Skip to main content

Hier mogen jullie wensen droppen voor nieuwe radio- en TV-zenders in 2026

• December 14, 2025
  • 224 reacties
  • 4616 keer bekeken

Toon eerste bericht

224 reacties

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • June 29, 2026

Radio 10 maar dan zoals in de app op b.v. een mobiel zodat je de zender kan pakken die je het liefst hoort.

[Indien technisch mogelijk natuurlijk]

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 29, 2026

Gewoon een app als RadioFM downloaden op de TV+ box, ​@Len B .

Scheelt kpn een hoop rechten. (En ons een verhoging van abonnement)

TuneIn zit al op de box met 1000-en stations 👍

Ik heb RadioFM erop met een aantal favorieten. 

• Nieuwkomer
  • August 1, 2026

Spaanse zenders zoals TVE. Er is niets beschikbaar bij KPN. Reden voor mij om toch Ziggo te overwegen.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 1, 2026

Wens is alle vier de ESPN kanalen in UHD

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 1, 2026

Wens is alle vier de ESPN kanalen in UHD

En dan wel binnen de huidige € 14,99. En niet nog eens extra betalen. Het is nu al idioot duur t.o.v. Ziggo. 

Ziggo espn premium (inclusief de standaard 2,50) is € 12,45 met 4 × UHD.

KPN momenteel (14,99 + 2,50) € 17,45 met één UHD.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 1, 2026

Ik heb ESPN al gratis via combivoordeel en ben heus wel bereid er wat extra voor te betalen.

Maar ja wie ben ik… 
Misschien bij het 4K pakket de 4 UHD zenders?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 1, 2026

Ja. Even vergeten, ​@huistijger . Hier ook Combivoordeel met ESPN. Als ik het echter gratis heb weiger ik extra te betalen voor de UHD. Dan is het niet gratis meer. En de standaard kanalen zijn bij kpn al bloedmooi met progressief beeld en 14,4 Mbps data stream.

• Nieuwkomer
  • August 1, 2026

Zou het erg waarderen als Rai-1 weer in het zenderpakket terug zou komen.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 2, 2026

Zou het erg waarderen als Rai-1 weer in het zenderpakket terug zou komen.

Daar sta ik achter ​@Ladra 

Lukas_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 1, 2026

Ik zie graag “Qmusic Kijk Live” terug in het aanbod bij KPN.
(Beschikbaar bij Ziggo & Delta)

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • September 2, 2026

Buitenlandse publieke zenders als bv TV5, RAI UNO, TVE, BBC Three en BBC Four worden regelmatig genoemd in dit soort topics. Dit mogen jullie zeker blijven doen in dit topic, maar realiseer je dat deze zenders voor KPN kostbaar zijn om door te geven. Die kosten worden dan doorberekend aan de klanten en daar zit een grens aan. KPN baseert dit soort keuzes aan de hand van onderzoek naar de populariteit van een zender.

Ik citeer hieronder ​@TvG2016:

Eerlijk gezegd is het aanbod van KPN binnen de mogelijkheden al vrij uitgebreid. Alleen zenders als BBC 3, BBC 4, TV5, RAI Uno en TVE ontbreken. Maar dat zijn nu juist de zenders die veel geld kosten om door te geven aan klanten. Hierbij wordt een commerciële afweging door KPN gemaakt. Dit mede op basis van kijkminuten en kijkgedrag bij eerdere doorgifte. Klanten (zeker die niets met deze zenders hebben) gaan natuurlijk klagen als het tv-abonnement plots €2,50 od 5 euro duurder  wordt. 

De wens om deze buitenlandse zenders te zien, blijft regelmatig terugkomen. Zoals TvG2016 ook al schreef, is het niet realistisch dat zo’n zender in het Basispakket komt.

En ik vermoed zelf ook niet in het pluspakket, want dat hebben de meeste KPN klanten ook in hun pakket zitten. Dan zou je indirect alsnog de kosten verhalen op alle klanten. 

De enige mogelijkheid is dat er een aanvullend Europees zenderpakket zou komen met o.a. de vijf hierboven genoemde zenders. Maar dan betaal je al snel vijftien euro voor zo’n pakket en dat zullen niet veel klanten gaan doen. Je kunt namelijk niet van KPN verwachten dat KPN elke gevraagde zender apart gaat aanbieden voor de klanten, dat zou veel te duur worden.

(Los daarvan zijn al die zenders gratis via de satelliet te ontvangen….)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 2, 2026

En ook heel veel zenders via internet.

En sommige hebben een app.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

ik heb hier even wat off-topic reacties verwijderd. Zullen we ons hier focussen op zenders die we er graag bij zouden willen hebben?

Als we hier in een discussie belanden waarom we sommige zender niet zouden moeten hebben of elkaars verzoeken onderuit halen wordt dit topic onleesbaar en wordt de sfeer er ook niet beter op.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 2, 2026

De Duitse publieke zender WDR3 zit in het standaard TV pakket, maar de tevens publieke zender NDR3 zit in het Duitse betaal pakket. 
Die hoort eigenlijk in het standaard TV pakket ?? 

• September 2, 2026

ik heb hier even wat off-topic reacties verwijderd. Zullen we ons hier focussen op zenders die we er graag bij zouden willen hebben?

Als we hier in een discussie belanden waarom we sommige zender niet zouden moeten hebben of elkaars verzoeken onderuit halen wordt dit topic onleesbaar en wordt de sfeer er ook niet beter op.

Haal dan ook andere zinloze berichtjes weg zoals die waar ik op reageerde.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • September 2, 2026

Is het benoemen van een alternatief zinloos?

Volgens mij kunnen ze juist nuttig zijn voor klanten die een bepaalde zender graag willen kijken en niet weten dat die bijvoorbeeld via een app of internet beschikbaar is. Misschien kan ​@joop2011 een topic openen over het delen en bespreken van alternatieve manieren om zenders te bekijken…? Zomaar een idee: hoeft niet, mag wel.

De opmerking van Thomas van KPN ging vooral over het afdwalen naar een discussie waarin we elkaars zenderwensen gaan beoordelen of onderuit halen. Dat voegt voor het verzamelen van de wensen weinig toe en maakt het topic minder overzichtelijk.

De wens om een zender via KPN TV te kunnen bekijken blijft uiteraard gewoon staan.

En nog even voor de duidelijkheid: als je het niet eens bent met een moderatieactie, gebruik dan gerust de Melden knop. Dan kunnen we daar rechtstreeks naar kijken, zonder dat dit zelf verder afdwaalt.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • September 2, 2026

De Duitse publieke zender WDR3 zit in het standaard TV pakket, maar de tevens publieke zender NDR3 zit in het Duitse betaal pakket. 

Hoi ​@Jocola,
De Duitse publieke zenders vallen in Nederland niet onder de zenders die verplicht in het standaardpakket moeten worden aangeboden. Wij bepalen daarom zelf welke zenders, naast de verplichte publieke zenders, onderdeel zijn van het standaardpakket.

Dat WDR wel in het standaardpakket zit en NDR in het Duitse Pakket, is dus een keuze in de samenstelling van het zenderaanbod. Je kunt natuurlijk altijd je wens voor NDR in het standaardpakket hier kenbaar maken 😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 2, 2026

NDR live via app ARD Mediathek. Slechts enkele uitzending geblokkeerd buiten Duitsland. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 2, 2026

Haal dan ook andere zinloze berichtjes weg zoals die waar ik op reageerde.

En ook berichten waarin verzoeken onderuit worden gehaald met spookbeelden over kostenstijgingen voor alle abonnees of aanvullende pakketten die onbetaalbaar zouden zijn.

Maar wellicht zijn die ook bedoeld om vooral kpn uit de wind te houden en blijven die daarom gewoon staan?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 2, 2026

Het is weer tijd voor een nieuw overzicht. De vorige was alweer in maart.

Inmiddels in dit topic. En mogelijk voor kpn.

TV:

192tv 60's, 192tv 70's en 192tv 80's

4k zenders ➡ pluspakket 

ESPN UHD ➡ ESPN Compleet 

BBC 3 en 4 (meermaals alweer)

Alle 13 regionale tv zenders - zijn per 10 maart '26 beschikbaar in de op de TV+ box/soundbox aanwezige app NPO start. Via dezelfde app in de Arris worden live streams niet ondersteund.

Meer lokale zenders, ook van omliggende gemeenten.

TV5 (veelvuldig)

TVE (meermaals)

RAI 1 (vele malen; ook via losse topics)

SBS Classics. Tip: gratis te zien via gratis app KIJK. Gebruik zoeken, vul sbs in en dan is het één van de opties.

Schlager TV 

Nashville TV 

NDR, Duits pakket ➡ basispakket 

Story Zoo and Friends (vh Pebble tv) 

Moonbug (beschikbaar v.a. 14-4, pluspakket ​@Sebas14 )

MEZZO 

ZDF NEO (v.h. Duitse pakket), Arte zit al in het basispakket ​@joop2011 .

Een of meer Roemeense zenders 

Meer thema zenders van de commerciële radiozenders 

Qmusic Kijk Live

RADIO:

Alle 13 regionale radiozenders (analoog aan de tv kanalen)

JOE (meermaals) (op TV+ box Google knop en zeg Joe Nederland)

Radio Noordzee, "200 % Puur Nederlands"

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 2, 2026

Hoi ​@Jocola,
De Duitse publieke zenders vallen in Nederland niet onder de zenders die verplicht in het standaardpakket moeten worden aangeboden. Wij bepalen daarom zelf welke zenders, naast de verplichte publieke zenders, onderdeel zijn van het standaardpakket.

Dat WDR wel in het standaardpakket zit en NDR in het Duitse Pakket, is dus een keuze in de samenstelling van het zenderaanbod. Je kunt natuurlijk altijd je wens voor NDR in het standaardpakket hier kenbaar maken 😉

@Shyrin van KPN die mag van mij wel een keer toegevoegd worden aan het standaard pakket.

Toen ik nog bij Nederlands grootste coaxboer zat keek ik er nog wel eens geregeld naar NDR3 omdat we nogal geregeld in het mooie noord Duitse waddengebied vertoefden. 
Ik ben van mening dat er wel meer KPN kijkende Noordelingen (“Nedersaksen”) 😉deze zender missen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 2, 2026

Dat WDR wel in het standaardpakket zit en NDR in het Duitse Pakket, is dus een keuze in de samenstelling van het zenderaanbod.

Het is een terechte vraag over NDR. Zoals het doorgeven regionale zenders van omliggende provincies. NDR is onder andere de regionale zender van de deelstaat Nedersaksen, deze grenst aan Groningen, Drenthe en Overijssel. WDR is de zender van NRW, deze grenst aan Limburg, Gelderland en Overijssel. Alleen WDR maar geen NDR is de benadeling van het noorden. Ziggo heeft ze beide in het standaard pakket.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 2, 2026

De wens dat NDR bij het standaardpakket in komt, staat bij deze genoteerd ​@TDN!

• Nieuwkomer
  • September 5, 2026

Ik mis Stingray Classica nog steeds!