Skip to main content
Beantwoord

Het geluid van de Soundbox vervormt soms, hoe komt dat?

• October 27, 2025
  • 3 reacties
  • 74 keer bekeken

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Goede avond .mijn vraag is dat soms het geluid gaat vervormen.van de soundbox .is normaal met hdmi kabel verbonden met tv .graag advies.cornelis48

🤔👍

Beste antwoord door joop2011

Het zijn natuurlijk kleine luidsprekers.

En bij hoog volume denk ik dat je vervorming zou kunnen horen.

Ook kan reflectie (weerkaatsing) van het geluid op wanden, kasten, etc. voor vervorming zorgen. 

Zorg er dus voor dat hij ruim vrij zicht heeft.

Wil je echt heel veel volume, dan adviseer ik om een goede soundbar met subwoofer te kopen.

Dan heb je de soundbox niet meer nodig en kan je die omruilen voor de Sagemcom DIW7022 (scheelt ook weer € 6,-- per maand)

3 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo Cornelis dat is natuurlijk niet prettig en ik denk graag even met je mee. Plaatsing kan een factor zijn maar ook de instellingen zelf, al vind ik dat lastig om te beoordelen op een afstand. Mijn advies is om de instellingen eens door te lopen met behulp van dit artikel:

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn!

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • October 30, 2025

Goedemiddag Remco van kpn .het is opgelost .geen last meer .als het weer terug komt dan meld ik het wel.dank je wel .😉👍

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 30, 2025

Het zijn natuurlijk kleine luidsprekers.

En bij hoog volume denk ik dat je vervorming zou kunnen horen.

Ook kan reflectie (weerkaatsing) van het geluid op wanden, kasten, etc. voor vervorming zorgen. 

Zorg er dus voor dat hij ruim vrij zicht heeft.

Wil je echt heel veel volume, dan adviseer ik om een goede soundbar met subwoofer te kopen.

Dan heb je de soundbox niet meer nodig en kan je die omruilen voor de Sagemcom DIW7022 (scheelt ook weer € 6,-- per maand)