Skip to main content

Goedenavond 

Sinds een week ben ik in het bezit van de nieuwe tv box met soundbar

Super mooi design en makkelijk te installeren 

Ook is het makkelijk schakelen naar andere geluidsmodussen 

Het enige probleem wat ik nu heb is dat de box continue switched van geluid.  Kijk ik een tv programma en er word gesproken gaat het geluid naar heel dof.

Komt er muziek dat het geluid een stuk harder 

Als ik de geluidsmodus verander heb ik hetzelfde probleem.

Het is zelfs zo erg dat ik iedere keer het volume moet aanpassen om goed te kunnen luisteren en dat is erg vervelend.

Ik kan helaas zelf geen modus instellen of de geluidsintellingen aanpassen naar bijvoorbeeld meer of minder bas

Wat kan ik doen?

Als dit zo blijft dan stuur ik de box weer terug. 

Dank voor jullie hulp

Ha ​@Smit212000, welkom! Leuk dat je de Soundbox hebt besteld! Ik begrijp dat jij aan de slag bent gegaan met de geluidsinstellingen van de Soundbox, maar dat hier nog steeds heel veel verschil in zit?

Kan je eens een concreet voorbeeld geven van wat je precies ervaart en wanneer? Welk tv-programma keek jij, waarbij je dit zo ervaarde? En op welke geluidsmodus heb je hem dan nu staan? Begrijp ik goed dat je tijdens het programma het volume harder (of juist zachter) moest zetten?

Hoi Marcia

Toen ik de box net had heb ik geen instelling aangepast en stond deze in de standaard instelling

Bij het televisiekijken viel mij op dat als er gepraat werd het geluid veranderde en bij muziek weer het lijkt er net op of hij telkens van modus wisselt. 

Ik ben toen gaan kijken en kwam er toen achter dat in de instellingen de modus stond op aangepast en deze heb ik zelf toen op de stand film gezet.  

Dit veranderde echter niks want als ik wederom naar een tv programma kijk verandert het geluid tekens als iemand praat is het geluid heel dof en moet ik het volume omhoog zetten en als er muziek komt is het geluid weer luider en moet ik het volume weer aanpassen.

Bij de radio is het helemaal erg als er muziek afspeelt verandert het geluid continue van heel helder geluid naar heel dof geluid of veel bas in een nummer van 3 minuten gebeurt dat om de 20 seconden ongeveer. 

Als ik de app tune in gebruik zie ik het geluid veranderen naar de modus muziek en dan lijkt alles wel goed te gaan en blijft het geluid op dezelfde toonsoort  ook als er gesproken wordt

Ik weet niet wat je nog meer wilt weten. 

Dank nogmaals

Dat is duidelijk, dankjewel! Welk (merk, type, model) tv gebruik jij? En weet je nog welk tv-programma dit was waar je merkte dat het met de muziek ineens heel anders was?

Ik gebruik een Samsung  tv er staat model UE40EH5300

Ik heb dit getest bij meerdere tv programma's 

Gisteren bij Lubach op rtl 4 het nos journaal,  radar

En ook bij de app videoland 

Bij de radio heb ik getest met radio 1 veel praten en radio 538

Nog een aanvulling ik kijk nu Renze en dan geeft hij een interview normaal is het interview klaar krijg je applaus wordt geluid heel erg zacht en dat duurt even en dan gaat het geluid weer normaal. 

Als hij overschakelt naar een filmpje  geluid gaat harder en daarna geluid weer heel zacht

Bedankt voor jouw uitgebreide uitleg, ​@Smit212000. Ik ga het doorgeven en kom erop terug.

Al sneller dan verwacht een reactie van mijn collega's! Als jij de gebruiksmodus ‘voice’ of ‘voice center’ gebruikt, is het verschil in geluid dan wél acceptabel? We horen het graag van je.😄

Hoi Marcia

Ik heb nu een paar dagen de voice en voice center gebruikt. 

Het geluid is nu wel gelijk geen volume wisselingen meer. 

Maar zoals de naam al zegt is de voice heel zuiver maar het geluid vreselijk.

Als ik een serie kijk en er zijn schoten dan is het heel dof en ook het geluid erachter is heel dof net of er een kussen op de box zit. 

Dus nee dit is niet de oplossing

Daarbij komt dat de box zelf iedere keer zijn eigen geluidsmodus kiest dus moet ik het iedere keer zelf aanpassen.

Goed dat je dit terugkoppelt ​@Smit212000. Ik ben benieuwd, op welk geluidsniveau luister je over het algemeen? Hoe hoger het geluidsniveau hoe beter de beleving zou moeten zijn, dus ik ben benieuwd of je daar nog verschil in merkt. 

Dag Sanne

Ik snap je reactie maar ik woon met anderen samen dus ik kan natuurlijk het geluid niet heel hoog zetten. 

Het geluid staat gemiddeld op stand 7 of 8

Maar een hoger geluid heeft naar mijn mening niks met een dof geluid te maken. 

Het kan toch niet zo zijn dat ik het geluid veel hoger moet zetten om doffe geluiden te voorkomen

Je hoeft het ook niet constant hoog te hebben, zeker voor je huisgenoten inderdaad geen pretje als je constant op volume 90 zit. 😅 Voor je eigen gehoor ook niet. 

Lukt het je wel om dit tijdelijk even te testen? Puur om te kijken of het geluid dan beter wordt of niet. Ik ben benieuwd of je dan wel verschil merkt, dan kunnen we dat signaal namelijk meenemen en/of dit verder onderzoeken.

Nu ook paar dagen in gebruik. Maar vind het niks het geluid is te blikkerig en weinig verschil tussen de geluids modus . Movie, music etc . Ook vaak haperen. Ik ga morgen even langs de winkel en anders toch maar weer terug naar oude systeem. 

Het geluid op verschillende manieren getest  hoger volume. 

Film,  serie,  radio en een app F1 tv

Geluid is wel wat beter maar nog steeds niet optimaal. 

Het verschil in geluid niveau blijft als er een  reclame is of bij een intro van een film of tv serie. 

Ik stuur de oude box nog niet terug in de hoop dat er wat aan kan worden gedaan anders stuur ik helaas de soundbox terug. 

Wat ik bij andere reviews vaak lees is ook het blikkerige geluid 

Ik neem toch aan dat KPN hiervan op de hoogte is

Ik wacht met veel spanning op de reactie

Nu ook paar dagen in gebruik. Maar vind het niks het geluid is te blikkerig en weinig verschil tussen de geluids modus . Movie, music etc . Ook vaak haperen. Ik ga morgen even langs de winkel en anders toch maar weer terug naar oude systeem. 

@Sjonny 4037 wat jammer om te lezen! Ben je al naar de winkel geweest? Wat is daaruit gekomen? Mocht je nog willen dat de community met je meedenkt, kan je het beste even een eigen topic aanmaken. Als je jouw situatie uitlegt en wat meer informatie geeft over bijvoorbeeld welke tv je hebt en wat je precies ervaart, dan kunnen we met je meekijken.

@Smit212000 ik ga jouw feedback wederom doorgeven. 

Toch maar besloten om weer terug te gaan naar het oude vertrouwde en de soundbox gaat retour. 

Het is mij het geld niet waard voor dit blikkerig geluid. Erg goed geholpen door de mevrouw van Kpn dank daarvoor.

Reageer