Ik heb sinds 2 weken een nieuwe Sonos Arc. Ik heb in probleem met het geluid van de Arc dat ongeveer om de 10 minuten met twee stappen wordt verhoogd. Ik zit nu tv te kijken met de AB in mijn handen en zodra het geluid harder wordt zet ik het terug naar het oude niveau. Inmiddels diverse keren met Sonos servicedesk gebeld. Zij vinden niets in de Arc instellingen maar zouden wel een mogelijke tricker zien in de CEC. Er is kennelijk iets in mijn systeem dat een signaal afgeeft waardoor het geluid wordt verhoogd. De KPN decoder staat op HDMI-Arc 2 en de Sonos op HDMI-arc 1. Ik heb dit al een keer omgewisseld maar dit lost het probleem niet op. Verder zijn er geen apparaten aangesloten. Mijn tv is een Philips 65Oled804. Is iemand bekend met dit probleem en/of heeft iemand een oplossing. De Sonos Arc heeft dit probleem niet als ik de radio of muziek afspeel. Dus het moet ergens in de TV of KPN instellingen zitten. Voor de volledigheid ik had dit probleem niet met mij oude Sonos playbar.
Beantwoord
Geluid wordt om de paar minuten verhoogt met mijn Sonos Arc
Beste antwoord door Abzek
Ik heb vandaag met Phillips Support gebeld. Bij Philips is het een probleem wat eerder gespeeld heeft. De oorzaak van het vanzelf harder gaan van het Sonos Arc geluid zit hem in de Ziggo Go app. Ik had deze op mijn Philips tv geïnstalleerd en inmiddels verwijderd. Het probleem is hiermee opgelost ik heb geen last meer van het vanzelf harder gaan van het geluid van mijn Sonos Arc. Dank voor het meedenken en leveren van input. Ook Phillips en Sonos support en dank ik voor de ondersteuning en hulp.
Top 👍
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.