Skip to main content
Beantwoord

Haperend beeld en geluid na het opstarten van de TV+ box

• October 5, 2025
  • 8 reacties
  • 111 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Bij aanzetten van de tv kan ik vaak al zien als 'groene logo kpn’ in beeld komt dat de hele boel gaat storen. Vooral 10cm boven en onder in het beeld schieten dan horizontaal zwarte strepen door het beeld. Daarna gaat het beeld en geluid veelvuldig haperen: zwart beeld en geluid valt steeds weg, onafhankelijk van elkaar. Tot nog toe lijkt de enige remedie om telkens het zwarte kastje uit en aan te zetten (stekker eruit/erin). Soms moet dit echter 3 tot 6x gebeuren voordat alles stabiel wordt. 

TV is bekabeld, gechecked door kpn-monteur en die heeft voor op zolder ook nog een zo'n extra wifipunt weten te verkopen omdat daar de verbinding nogal slecht was ….. maar eigenlijk nog steeds slecht is.

Dit vind ik niet te doen, daar betaal ik veel te veel voor.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Sorry ​@sjprjanssen, ik ben dit topic helemaal uit het oog verloren. Als de haperingen op een ander moment in de opname gebeuren weet je in ieder geval dat het niet aan de opnames zelf ligt. Ik weet niet of je zelf nog iets van een oplossing gevonden hebt maar in de TV ontvanger zelf kun je ook wat andere beeldscherminstellingen proberen:

8 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 5, 2025

extra toevoeging: zo ziet dat er dagelijks keer op keer uit

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat is merkwaardig ​@sjprjanssen, ik zie een aantal dingen.

Het is niet de stream die wegvalt of stilvalt want ook de menuschermen enzo verdwijnen. Ik ben benieuwd of de menuschermen van je TV zelf wél in beeld blijven. Kun je de ontvanger ook eens in een andere HDMI poort proberen? En met een andere HDMI kabel?

Ik begrijp dat hier al een monteur voor geweest is, die heeft hier niet naar gekeken?

Dit moet goed op te lossen zijn, we denken graag even mee!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 8, 2025

Update 2

Het lastige is dat de storing zich niet altijd voordoet. Wel vaak. Tijdens bezoek monteur was er geen storing.

De tip van andere HDMI poort geprobeerd en bij 3 vd 3x herstarten tot nog toe geen storing (met dezelfde kabel), dit zegt nog niet alles … ziet er wel iets hoopvoller uit.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat is wel gek inderdaad, ik krijg nog de tip dat je nog een andere resolutie kunt proberen “De schermresolutie op 1080p-50hz”

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@sjprjanssen heeft dit nog geholpen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 23, 2025

Bedankt voor bericht Thomas,

Ben afgelopen week niet in gelegenheid geweest om uitgebreid te testen.

Heb wel gezocht bij tv ('philips the one' aangeschaft december 2023) naar schermresolutie aanpassen maar kon daar (nog) niets over vinden.

Het haperen is nog wel gezien.

De wifi valt nog steeds wel eens weg.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 26, 2025

Ik heb een nieuw filmpje gemaakt van het haperend beeld. Dit keer vanuit opname/terugkijken. Direct na een hapering stukje terug gespoeld en de hapering kwam op een ander moment terug. 

Het filmpje was een opname van de motogp dit weekend maar werd door youtube helaas geweigerd vanwege zekere rechten.

Wat ook opviel was dat na het terugkijken vanuit opnames/opgeslagen de bekeken opnames vaak geen groen balkje hadden alszijnde 'bekeken'. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 11, 2025

Sorry ​@sjprjanssen, ik ben dit topic helemaal uit het oog verloren. Als de haperingen op een ander moment in de opname gebeuren weet je in ieder geval dat het niet aan de opnames zelf ligt. Ik weet niet of je zelf nog iets van een oplossing gevonden hebt maar in de TV ontvanger zelf kun je ook wat andere beeldscherminstellingen proberen: