Skip to main content
Beantwoord

Geluid van tv+ box tijdelijk uit, geluid van (nieuwe) tv aanzetten?

• August 23, 2025
  • 5 reacties
  • 72 keer bekeken

bernvries
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Is het mogelijk om de tv+ box (tijdelijk) uit te schakelen en het geluid van mijn (nieuwe) tv aan te zetten? En zo ja: hoe moet dit?

Beste antwoord door Wartywolfs

Je kunt in de instellingen van je Soundbox ervoor kiezen om het geluid via een ander apparaat te laten verlopen. Dat kan dan ook gewoon je eigen tv zijn. Je moet hiervoor in de geluidsinstellingen dan kiezen voor ‘andere uitvoer’.

Zie ook:

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 23, 2025

Beste ​@bernvries bij een TV+ box, de DIW7022 gaat het geluid standaard via de TV.

Bedoel je misschien de TV+ box SB??? Dan loop het geluid standaard via de box en niet via de TV, daarvoor heb je de box ook aangeschaft anders had je net zo goed de oude tv-decoder kunnen blijven gebruiken, toch?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 23, 2025

Is het mogelijk om de tv+ box (tijdelijk) uit te schakelen en het geluid van mijn (nieuwe) tv aan te zetten? En zo ja: hoe moet dit?

Heb je de KPN soundbox? 

Zo ja, dan kan het niet.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@bernvries, welkom op onze community! Ik zie dat de community al meedenkt, kom je er zo uit? Als je n soundbox hebt gebruikt die inderdaad niet het geluid van de speakers. Als je los van de soundbox het geluid van je TV wilt gebruiken kun je gewoon de afstandsbediening van je TV gebruiken.

Garak
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Deelnemer
  • August 26, 2025

Je kunt in de instellingen van je Soundbox ervoor kiezen om het geluid via een ander apparaat te laten verlopen. Dat kan dan ook gewoon je eigen tv zijn. Je moet hiervoor in de geluidsinstellingen dan kiezen voor ‘andere uitvoer’.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 26, 2025

Zie ook:

Â