt perfect ook met de soundbar geluid met beeld loopt gelijk. ik ben tot nu toe tevreden hier mee. dat mag ook toch wel eens gezegd worden over de decoder 7022.🙂👍


Ik heb hem al zo vaak opnieuw opgestart. Het kan ook met de remotecontrol, maar haalt niks uit. 
ik kijk nu F1 op dit moment en ook daar hick-ups via de box. Heel apart. 


Ik zie nu dat je dit ook in een ander topic aan hebt gekaart. We doen nu dubbel werk voor hetzelfde, dus ik sluit deze. Vriendelijk verzoek om het in de toekomst bij één topic te houden. 🙂