Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg foutcode 403-10110 in de itv app

  • 22 mei 2024
  • 92 reacties
  • 7500 keer bekeken

Toon eerste bericht

92 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 oktober 2024

Dann0 schreef:

Waarschijnlijk lost het probleem zich op door de KPN tv+ app uit te vinken bij “energie-optimalisatie”

deze is te vinden via: Instellingen -> Apps -> Speciale app-toegang -> Energie-optimalisaties

Ik heb die foutmeldingen eigenlijk nog nooit hoeven ervaren om mijn Chromecast Google TV waarbij de Energie-optimalisatie voor de KPN TV app aan staat.


  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 11 oktober 2024
Amanda CC schreef:
Dann0 schreef:
Amanda CC schreef:

@TV Apps Team  mijn tcl smart televisie kan enkel in standby stand uitgeschakeld worden.

Als ik eerst netjes de kpn app afsluit gaat ik naar mijn tv home page, en dan zet ik de tv uit d.m.v. standby. Op moment dat ik de tv aanzet kom ik weer op mijn tv homepage en klik ik op de kpn tv app. Dan krijg ik dus beiden foutcodes. Dit gebeurt ook wanneer ik schakel van platform kpn tv app naar b.v. YouTube en weer naar kpnt tv app(ook wanneer ik zoals eerder is voorgesteld de kpn app netjes af te sluiten) kortom dit maakt geen verschil! Eindeloos moeten uitloggen en weer opnieuw inloggen om kpn tv te kunnen kijken.

Het is maanden aan de gang. Ik overdrijf niet, en ik ben niet de enigste met meerdere malen per dag, en er gaat geen dag voorbij zonder telkens dezelfde foutmelding.

 

‘Sorry, kan de video niet laden, probeer het later opnieuw’ met (403-10110) of (403-10146_64)

 

Waarschijnlijk lost het probleem zich op door de KPN tv+ app uit te vinken bij “energie-optimalisatie”

deze is te vinden via: Instellingen -> Apps -> Speciale app-toegang -> Energie-optimalisaties

 

Dat is het proberen waard, dank weer voor het meedenken. Ik heb dat zojuist gedaan. Fingers crossed 

@Dann0 helaas ik blijf hetzelfde probleem houden. Maar ik kon het proberen. Bedankt in iedergeval.

Nu bijna half jaar verder maar alsnog iedere keer compleet uitloggen en weer opnieuw inloggen. En oprecht meerdere malen per dag ondanks dat ik alle tips van derden maar ook van kpn geprobeerd te hebben@TV Apps Team 


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 oktober 2024

Hallo ik ben nieuw op dit forum.

Ik heb een nieuwe TCL TV gekocht met het idee dat ik de KPN App kan gebruiken en weer een “kastje” minder nodig heb en met 1 bediening alles kan doen.

Echter ik heb ook last van ervoor 403-10110. Treedt zeer frequent op zowel als ik de TV net aanzet als ik al een tijdje TV heb gekeken. We gebruiken voor 90% van de tijd de ITV app dus erg hinderlijk (soms om gek van te worden) dat deze app niet betrouwbaar werkt.

Ik heb nog niet gevonden hoe ik de app op deze Google TV sluit.

 


TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN TV apps
  • 344 reacties
  • 22 oktober 2024
Astir schreef:

...

Ik heb nog niet gevonden hoe ik de app op deze Google TV sluit.

 

Naar het kruisje rechtsboven gaan, dan OK drukken. Dan krijg je een pop-up om door te kijken, of de app te sluiten.

Ook voor @Amanda CC. Dan zou er echt geen reden kunnen zijn ons inziens dat je elke keer zou moeten uitloggen en opnieuw inloggen. Indien wel, is dat een onbekend issue en apart topic waard met uitleg van de exacte flow (en vul je forumprofiel in met je gegevens zodat we logs kunnen bekijken, indien nog niet gedaan).


wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 22 oktober 2024

@TV Apps Team, Het druist natuurlijk wel tegen alle standaarden in dat er een sluiten knop aanwezig is.

Zo'n knop zou ook helemaal niet nodig moeten zijn. Ik ga er stiekem ook vanuit dat deze knop niet meer aanwezig is in de nieuwe TV+ app voor smart TV.


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 23 oktober 2024
TV Apps Team schreef:
Astir schreef:

...

Ik heb nog niet gevonden hoe ik de app op deze Google TV sluit.

 

Naar het kruisje rechtsboven gaan, dan OK drukken. Dan krijg je een pop-up om door te kijken, of de app te sluiten.

Ook voor @Amanda CC. Dan zou er echt geen reden kunnen zijn ons inziens dat je elke keer zou moeten uitloggen en opnieuw inloggen. Indien wel, is dat een onbekend issue en apart topic waard met uitleg van de exacte flow (en vul je forumprofiel in met je gegevens zodat we logs kunnen bekijken, indien nog niet gedaan).

Dank je wel voor de uitleg, ik kan nu de app sluiten. Echter het lost bij mij helaas het probleem niet op. Ik krijg nog steeds de zelfde error. Dit is echt een grote domper. Ik verwacht toch dat dit issue zsm door KPN wordt opgelost omdat het al maanden bekend is en vele gebruikers hierdoor worden getroffen.


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 november 2024
Amanda CC schreef:
Amanda CC schreef:
Dann0 schreef:
Amanda CC schreef:

@TV Apps Team  mijn tcl smart televisie kan enkel in standby stand uitgeschakeld worden.

Als ik eerst netjes de kpn app afsluit gaat ik naar mijn tv home page, en dan zet ik de tv uit d.m.v. standby. Op moment dat ik de tv aanzet kom ik weer op mijn tv homepage en klik ik op de kpn tv app. Dan krijg ik dus beiden foutcodes. Dit gebeurt ook wanneer ik schakel van platform kpn tv app naar b.v. YouTube en weer naar kpnt tv app(ook wanneer ik zoals eerder is voorgesteld de kpn app netjes af te sluiten) kortom dit maakt geen verschil! Eindeloos moeten uitloggen en weer opnieuw inloggen om kpn tv te kunnen kijken.

Het is maanden aan de gang. Ik overdrijf niet, en ik ben niet de enigste met meerdere malen per dag, en er gaat geen dag voorbij zonder telkens dezelfde foutmelding.

 

‘Sorry, kan de video niet laden, probeer het later opnieuw’ met (403-10110) of (403-10146_64)

 

Waarschijnlijk lost het probleem zich op door de KPN tv+ app uit te vinken bij “energie-optimalisatie”

deze is te vinden via: Instellingen -> Apps -> Speciale app-toegang -> Energie-optimalisaties

 

Dat is het proberen waard, dank weer voor het meedenken. Ik heb dat zojuist gedaan. Fingers crossed 

@Dann0 helaas ik blijf hetzelfde probleem houden. Maar ik kon het proberen. Bedankt in iedergeval.

Nu bijna half jaar verder maar alsnog iedere keer compleet uitloggen en weer opnieuw inloggen. En oprecht meerdere malen per dag ondanks dat ik alle tips van derden maar ook van kpn geprobeerd te hebben@TV Apps Team 

Ik heb ook een TCL televisie en volg dit forum ook. Dezelfde stappen doorlopen, al meerdere keren in de afgelopen maanden, helaas zonder resultaat. 

Netjes afsluiten bij kruisje helpt niet

Energie optimalisatie uitgezet

Ondanks dit blijft de foutmelding. 

Modem resetten hielp niet

Als ik ga naar instellingen en dan apps en doe kpn app gedwongen stoppen, dan start kpn wel goed op en doen de zenders het weer

 


  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 november 2024

@Marcel micha dank, gaan we dat proberen. @TV Apps Team dit hoort toch niet zo te moeten gaan? Bedoel hoeveel klanten hebben dit probleem al maanden met de kpn tv + app? 


wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 november 2024
Amanda CC schreef:

@Marcel micha dank, gaan we dat proberen. @TV Apps Team dit hoort toch niet zo te moeten gaan? Bedoel hoeveel klanten hebben dit probleem al maanden met de kpn tv + app? 

De nieuwe smart TV app (smart TV+ app) wordt momenteel door een groep abonnees getest (bèta test). Ik hoop dat daar ook een abonnee met een TCL televisie tussen zit zodat gekeken kan worden of dit issue met de nieuwe app ook nog optreedt.


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 10 november 2024

Indien gewenst willen wij ook wel testen. 

Groeten marcel 


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 10 november 2024

Ook wij hebben meerdere keren per dag last op onze beide Samsung tv's van dit probleem. Tijdens het gebruik van de app de tv uitzetten en een tijd later weer opstarten en alles loopt vast. 

Het elke keer uitloggen en opnieuw opstarten van de app werkt dan wel, maar dit mag toch niet de normale gang van tv kijken zijn? Het zorgt hier voor veel irritatie en we hopen dat Kpn hier toch gauw een fix/update voor uitbrengt.


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 16 november 2024

Ik krijg deze meldingen dus als ik wil inschakelen. Erg vervelend! Is er al een oplossing?. 


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 november 2024

Hier ook hetzelfde probleem steeds,met mij samsung tv en ook al maanden aan de gang..

Het wordt langzamerhand frustrerend. 

Ik hoop dat er gauw een oplossing komt 

Dit kan toch sneller opgelost worden (ipv een paar maanden)

 


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 18 november 2024
averhey schreef:

Hier ook hetzelfde probleem steeds,met mij samsung tv en ook al maanden aan de gang..

Het wordt langzamerhand frustrerend. 

Ik hoop dat er gauw een oplossing komt 

Dit kan toch sneller opgelost worden (ipv een paar maanden)

 

En het zou ook fijn zijn, als KPN aangeeft of en wanneer zij dit oppakken.


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 18 november 2024

Hier nu ook vaak tijdens het terugkijken van een programma, dat de app vastloopt of het beeld helemaal zwart wordt. Dan kun je er ook helemaal niks meer mee. Het betreft bij ons een Samsung the frame tv uit 2024. Graag horen we reactie van ​@TV Apps Team 


wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 18 november 2024

Ik ben bang dat KPN niet nog iets gaat doen aan de huidige smart TV app wetende dat deze "binnenkort" vervangen zal gaan worden door de smart TV+ app.


TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN TV apps
  • 344 reacties
  • 20 februari 2025
wjb schreef:

Ik ben bang dat KPN niet nog iets gaat doen aan de huidige smart TV app wetende dat deze "binnenkort" vervangen zal gaan worden door de smart TV+ app.

We hebben een update uitgebracht, het issue zou nu véél minder vaak moeten voorkomen en dat zien we ook meteen terug. Mogelijk dat enkele Samsung modellen nog wel last hiervan blijven houden (ook mede een reden dat die fix maanden duurde helaas...)
Ook moesten helaas gebruikers van de app op LG één keer opnieuw inloggen. 😑  Excuus daarvoor. 

We kunnen niet garanderen dat niemand meer in het scenario terecht komt dat de app gesloten moet worden, maar we zien in hele korte tijd al een flinke daling, dus dat is heel positief. Het gros zal niet meer die foutcodes zien en verplicht de app handmatig moeten herstarten om hem weer werkend te krijgen.

Het gaat iom het scenario dat je bij aanzetten van de app, geen video kan starten en 403-xxx melding krijgt onder de ‘Sorry...’ melding.   


Reageer