Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelkabel is binnen gebracht, wanneer wordt de aansluiting afgerond?

• October 22, 2025
  • 2 reacties
  • 102 keer bekeken

Bij onze dochter is in haar appartementencomplex glasvezelkabel aangesloten, mijn vraag is nu wanneer de bijbehorende module komt zodat haar netwerk van glasvezel voorzien kan worden

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Snez, welkom hier. 

RBxx legt dit goed uit. Aanvullend hierop: je kunt ook het formulier gebruiken van de netwerkbeheerder. 

Hoever is de aanleg? Bevindt zich nu een “Glasvezelaansluitpunt” (een wit, vierkant kastje) in het appartement / meterkast? Dan is het eind in zicht.

Lees meer over alle stappen in dit Kennisbank artikel

Fase 5: Abonnement activeren

Nadat de netwerkmonteurs van KPN of Glaspoort hun werk hebben gedaan, wordt dit bij ons afgemeld. Vanaf dat moment kan KPN de provider aan de gang om het signaal te activeren.

Ikzelf kreeg na een paar weken een bericht van KPN de provider, dat ze de migratie van DSL naar glasvezel gingen inplannen. De zgn. ONT, een zwart kastje, kreeg ik kort voor de geplande datum toegestuurd om zelf te plaatsen.

Laat je ons nog weten of het is gelukt? 

2 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 22, 2025

Hallo ​@Snez 

Hoever is de aanleg? Bevindt zich nu een “Glasvezelaansluitpunt” (een wit, vierkant kastje) in het appartement / meterkast? Dan is het eind in zicht.

Nadat de netwerkmonteurs van KPN of Glaspoort hun werk hebben gedaan, wordt dit bij ons afgemeld. Vanaf dat moment kan KPN de provider aan de gang om het signaal te activeren.

Ikzelf kreeg na een paar weken een bericht van KPN de provider, dat ze de migratie van DSL naar glasvezel gingen inplannen. De zgn. ONT, een zwart kastje, kreeg ik kort voor de geplande datum toegestuurd om zelf te plaatsen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 24, 2025

Hi ​@Snez, welkom hier. 

RBxx legt dit goed uit. Aanvullend hierop: je kunt ook het formulier gebruiken van de netwerkbeheerder. 

Laat je ons nog weten of het is gelukt?