Skip to main content
Antwoord

HD Logo is niet scherp en ik kan mijn wifi niet uitzetten

• November 5, 2025
  • 4 reacties
  • 75 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+11

-Ik heb mijn box met ethernet verbonden, maar WiFi blijft dan ook standaard aanstaan. Uitzetten kan niet. Schuifje blijft gijs. Een optie om alsnog WiFi uit te kunnen zetten zou mooi zijn.

-Ontvanger uit standy halen dan vind ik het opstarlogo er niet HD scherp uitzien op mijn 55 inch 1080p tv.

Admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt.  Verplaatst uit dit topic 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@ITVkijker, wat leuk dat je voor een TV+ box hebt gekozen. Het hoort wel uiteraard juist te werken. 

Probeer eerst de ontvanger 30 seconden stroomloos te maken. Helpt dat ook niet? Reset dan de box. Als je op de link hieronder klikt kun je precies lezen hoe je dit kunt doen. 

Laat ons weten of dit de oplossing is. 

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 5, 2025

Wifi is standaard uitgeschakeld en kan niet aangezet op de box als er een ethernet-kabel in zit.

Dat is al een hele poos geleden ingevoerd. 24-2-2025

Als er een ethernet kabel inzit is dit de situatie voor de schakelaar. Naar links = Uit en niet aan te zetten want grijs / inactief. 

Haal de ethernet kabel er maar eens uit. Dan zul je zien dat de box geen wifi oppakt, want dat moet je dan zelf weer aanzetten.

Het opstartlogo is 720p. Dus het kan zijn dat dat minder scherp is.

Forum|alt.badge.img+11
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • November 5, 2025

@PeterG  Ja, dat zou je zeggen maar toch is het echt zo. 

Ik heb de TV Box+ gisteren voor het eerst gekregen en direct vanuit de doos de ethernet kabel erin gedaan. 

Hij zag gelijk dat ik internet had hoefde geen Wifi instellingen te doorlopen en is updates gaan draaien.  Maar vanuit de doos met de ethernet kabel erin staat de Wifi ook nog aan. Ook geen melding dat er een etherkabel al verbonden is en Wifi schuifje bleef grijs.

Hij mag dit gedrag echter niet vertonen aangezien er inderdaad firmware updates zijn geweest. Ik heb de ethernetkabel eruit nu gehaald en kon toen pas dat schuifje voor Wifi op uit zetten. Nu staat het wel goed. 

Maar misschien dat hij de firmwareupdates wijzigingen niet goed meepakt op de achtergrond? De Box+ kwam natuurlijk nog wel met een oude firmware versie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 5, 2025

… En als je toch geen wifi netwerk ingesteld hebt kan ie daar alsnog geen gebruik van maken.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 7, 2025

Hi ​@ITVkijker, wat leuk dat je voor een TV+ box hebt gekozen. Het hoort wel uiteraard juist te werken. 

Probeer eerst de ontvanger 30 seconden stroomloos te maken. Helpt dat ook niet? Reset dan de box. Als je op de link hieronder klikt kun je precies lezen hoe je dit kunt doen. 

Laat ons weten of dit de oplossing is.