Skip to main content
Beantwoord

Hopelijk Android 14 in 2026

• January 18, 2026
  • 115 reacties
  • 2655 keer bekeken

Toon eerste bericht

115 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 8, 2026

De afgelopen 3 weken is m'n Android-TV box Nokia 8000 in stilte van OS 12 naar OS 14 gegaan. Dat geeft dus hoop voor de kpn box. 

heb geduld komt vanzelf

Forum|alt.badge.img+16
  • May 8, 2026

De afgelopen 3 weken is m'n Android-TV box Nokia 8000 in stilte van OS 12 naar OS 14 gegaan. Dat geeft dus hoop voor de kpn box. 

Is dit nog steeds de '’maybe dirty'’ versie ​@PeterG ? Dit is namelijk een afgekeurde build van Google geweest en heeft ook een tijd op de 8001 gezeten. De 8001 is inmiddels geupdate naar versie je de processor oververhit. Het is vaak wel wat met die android boxjes.  Die 8001 heb ik toen vervangen voor de Apple TV. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2026

3 weken geleden had ik op zeker nog OS 12 op de Nokia 8000. Het zal dus nu toch wel een goede versie zijn lijkt me. ​@Chrizziey .

En anders komt er een Google Streamer voor in de plaats. 

En het is Nokia 8010, Chrizziey. 

Forum|alt.badge.img+16
  • May 8, 2026

3 weken geleden had ik op zeker nog OS 12 op de Nokia 8000. Het zal dus nu toch wel een goede versie zijn lijkt me. ​@Chrizziey .

Kun je zien bij instellingen, onder buildnummer/kernelversie. Dan zal daar Maybe Dirty moeten staan als het die versie is. Is verder wel door Google gecertificeerd en dus goedgekeurd. 

En het is Nokia 8010, Chrizziey. 

Oeps, hoe kom ik bij 8001 ? Geen idee haha ​@PeterG.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 8, 2026

Ook mijn Chromecast HD (met ab en app's op deze mediabox) heeft Android TV versie 14.

Forum|alt.badge.img+16
  • May 8, 2026

Ook mijn Chromecast HD (met ab en app's op deze mediabox) heeft Android TV versie 14.

Volgens mij alle recentere boxen hebben dit inmiddels. Alleen Android Tier (provider boxen) wil niet echt vlotten. Ik vraag mij ook af of die versies uberhaupt door Google gecertificeerd worden.  De Chromecast 4k en HD bereiken dit en volgend jaar hun end of support cyclie, die gaan geen (security) updates meer krijgen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2026

Ai. Toch de "vieze" versie. ​@Chrizziey 

Hoe merk je als het (te) warm wordt?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 8, 2026

Rook? 😉

Forum|alt.badge.img+16
  • May 8, 2026

Ai. Toch de "vieze" versie. ​@Chrizziey 

Hoe merk je als het (te) warm wordt?

@PeterG  Die Maybe Dirty versie is niet die versie waarbij de processor te heet wordt. Dat is een versie later op de 8010, hierbij zit een functie waarbij de processor de hele tijd zwaar belast wordt. Je voelt dat het ding bloed heet wordt. 

De Maybe Dirty versie is een ontwikkelaars testversie vanuit Google, hierbij zijn nooit alle bugs uitgehaald door streamview (de maker van de Nokia en Thomson boxjes) die eerdere testgroepen hadden gemeld. Een latere versie is de definitieve versie geworden zonder alle bugs.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 8, 2026

Die broodrooster stand is dan het gevolg van een bugfix of zoiets?

Forum|alt.badge.img+16
  • May 8, 2026

Die broodrooster stand is dan het gevolg van een bugfix of zoiets?

Nee de broodrooster bug komt voort uit wat ik op tweakers las door een ondersteuning van een app die continu de processor onder druk zet. Die app kun je niet verwijderen. 

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • May 10, 2026

Is de soundbox al Android 14? 

Admin: verplaatst 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • May 11, 2026

Is de soundbox al Android 14?  

Nee

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • May 11, 2026

4k F1TV is mogelijk met Apple tvOS en Android-TV/Google-TV OS 14.

Weet jij een televisietoestel die al 14 heeft? ​@ErnestvdH . Voor Android-TV is 14 nog niet eens uitgerold bij mijn weten. Ik wacht er met m'n Nokia streamingbox 8000 ook al bijna 2 jaar op. Was wel aangekondigd maar wegens problemen is de uitrol toendertijd gestaakt.

Ik zie de kpn box dus eerder naar 12 gaan dan 14. Met 11 loopt de kpn box DIW7022 wel achter; de Soundbox zit wel op 12.

Voor F1 in 4k ben je sneller met de Google Streamer of de Apple TV. Ook op de wat oudere Chromecast Google-TV 4k kan het.

Met dus F1TV Premium. Met het Pro abonnement, gekoppeld aan Viaplay, is er sowieso geen 4k.

Philips pus8450 heeft a14 erop. Die hebben wij draait goed .

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 11, 2026

Mijn streamingbox Nokia 8000 is eind april van Android-TV OS 14 voorzien, ​@steffen1 . Ik had het al op de Chromecast Google-TV 4k.