Skip to main content
Vraag

Haperend beeld bij terug kijken en begin- en eindtijd van opnames kloppen niet

• 22 January 2025
  • 9 reacties
  • 65 keer bekeken

Sinds december 2024 overgestapt van Ziggo naar KPN. Blijkt niet zo'n goede zet te zijn geweest m.b.t. het opnemen en terugkijken.

Opnames beginnen veel te vroeg en eindigen veel te laat

Bij het terugkijken om de paar minuten hikken of haperend beeld en geluid, beide issues zijn dermate irritant dat er overwogen wordt weer terug te gaan naar Ziggo, zeker zoals nu blijkt deze problemen al meer dan 1 jaar spelen en KPN kennelijk de boel niet op orde krijgt.

Vraag: zijn er meer recente gebruikers met deze problemen ?

9 reacties

• 676 reacties
  • 22 januari 2025

Dit gaat dus over 2 problemen, misschien wel betreffende hetzelfde maar toch van verschillende aard.

Begin en eindtijd van opnames is bij KPN een beetje behelpen, als je een tijdje klant bent went het wel. (Sportwedstrijden die kunnen uitlopen ook het programma er na opnemen), Is dat mooi nee, maar er wordt geen gebruik gemaakt van een tijdsignaal zoals vroeger toen we nog alleen Nederlandse uitzendingen hadden met een uitzending werden meegestuurd. 

Happerend beeld heeft waarschijnlijk te maken met de bezetting van je netwerk (de doorvoersnelheid op het moment van afspelen). Kpn legt alleen de geplande eind en begintijd vast en zendt als je het weer wilt zien de uitzending weer naar jou toe vanaf de server waarop een jaar lang alle programma’s van lopende aanbieders op worden opgeslagen. 

Neem voor dat probleem even contact op met de servicedesk 0800-0402 gratis, want dat is niet normaal. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 23 januari 2025
dommeke schreef:

Dit gaat dus over 2 problemen, misschien wel betreffende hetzelfde maar toch van verschillende aard.

Begin en eindtijd van opnames is bij KPN een beetje behelpen, als je een tijdje klant bent went het wel. (Sportwedstrijden die kunnen uitlopen ook het programma er na opnemen), Is dat mooi nee, maar er wordt geen gebruik gemaakt van een tijdsignaal zoals vroeger toen we nog alleen Nederlandse uitzendingen hadden met een uitzending werden meegestuurd. 

Happerend beeld heeft waarschijnlijk te maken met de bezetting van je netwerk (de doorvoersnelheid op het moment van afspelen). Kpn legt alleen de geplande eind en begintijd vast en zendt als je het weer wilt zien de uitzending weer naar jou toe vanaf de server waarop een jaar lang alle programma’s van lopende aanbieders op worden opgeslagen. 

Neem voor dat probleem even contact op met de servicedesk 0800-0402 gratis, want dat is niet normaal. 

Dank voor uw antwoord, ik zal zeker gaan bellen naar KPN maar dan moet je goed beslagen ten ijs zijn voordat je de standaard oplossingen krijgt die uit het boekje worden opgelezen. Uit eerdere berichten betreft dit topic begrijp ik dat dit soort problemen al heel lang spelen. Ik ben er wel achter gekomen dat het haperen alleen voorkomt in de route modem- tv-ontvanger - tv , kijk ik via de PC terug, is er geen haperend beeld, dus vermoed ik dat het aan de tv-ontvanger (DIW7022) zo'n minikastje , zou kunnen liggen . Aan de bezetting van het netwerk kan het eigenlijk niet liggen, ik gebruik alleen de TV en een bekabelde PC tegelijk, verder staan er geen wifi apparaten aan op zulke momenten 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27093 reacties
  • 24 januari 2025
balletjemayo schreef:
dommeke schreef:

Dank voor uw antwoord, ik zal zeker gaan bellen naar KPN maar dan moet je goed beslagen ten ijs zijn voordat je de standaard oplossingen krijgt die uit het boekje worden opgelezen. Uit eerdere berichten betreft dit topic begrijp ik dat dit soort problemen al heel lang spelen. Ik ben er wel achter gekomen dat het haperen alleen voorkomt in de route modem- tv-ontvanger - tv , kijk ik via de PC terug, is er geen haperend beeld, dus vermoed ik dat het aan de tv-ontvanger (DIW7022) zo'n minikastje , zou kunnen liggen . Aan de bezetting van het netwerk kan het eigenlijk niet liggen, ik gebruik alleen de TV en een bekabelde PC tegelijk, verder staan er geen wifi apparaten aan op zulke momenten 

Dank voor je heldere uiteenzetting.  Die ontvanger(s) zijn die rechtstreeks op het modem aangesloten? Of zit er misschien nog een switch tussen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 24 januari 2025
Erwin van KPN schreef:
balletjemayo schreef:
dommeke schreef:

Dank voor je heldere uiteenzetting.  Die ontvanger(s) zijn die rechtstreeks op het modem aangesloten? Of zit er misschien nog een switch tussen? 

Goede dag, er is slechts 1 tv-ontvanger en die is rechtstreeks bekabeld aangesloten op het modem 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27093 reacties
  • 27 januari 2025

Op wat voor verbinding zit jij? Is dat koper of glasvezel? En zou je eens een bekabelde snelheidsmeting willen doen via: 

https://www.kpn.com/internet/speedtest

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 27 januari 2025
Dit is een 1 gig up en down  glasvezel verbinding die prima werkt

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 27 januari 2025

erg vervelend is dat de problemen niet constant zijn, soms gaat het dagen prima en dan ineens zonder aanwijsbare reden gaat het dagen lang mis, als je dan het modem, tv ontvanger weer opnieuw opstart gaat het weer een poosje goed. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn ?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27093 reacties
  • 28 januari 2025
balletjemayo schreef:

erg vervelend is dat de problemen niet constant zijn, soms gaat het dagen prima en dan ineens zonder aanwijsbare reden gaat het dagen lang mis, als je dan het modem, tv ontvanger weer opnieuw opstart gaat het weer een poosje goed. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn ?

Nee, zeker niet. Maar hierbij is het belangrijk om, als het minder gaat, te weten of die bekabelde meting ook inkakt.  

Wifi is van  veel te veel factoren afhankelijk en het heeft geen zin om daar conclusies over de algemene verbinding aan te verbinden. 

Als jij weer storing hebt, zou je dan ook een bekabelde meting willen doen? Als die dan wél goed is, weten we met redelijke zekerheid dat het een wifi issue is en kunnen we ons daar op focussen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 28 januari 2025

gaan we zeker doen, op zoek naar een oplossing kunnen we zo dingen uitsluiten 

Reageer