Skip to main content
Beantwoord

Hopelijk Android 14 in 2026

• January 18, 2026
  • 72 reacties
  • 1447 keer bekeken

Toon eerste bericht

72 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 25, 2026

Ik heb ook geen  problemen met de TV+ box. Dus ik zal waarschijnlijk  geen verschil merken. Maar dat was niet mijn punt. Als je de TV+ box huurt zonder tv abonnement mag je een beter upgrade beleid verwachten.

Eigenlijk moet dat niets uit mogen maken.

Je krijgt hem weliswaar in bruikleen (hij wordt helaas nooit je eigendom).

Maar goede updates en upgrades (naar Android Tv versie 14 b.v.) moet in alle gevallen, ongeacht je abonnement, goed gaan.

Helemaal zonder updates zal het nooit worden.

Kijk naar Android telefoon en tv (mediaboxen), Windows, etc. 

• February 25, 2026

Ik heb ook geen  problemen met de TV+ box. Dus ik zal waarschijnlijk  geen verschil merken. Maar dat was niet mijn punt. Als je de TV+ box huurt zonder tv abonnement mag je een beter upgrade beleid verwachten.

Eigenlijk moet dat niets uit mogen maken.

Je krijgt hem weliswaar in bruikleen (hij wordt helaas nooit je eigendom).

€ 3,50 voor streamonly is geen bruikleen dat is echt een huur bedrag voor de hardware. 

Inderdaad zou het niet uit mogen maken maar een abonnement op TV van KPN is heel iets anders dan alleen de box huren zonder tv abonnement.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • February 25, 2026

android 11 of 14 je TV doet het hoor ;)

Neem het allemaal niet zo nauw ermee heb zelf 4 TV+ boxen in huis met 0 problemen met kijken (eigen apparatuur)

Een computer met Windows 7 doet het ook nog geweldig, maar er wordt geen biet meer op ondersteund. Dit lot tart ATV 11 ook. Er zijn heel veel issues met die versie, nu moet ik zeggen dat ATV 14 op sommige boxen ook echt dikke drama is, een nokia streaming box 8010 heeft een versie met gigantische CPU load, waardoor de box in veel gevallen net een extra verwarming gaat worden. Het zal wel een Android ding zijn ofzo. 

• Deelnemer
  • February 27, 2026

Gaat dit komen in 2026 of 0 zekerheid.

Een F1 Premium abo koop je nu met korting voor een jaar. Maar als je geen gebruik maakt van de 4K kun je beter een maandelijks Pro abo afsluiten, anders heb je een abo zonder dat er geraced wordt.

Ik heb geen behoefte aan betalen voor iets wat je niet kan gebruiken omdat KPN niet de nieuwste Android TV versie uit kan rollen.

• Deelnemer
  • February 27, 2026

Hoi ​@vankol, deze wens ligt bij de ontwikkelaars. Als het zover is zullen we daarover ook wel een product update plaatsen. Je kunt je daar ook op abonneren (rechtsboven)

Dit zegt zo ontzettend niks

• Deelnemer
  • February 27, 2026

Je hebt het over F1TV Pro, ​@vankol .

Maar alleen met F1TV Premium abonnement heb je ook 4k (via de Streamer).

Ik heb ook Premium afgesloten voor 1 jaar, dat is net zo duur als f1pro per maand

Je hebt dan 2 maanden F1 TV voor niks want er wordt niet geraced in Jan en Feb.

Na Hongarije 26-jul is er een tijd niks tot aan Dutch GP 23-aug die vaak gratis te zien is.

Dus maandelijks Pro abo is beter, tenzij je de wens en zekerheid hebt dat je 4K kan kijken.

• Deelnemer
  • February 27, 2026

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@ATV14_zsm 

Dat bedoel ik nu telkens te zeggen, KPN belooft veel maar komt het uiteindelijk niet na.
En daar is onder andere het updaten van de KPN TV+ Box en Soundbox naar Android TV 14 een goed voorbeeld van, aangezien deze update al verleden jaar uitgerold had moeten worden.

We leven al bijna een jaar verder, sinds het bericht op TotaalTV.

Ditzelfde geldt trouwens ook voor de KPN TV+ app speciaal voor Apple TV 4K, al vele malen beloofd en toegezegd, maar nog steeds niet uitgebracht door KPN.

• Deelnemer
  • February 27, 2026

Als je in 4k wil kijken, "dwingen" ze je dus tot een Apple TV (€155) of Google TV streamer (€94). Ik betaal genoeg maandelijks aan KPN.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 27, 2026

Hoi ​@ATV14_zsm 

Dat bedoel ik nu telkens te zeggen, KPN belooft veel maar komt het uiteindelijk niet na.
En daar is onder andere het updaten van de KPN TV+ Box en Soundbox naar Android TV 14 een goed voorbeeld van, aangezien deze update al verleden jaar uitgerold had moeten worden.

We leven al bijna een jaar verder, sinds het bericht op TotaalTV.

Ditzelfde geldt trouwens ook voor de KPN TV+ app speciaal voor Apple TV 4K, al vele malen beloofd en toegezegd, maar nog steeds niet uitgebracht door KPN.

En dat is dus de reden dat ik zelf een een Fritz en een Google Streamer in huis heb. Helemaal met het belaberde hardware wat KPN in bruikleen stelt en verzuimt met updates.

En het bevalt super had het veel eerder moeten doen.

Ik moet wel zeggen dat de kwaliteit van KPN glasvezel wel super is.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • February 27, 2026

Als je in 4k wil kijken, "dwingen" ze je dus tot een Apple TV (€155) of Google TV streamer (€94). Ik betaal genoeg maandelijks aan KPN.

Ze dwingen niks, het is een keuze die men maakt. Al vind ik het wel belachelijk dat kpn ook deze boxen zonder tv verhuurd met een prehistorische softwareversie.  Ik raad overigens altijd af om een providerapparaat als daily driver te gebruiken, er is altijd een hoop achterstand mee of de huidige eisen worden niet nageleefd. 

• Deelnemer
  • March 1, 2026

Ziet eruit alsof er in april niet geraced gaat worden ivm oorlog in Golfregio

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • March 1, 2026

Ik heb Prime Video en SkyShowtime in 4K en dat kijk ik gewoon via de Sagemcom DIW7022.

Geen probleem.

En als je een Smart tv hebt met Android kan het meestal ook.

Maar ik hoop wel dat KPN de boxen urgent opgrade naar Android TV versie 14😉

• Deelnemer
  • March 1, 2026

Ik heb Prime Video en SkyShowtime in 4K en dat kijk ik gewoon via de Sagemcom DIW7022.

Geen probleem.

En als je een Smart tv hebt met Android kan het meestal ook.

Maar ik hoop wel dat KPN de boxen urgent opgrade naar Android TV versie 14😉

De meeste smart TVs (Samsung + LG) draaien niet op Android.

4k is in principe geen probleem, alleen bij F1 app beperkt

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • March 1, 2026

Ziet eruit alsof er in april niet geracet gaat worden i.v.m. oorlog in Golfregio

April duurt nog 31 dagen, er kan heel veel in die tijd veranderen.

• Deelnemer
  • March 1, 2026

Ziet eruit alsof er in april niet geracet gaat worden i.v.m. oorlog in Golfregio

Ik geef het 95% dat het niet doorgaat. Aanvallen gaan nog gewoon door. Ze brengen het hele F1 circus echt niet in gevaar. Je kan ook niet wachten tot laatste moment om besluit te nemen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • March 1, 2026

Laten we met z'n allen hopen dat KPN Android TV versie 14 er snel opzet.😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 1, 2026

April? Het eerste race weekend, in Qatar, staat komend weekend op de kalender. 6 tot en met 8 maart. ​@joop2011 , ​@ATV14_zsm .

Ik heb er inderdaad een hard hoofd in. Qatar is al getroffen door raketten van Iran. Linke soep.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • March 1, 2026

April? Het eerste race weekend, in Qatar, staat komend weekend op de kalender. 6 tot en met 8 maart. ​@joop2011 , ​@ATV14_zsm .

Ik heb er inderdaad een hard hoofd in. Qatar is al getroffen door raketten van Iran. Linke soep.

Nee, Australië komend weekend.

En 12 april is bijna 6 weken nog.😉

# Grand Prix Circuit Datum
1 GP Australië Albert Park 8 mrt 2026
2 GP China Shanghai International Circuit 15 mrt 2026
3 GP Japan Suzuka Circuit 29 mrt 2026
4 GP Bahrein Bahrain International Circuit 12 apr 2026
5 GP Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit 19 apr 2026
6 GP Miami Miami International Autodrome 3 mei 2026

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • March 1, 2026

Laten we het hier verder hebben over Android TV versie 14

Ik hoop dat KPN die er snel opzet.

• Deelnemer
  • March 2, 2026

Laten we het hier verder hebben over Android TV versie 14

Ik hoop dat KPN die er snel opzet.

En toen bleef het oorverdovend stil 🙉

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

En toen bleef het oorverdovend stil 🙉

Hoi ​@ATV14_zsm 

Ik weet niet precies wat je nu wilt horen, maar een moderator zal pas een topic in product updates gaan plaatsen, zodra Android TV 14 daadwerkelijk wordt uitgerold naar de boxen.

Tot dan zal er niets veranderen aan de huidige situatie.
Hou er maar gewoon rekening mee, dat het nog wel even kan duren gezien de belofte van verleden jaar.