Skip to main content
Vraag

Ik heb geen google en gebruik die niet, hoe kan ik dan tv kijken?

• May 6, 2026
  • 29 reacties
  • 492 keer bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 4, 2026

Beste ​@demin dan gebruik je waarschijnlijk ook géén Android mobiele telefoon, want dat apparaat werkt gewoon niet zonder een Google-account.

Een bij Apple telefoons kun je volgens mij ook niet zonder een (Apple)account.

Ik heb een Android telefoon, en die gebruik ik zonder dat ik mijn Google heb gekoppeld. Je moet de apps op een andere manier installeren, en sommige apps worden geweigerd. Het zij zo. Ik ben het zat dat Google helemaal in mijn digitale leven is verweven.

Dus ik ga ook op de tv mijn Google account weghalen. Dan maar geen apps. En chromecast is dus ook verleden tijd. Ik kijk mijn videos wel op m’n tablet.

Helemaal niet nodig.

Je moet gewoon meerdere Gmail adressen aanmaken.

Waarom moet dat? Je kunt toch ook met een bestaand e-mail adres (van bijvoorbeeld kpn) een Google account aanmaken?

En voor elk apparaat een eigen Gmail adres geven.

Wat is het voordeel daarvan? Ofwel: wat is het nadeel om hetzelfde Gmail adres op meerdere apparaten te gebruiken?

Gmail adres is dan het Google account.

Zo doen wij het al jaren en geen problemen.

Is het gebruik van één Google account op meerdere apparaten dan  problematisch? Welke problemen kunnen ontstaan?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 4, 2026

Is het gebruik van één Google account op meerdere apparaten dan  problematisch? Welke problemen kunnen ontstaan?

Sommige denken dat Google niet weet wie men is als men verschillende accounts gebruikt. Verre van dat, men hoeft alleen 1 keer op hetzelfde apparaat (mobiel) of op hetzelfde ip-adres (thuis) bij Google in te loggen of een website met Google tracker te bezoeken. Dan weet Google dat de 2 gebruikers echte_naam@gmail.com en ik_denk_dat_ik_anoniem_ben@gmail.com identiek zijn (of tenminste familie van elkaar). Een paar keer meer en Google kan precies weten wie wie is (ook in dezelfde familie/huisadres)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 4, 2026

@Berteman 

Er moet helemaal niets, het mag en het kan.

Want heel erg veel mensen zijn bang voor de privacy.

En dan is dit een mogelijke oplossing.

En je houd alles gescheiden.

Het mag, maar het moet niet.

Het was ook alleen maar een tip van mij.

Er zijn vele wegen naar Rome (toch?)

@TDN 

En de mail komt dan ook op het juiste Gmail adres binnen.

Maar dat geld vooral met de mobiele telefoons en de tablet.

P.S.

Ik heb er verder ook geen problemen mee.

Maar er heerst bij velen een angst cultuur.

Of je die op wel of niet op deze manier weg neemt? geen idee. Maakt mij ook verder niets uit.

Ja, dat werkt natuurlijk , en dat beschermt je tegen veel privacy problemen van Google. 

Maar ik doe het niet. Ik ben helemaal klaar met de monopoliepositie van de grote tech bedrijven. Ik gebruik uit principe hun producten niet meer.

Bovendien, door in te loggen met een dummy account, weten ze wel wat er op jouw ip adres gedaan wordt.

Ik heb tientallen jaren Google gebruikt, dus ze weten alles al van me. Het is gewoon een principe-kwestie.