Skip to main content
Vraag

Ik kan geen Netflix of Videoland streamen via mijn draadloze verbinding

• November 7, 2025
  • 28 reacties
  • 242 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb redelijk tot goede wifi  in huis, maar op tv kan ik de streamingsdiensten bijna niet bekijken. Netflix start niet op, videoland heel langzaam en loopt vaak vast. Ieder avond moet ik alles wel 1 of 2x resetten en dan lukt het soms om gewoon te kijken. Op de modem  blijft het wifi lampje knipperen, weet niet of dat hoort?

Wat kan ik hieraan doen?

Heb een bekabelde modem in de woonkamer

Ik heb een box12 en deze staat ook gewoon in de woonkamer een goede meter van de tv af

28 reacties

• November 7, 2025

Wat bedoel jij met "modem"? De tv ontvanger? Dat is geen modem.

De KPN Box 12 is een modem. Niet de tv ontvanger. 

Welke tv ontvanger heb je? DIW 7022? 5202? VIP 2952? HMB 2260? Of wat anders?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 7, 2025

Klinkt als een probleem met wifi vanaf de box12.  Heb je die (én het glasvezelkastje als je dat hebt) al eens herstart?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 7, 2025

Box 12 herstart ik dagelijks wel een paar keer. Met het glasvezelkastje heb ik nooit wat gedaan hoe reset ik deze?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 7, 2025

De modem   box 12 herstart  is dus dagelijks

Mijn tv ontvanger  is een HMB2260, die heb ik ook al een herstart  en de stekker er 30 sec uit

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 7, 2025

Mijn tv ontvanger  is een HMB2260

Oh, die meer dan 12 jaar oude box is DRA-MA met de apps. Is er indertijd ook helemaal niet voor ontwikkeld.

Mijn moeder gebruikte i.c.m. de 2260 alleen de apps in haar smart-tv (dat kan natuurlijk ook hè)

Bel kpn en vraag naar omruil voor de Arris VIP5202. Zelfde systeem (iTV) maar er gaat een wereld voor je open!

Je kunt ook wijzigen naar de allernieuwste TV dienst: TV+. Met een échte mediaspeler. 

iTV kost € 11,40 per maand. TV+ € 12,50. Het wordt dan wel ietsjes duurder dus.

Contact met kpn:

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- aantikken op mobiel)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com. Ook Bluesky is nu een optie.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 7, 2025

Normaal gesproken zit het glasvezelkastje aangesloten op een stopcontact.  Stekker eruit (en er weer in) dus.

Gebruik je apps die op de tv ontvanger staan, of vanaf je tv?

De HMB2260 is de oudste nog werkende kpn tv ontvanger, waar destijds met kunst en vliegwerk apps op gezet zijn.  Inmiddels werkt dat niet zo soepel meer (als het ooit al soepel gewerkt heeft…)

Als je een redelijk nieuwe smart tv hebt waarop die apps beschikbaar zijn, werkt dat waarschijnlijk beter dan vanaf de HMB.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 7, 2025

Bedankt ik ga eens bellen met kpn

• November 8, 2025

Of daarmee het probleem opgelost is vraag ik me af. Maar zorg eerst maar eens voor een andere tv ontvanger.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 10, 2025

Hoi ​@Donnalee. Welkom terug op de KPN Community! Voor veel mensen bestaat tv kijken tegenwoordig bijna nog alleen maar uit content via streamingsdiensten kijken, dus ik snap dat je graag wilt dat dat (ook) goed werkt. 

Voor mij is echter nog niet helemaal duidelijk of je nou deze streaming apps via de tv-ontvanger kijkt of via de smart tv apps van je tv. In het eerste geval heeft Wifi er niet zoveel mee te maken (want de tv-ontvanger is bekabeld verbonden) en kun je alle tips van hierboven opvolgen. Als het dan gelukt is om de tv-ontvanger om te ruilen via de helpdesk, dan werken de apps ook weer wat soepeler waarschijnlijk. Ik ben benieuwd of je al contact gehad hebt met ons. 

Als het echter gaat om smart tv apps, dan speelt de Wifi waarschijnlijk wel een rol. Je tv toestel is vaak via Wifi verbonden met het modem. Kijk dan eens of je ook de tv met een internetkabel kunt verbinden met het modem, als die toch zo dichtbij staat. Dan gaat het vast al beter. 

Laat maar weten of je nog hulp nodig hebt!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 10, 2025

Bedankt voor het antwoord, ik heb via play en  videoland via kpn en netflix los abo. Maar speel ze wel af via de televisie.

Het is ook heel vaak dat de zenders 1, 2 en 3 het wel doen en de rest niet.

Het gebeurd ook heel vaak dat ik opgenomen programma's  niet terug kan kijken. Vaak de hele boel resetten dan werkt het wel weer...soms ook pas na 2 of 3 keer. Dit is zowel met de tv boven als beneden..

Ik heb nog geen contact  gehad met kpn, maar dat zal ik snel doen. Eerst maar even de kastjes wisselen.  Kijken of dat helpt 

Bedankt alvast.

Met de wifitest via kpn zegt hij dat alles goed is

• November 10, 2025

Als de tv een meter naast de KPN Box 12 staat, waarom koppel je hem dan niet met een utp kabel? Dan heb je niets meer te maken met WiFi. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 10, 2025

Wij zijn echt leken hier, iemand heeft zo'n lange kabel met gele stekkertjes  onder de grond doorgetrokken omdat er een tussen tv en modem zit. Is dat een utp kabel?

• November 10, 2025

Wij zijn echt leken hier, iemand heeft zo'n lange kabel met gele stekkertjes  onder de grond doorgetrokken omdat er een tussen tv en modem zit. Is dat een utp kabel?

Ja. Waarschijnlijk zit het glasvezelkastje bij jou in de meterkast?

Daar vandaan loopt dan een kabel onder grond naar de KPN Box 12.

En vanuit KPN Box 12 loopt een korte kabel naar de tv ontvanger. Die loopt niet onder de grond door toch?

Als je nog zo'n korte utp kabel zou hebben, dan zou je ook de tv zelf op de KPN Box 12 aan kunnen sluiten. Dan hoeft de tv niet meer via WiFi te verbinden. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 10, 2025

Nee het glasvezel kastje zit net onder de  kpnbox 12 (is een buitenmuur). Alleen de gele kabel van kpn box loopt onder de grond rn bij tv weer omhoog in de tv ontvanger

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 11, 2025

Nou mijn man heeft met kpn gebeld, ik was er niet bij, krijgen we een nieuwe modem opgestuurd?? Ik zeivtegen hem, volgens mij is deze niet zo oud (box 12 kpn) op de chat hadden ze het overjarige  tv ontvangers  die verwisseld moesten worden of over een decimaal kabeltje. Nou ja, we gaan het zien gaan dus eerst maar nieuwe modem uit proberen, bedankt allemaal.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 11, 2025

Mijn tv ontvanger  is een HMB2260 .

Die moet gewoon vervangen. Die meer dan 12 à 14 jaar oude ontvanger trekt dat gewoon niet. Toen bestonden er nog geen apps. Die zijn er met kunst en vliegwerk ingebouwd. Zelfs de bediening is, bij de introductie al, supertraag.

Het modem vervangen is natuurlijk zinloos. De tv ontvanger heeft wel zin. Er gaat een wereld voor je open met de Arris VIP5202. 

Of je neemt het nieuwe TV+. Dat kan nu ook binnen Alles-in-1. Gaat er helemaal een wereld open.

Zie mijn eerdere reactie hier.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 11, 2025

Hm ik twijfel ook of dit verholpen gaat worden met een nieuw modem, maar nu die toch onderweg is kun je wel even testen of het daarna beter gaat. Ik hoor graag van je wat je bevindingen zijn. 

Om nog even iets te verduidelijken: Welke afstandsbediening gebruik je om naar Netflix en Videoland te gaan? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 11, 2025

Inderdaad, we gaan het gewoon bekijken anders trekken weerman de bel. We gewone kpn afstandsbediening  de witte...zijn denk ik een half jaar geleden vervangen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 12, 2025

Nou vandaag de nieuwe modem bix 12 kpn binnen en gelijk aangesloten.

Alles werkte naar wens, tv ging als een speer alee lampjes vsn het modem.bleven aan en knipperde niet dus ik dacht yesss!!.

Totdat we erachter kwamen dat onze telefoons op 5 G  draaiden en onze wifi  niet werkte en op geen manier aan de praat kregen.

Toch maar ff kpn gebeld  en uitgelegd wat er aan de hand was. Hij vroeg of ik nog meer apparatuur  op wifi in de buurt had. De tablet kwamen tevoorschijn.  Ja hoor die deden het wel , ook na aan het uit zetten van de wifi 

Bij elkaar ruim een uur aan te telefoon gezeten...het modem  2x gerest de wifipunten stekkers eruit, glasvezel stekker eruit en na 30 sec er weer in. Het bekende wachtwoord gereset naar het wachtwoord op het modem. Ook hierna deed de wifi het op de tablets wel, maar op onze samsung  a54 en a56 telefoons nog steeds niet. De a56 ploept  na 2 seconde gelijk weer uit de a54 zegt wachtwoord onjuist . Weer aan de slag met dingen uitzetten, knopjes ingedrukt houden...maar niks werkte. Op een gegeven moment bleven alle lampjes op het modem knipperen en hadden we ook geen tv meer. De monteur aan de telefoon wist het ook niet meer en zei ...ik stuur morgen een monteur.

Na het eten en ff rust heb ik alle punten nog eens herhaald  en...het modem foet het weer, we hebben dus tv...maar, nog geen wifi op de telefoons?? 

Kan iemand ons hier mee helpen, want ik denk dat ik de monteur  af moet bellen...hij zal vast niet langs komen voor niks...als het modem weer werkt, of moet ik hem toch laten komen voor de telefoon wifi?

Misschien kan iemand van jullie ons helpen met wufi krijgen op onze telefoon  onze telefoons  ook al herstart.

Ik kijk uit naar de tips

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 12, 2025

Ik denk zo maar dat de telefoons niet overweg kunnen met (de) wifi6. Log in op het modem en zet de wifi een norm lager.

Zie deze uitleg.

• November 13, 2025

De a54 ondersteund zeker wel WiFi 6. Die heb ik zelf ook. Doet het prima op WiFi van KPN. Met een 6je in het WiFi icoontje rechtsboven.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 13, 2025

Het vorige modem was ook een box 12. Toenn ik mijn telefoon net kreeg a56, maakte hij ook geen contact, dit lukte uiteindelijk we na een reset in fabrieksintellibgen, maar toen was ik alles kwijt, dat hoop ik nu niet te hoeven doen. Ik had daarna wel gewoon wifi met het 6je on het logo. Het ligt dus wel aan mijn telefoon.

De a54 heb ik weer aan wifi kunnen helpen  met netwerk vergeten en opnieuw  op te starten, maar bij de a56 lukt dit niet

• November 13, 2025

Je zal toch de box moeten resetten denk ik.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 13, 2025

Gisteren met een monteur al rx gedaan met prikkertje achter in. Ik ga weer bellen, thnx voor de tip

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 13, 2025

Het is gelukt dank allemaal. Monteur heeft t modem overgenomen op de laptop en wifi 6 naar 5 gezet ...nu doet hij het weer

Heel blij!