Skip to main content

op mijn tv is teletekst alleen te zien via een app

als ik op rai uno ben en 777 intoets schakelt de tv over naar een of andere radiozender

Vanuit rai uno naar de teletekst-app en dan 777 intoetsen is ook geen optie, want dan krijg ik een weer-pagina.

op mijn nieuwe kpn-afstandsbediening zit geen teletekst-toets, op de oude wel, maar die werkt niet meer met mijn nieuwe lg-tv

die oude afstandsbediening heb ik nog van een vorige kpn-periode, als je dan op rai-uno zat, kon je met de afstandsbediening 777 intoetsen en dan kreeg je ondertiteling via de italiaanse teletekst

 wie kan  mij helpen?


Admin: afgesplitst

op mijn tv is teletekst alleen te zien via een app

als ik op rai uno ben en 777 intoets schakelt de tv over naar een of andere radiozender

Vanuit rai uno naar de teletekst-app en dan 777 intoetsen is ook geen optie, want dan krijg ik een weer-pagina.

op mijn nieuwe kpn-afstandsbediening zit geen teletekst-toets, op de oude wel, maar die werkt niet meer met mijn nieuwe lg-tv

die oude afstandsbediening heb ik nog van een vorige kpn-periode, als je dan op rai-uno zat, kon je met de afstandsbediening 777 intoetsen en dan kreeg je ondertiteling via de italiaanse teletekst

 wie kan  mij helpen?


Ondertiteling zet je niet meer via TXT aan of uit, zie de handleiding van de decoder.

 


...


@wvbodegom

Op de nieuwe box is geen teletekst. Alleen een app voor die van de NOS.
Helaas wordt de Italiaanse ondertiteling niet ondersteund door de nieuwe ondertitelfunctie. Die is dus niet meer mogelijk met de nieuwe box.

Verder is dit wel mogelijk via je computer: RAI TeleVideo.


Zou dit met een oude box (tv-ontvanger) nog wel kunnen?

en zo ja, hoe kan ik die bemachtigen?

marktplaats?

 


Zou dit met een oude box (tv-ontvanger) nog wel kunnen?

en zo ja, hoe kan ik die bemachtigen?

marktplaats?

 

Hallo @wvbodegom tv decoders van KPN zijn niet te koop, worden uitsluitend in bruikleen verstrekt.

Als je van een verkoopsite zoiets koopt ben je illegaal bezig met grote kans dat het niet werkt.

 


Wil ook weer terug naar oude systeem met teletekst 

hoe kom ik aan een oude tv ontvanger?


Wil ook weer terug naar oude systeem met teletekst 

hoe kom ik aan een oude tv ontvanger?

Dat kan niet @wvbodegom , zie ook mijn reactie inje andere topic.

 


ik kan niet meer zien welke zender opstaat.

Staat je tv niet aan?

Alleen bij BBC One en Two is geen logo in beeld.

Ik moest er ook flink aan wennen. Na een periode van wel enkele weken wil ik nu niet meer terug naar m'n oude ontvanger.

Jij bagatelliseert het ontbreken van een display altijd nogal. Maar ik wíl, en velen met mij, op de ontvanger kunnen zien welke zender opstaat vooral bij radiozenders. Het is toch volstrekt belachelijk dat je voor radioluisteren via een  soundbar (TOSLink) eerst je tv moet aanzetten, je gewenste zender kiezen, dan de tv weer uitzetten waarmee de soundbar ook weer uitgaat (HDMI-CEC) om vervolgens die soundbar andermaal weer aan te moeten zetten. Om die reden zal ik m'n 8001 (imho nog steeds veruit de beste ontvanger van kpn) zo lang mogelijk blijven gebruiken. Zelfs de 5202 is al een flinke verslechtering, laat staan een Android kastje als de TV+ box. Niet elke vooruitgang is een verbetering. 


Helaas kan je via kpn niet de oude decoders verkrijgen. Die vallen niet onder het nieuwe abonnement. En je kunt niet terug naar een oud abonnement omdat die niet meer verstrekt worden.


Jij bagatelliseert het ontbreken van een display altijd nogal. 

Niet van mijn beleving uit, @Henk2304 . Ik vind het irritant en het leidt af.

Overigens heeft T-mobile (vh Vodafone-TV) nog nooit een display gehad en Ziggo sinds ze alleen de Next en de Next mini verstrekken ook geen display. En de kpn decoders die sinds de abonnementen van 2019 verstrekt worden ook niet meer. Niets nieuws onder de zon.

Bij Ziggo is radio héél moeilijk te bedienen met de tv uit overigens. Bij kpn super makkelijk.

eerst je tv moet aanzetten, je gewenste zender kiezen, dan de tv weer uitzetten waarmee de soundbar ook weer uitgaat (HDMI-CEC) om vervolgens die soundbar andermaal weer aan te moeten zetten. 

Hier snap ik niets van. Die onzinnige hdmi cec is dus erg onhandig en gebruik ik dus ook niet. Verder kun je van radio zender wijzigen zonder dat je het hoeft te zien. Op de oude ontvangers verschijnt het nieuwe getal ook pas ná het intoetsen van alle 3 de cijfers als je het met de tv uit doet.

Als de 8001 stuk gaat krijg je overigens een 5202.

3 cijfertjes intoetsen kan ook prima zonder dat je een display hebt of het tv scherm gebruikt. Ik doe niks anders. 

Derhalve zijn we het eens dat we het totaal oneens zijn. Met mijn (bijna) 60 jaar.

 Zelfs de 5202 is al een flinke verslechtering, laat staan een Android kastje als de TV+ box. Niet elke vooruitgang is een verbetering. 

Ik weet dat je een display wilt. Maar dan moet je in de toekomst niet bij een van de providers zijn. Waar dan wel zou ik niet weten.

Budget Thuis verkoopt nog oude abonnementen en dus oude(re) decoders. Maar geen 4k, zij bieden alleen de Arris vip2952.


Eens met @Henk2304 

Een display is fijn, op mijn VU+-decoder krijg je er zelfs een zenderlogo bij. Dat normen ze (dacht ik) picons. 
 

En geen teletekst is inderdaad een gemis. Alhoewel ik de Nederlandse teletekst dagelijks vooral gebruik via mijn mobiel.